Skip to main content
Vraag

proximus assistant en collega's

• December 10, 2025
  • 8 reacties
  • 39 Bekeken

Leuk dat je na zoveel pogingen ooit nog bij een normale medewerker🙄 terecht kan voor een vraag via chat.

Om nadien enkele minuten te wachten om te verbinden met een normale mens..

Maar indien je iets simpel wil vragen krijg je duizend vragen voor je antwoord krijgt?

Ter identificatie: naam, adres?, email, telefoonnummer, btw nummer… noem maar op 😪

Ookal ben je ingelogd op de website, krijg je deze vragen..

Nu indien je eenvoudig vraagt zoals hoeveel een wifibooster kost (pagina werkte toen plots niet) , vind ik het zeer onnodig dat al deze vragen erbij moeten aangezien de prijs niet verandert😄

En hoe veilig kunnen wij dit als klanten bezien aangezien wij bijna al onze gegevens via een chat delen, terwijl je jezelf met naam en klantennummer al kan identificeren? Voor een productwijziging begrijp ik dat ze wel extra informatie vragen.

Maar elke keer als je via chat iemand wil aanspreken wordt je overspoeld met identificatievragen waarbij je van thuisadres, zakelijk adres, mail, telefoonnummer kunt beginnen schrijven😣.

8 reacties

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • December 11, 2025

@Emrr58 Bedankt voor uw waardevolle informatie. We geven uw feedback graag door. Bij Proximus staan we altijd open voor verbeteringen.Groetjes,Joel.

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • December 11, 2025

@Joel M 

Daar wil ik ook een toevoeging aan doen. 

Het is onnodig om enkel met AI gerelateerde chats te werken dit is niet klant vriendelijk. Je meld een probleem en na 10 keer klikken zegt dat ding in eens in verbind je door met een medewerker. Je vraagt iets en dat ding vraag waar gaat dit over je abonnement wil je kopen wil je opzeggen al die dingen?? 

Als jullie open staan voor feedback zou ik zeker die AI er toch afhalen. Je zou moeten klikken waar je gesprek over gaat , soort klein menu zoals aan de lijn , en hulp je krijgt een medewerker. Als je toch met AI de problemen zou willen oplossen maak een aparte pagina in de site waarin je virtueel je problemen kan oplossen. 

Het is een CHAT een KLATEN CONTACT , dus verwacht een klant CONTACT met een medewerker en geen robot. Persoonlijk vind tik dit het klant onvriendelijke wat er bestaat. 

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • December 11, 2025

@patrick1981 De chatbot zou eenvoudige vragen moeten kunnen beantwoorden, zodat complexere zaken sneller door een operator behandeld kunnen worden. Ook bedankt voor de info.Er zijn nog heel wat verbeteringen die bekeken worden.Groetjes,Joel.

• Auteur
  • Rising star
  • December 11, 2025

Het is wel zeer ingewikkeld om een medewerker te spreken, dus je moet echt enkele malen uitleggen dat je vraag niet beantwoord is.. En dan begint er een wachtperiode tot iemand de chat betreed.

En dan moet je dezelfde uitleg nog eens aan de medewerker typen.. 

Voor iemand met technische kennis is dit al ingewikkeld, maar voor oudere mensen (of minder ervaren mensen) zorgt dit enkel maar voor meer frustratie :) 

Martin
  • December 11, 2025

Het is wel altijd mogelijk om in contact te komen met een operator, hieronder een voorbeeld dat ik juist uitgeprobeerd heb:

Proximus Assistant

Goedemorgen! Ik ben Proximus Assistant 🤖 Ik kan artificiële intelligentie gebruiken om je vragen te beantwoorden.

bot :

Wil je een gepersonaliseerde ervaring? Geef het telefoonnummer dat gekoppeld is aan je account 👇

bot :

Heb je er nog geen? Stel dan gewoon je vraag!

user :

kan ik in contact komen met een operator

bot :

Proximus Assistant

Om er zeker van te zijn dat ik je met de juiste collega doorverbind 👩👦🏽 en om te kijken of ze momenteel beschikbaar zijn, mag je me hieronder je vraag kort stellen 👇

user :

het betreft de internet box

bot :

Proximus Assistant

Ik zoek de juiste collega voor je. Op dit moment is de gemiddelde wachttijd minder dan 5 minuten.

agent :

Hier stopt het gesprek met de Proximus Assistant.

Je chat nu met een medewerker van de Proximus Helpdesk    enz…….

NB: zelfde uitgeprobeerd via helpdesk 080022800 

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • December 11, 2025

@Martin 

Dan moet je dus deze stappen nog overlopen. 

De AI met die vragen weg , kies eenvoudig waar je over wil spreken en je hebt de juiste collega. Als je dit soort dingen wil een pagina maken , is niet moeilijk hoor , en daar de klant laten helpen als die zelf dingen willen oplossen. 

Ik persoonlijk erger mij er aan dood dat dit bij iedereen aan de orde is. Waar is de tijd dat men persoonlijk geholpen werd ? NERGENS meer alles is AI en voor je iemand spreekt tja dan heb ik die vragen moeten doen. 

Bellen kan ook tuurlijk , toets 1 en toets 2 dat gaat en dan heb je iemand aan belijn daar is geen AI die je wil verkopen of iets anders van tig vragen. OP een chat MOET dit exact zo zijn. 

• Auteur
  • Rising star
  • December 11, 2025

AI kan handig zijn na de uren als medewerkers niet beschikbaar zijn.. En indien de uren van de medewerkers vermeld worden, moet je niet eerst 5-6 vragen beantwoorden om nadien “medewerkers zijn pas vanaf…” te zien 😊

En er zitten wel nog wat fouten in, want vaak krijg je een melding dat er iets fout is gelopen.

Chat verlaten bestaat ook niet, via desktop komt het popup-venster onderaan telkens terug indien je naar een andere pagina klikt, ookal druk je op verbergen😌

Martin
  • December 11, 2025

Inderdaad maar ik wou gewoon maar aangeven als je niet direct om een operator vraagt en je probleem begint uit te leggen je nog veel meer stappen zult moeten ondernemen.

Ik zou het ook veel liever anders zien maar ik vrees er voor dat AI het overal meer en meer zal overnemen bij de helpdesken, niet alleen bij helpdesken  en het niet meer tegen te houden is. 
Zie maar bv ook Microsoft en anderen wat die van zin zijn met AI in hun OS en al massaal kritiek gekregen hebben enz.. enz…