Ik heb mij vorige week in de fysieke shop een Samsung S21 FE aangeschaft omdat mijn vorige smartphone het heeft begeven.
Ik ben zeer tevreden ermee, fijn toestel en nu wil mijn vrouw ook zo één, in de kleur groen (olive) ter vervanging van haar oude Nokia. Omdat die kleur niet in de winkel voorradig was doe ik de bestelling via de MyProximus app.
De app kent mij, geeft mij toegang mijn facturen en dergelijke. Tot hier geen probleem.
Ik kies haar telefoonnummer en kies de optie “wil je een nieuwe smartphone?”, zoek de S21 FE op en kies de groene versie. Om te bestellen moet ik inloggen Was ik toch al? Maar okee, om fraude tegen te gaan, niet helemaal onlogisch.
Ik kies inloggen via Itsme en moet daarna volledig opnieuw beginnen. Hmmm.
Goed, ik kom opnieuw toe aan bestellen en moet alweer opnieuw inloggen (???) Dan maar via mailadres en wachtwoord. Dat lukt beter, ik kan nu wel verder.
Ik kies en klik op de nodige opties (abonnement behouden, geen extras), dan mijn gegevens invullen.
1e vaststelling, mijn busnummer (11) staat er niet, is nochtans gekend bij Proximus - zie de facturen.
Het busnummer kan ik niet invullen, de app staat het niet toe. Ik kies dan maar veilig voor levering bij het postpunt hier 10 min vandaan. De levering is voorzien op 6 december. Sinterklaasdag, fijn! Goede punten
Dan komt de betaling en ik krijg de enige keuze voor toevoeging aan de factuur en dus betaling via domiciliëring. Geen echt probleem. “Volgende” gekozen en dan krijg ik de keuze betaling via bancontact of Maestro. Vreemd. Ik moet kiezen en kies Maestro en dan …. niks meer. Blanco scherm.
Ik heb geen bestelnummer, geen bevestigingsmail, niks.
En nu? Is de bestelling doorgegaan? Gaat mij het bedrag worden aangerekend? Wordt de Samsung geleverd?