Vraag

simkaart tijdelijk blokeren

  • 31 December 2021
  • 4 reacties
  • 400 Bekeken

Beste,

Ik heb een Proximus nummer (gsm/simkaart) die ik tijdelijk wil blokkeren. Ik vraag niet om de kosten voor het abonnement stop te zetten, enkel de toegankelijkheid van deze simkaart tot telefonie, sms, internetgebruik,…

Is dit mogelijk om, laat ons zeggen 1 week een simkaart te blokkeren en daarna terug te activeren?

 

Alvast bedankt en met vriendelijke groet.


4 reacties

in afwachting van een antwoord van een prox forummedewerker geef ik je ondertussen deze info mee, waar uitgelegd wordt hoe een sikaart kan geblokkeerd worden (bv bij velies of gestolen toestel) en terug gedeblokkeerd worden (bv toestel teruggevonde) → Gsm en simkaart blokkeren bij diefstal of verlies | Proximus

Reputatie 6
Badge +3

Neem de simkaart uit het toestel en je probleem is opgelost.

 

 

Dat was ook mijn eerste  gedachte maar aangezien we de ware toedracht niet kennen van TS, is het niet duidelijk of dit de oplossing is die er verwacht wordt? 

ik geef maar één vb als je wilt bereiken dat een beller te horen krijgt “dit nummer bestaat niet meer” ja dan zal de sim er uit halen dit doel niet bereiken.

Reputatie 7
Badge +3

@Vande Putte D  Dat is mogelijk voor residentiële abonnementen. Indien je dit wenst, graag jouw klantnummer en het betrokken gsm-nummer + simkaartnummer noteren in jouw profielinstellingen hier op het forum. Groetjes, Antonella

PS: Gegevens noteren in je profielgegevens op dit forum doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd

Reageer