Skip to main content
Vraag

Problemen met MyProximus in Chrome

Sinds de laatste “werkzaamheden” aan MyProximus krijg ik bovenop mijn inlogscherm bijgevoegde pop-up met hoofding “Proximus gebruikt cookies”. Instellingen, afwijzen of accepteren, net zoals de link naar het cookiebeleid kunnen NIET aangeklikt worden in Chrome en de pop-up blijft gewoon staan. De enige optie voor mij om in te loggen bij MyProximus is dus een andere browser gebruiken...

11 reacties

Martin
  • 33209 reacties
  • 19 februari 2025

heb je de cookies en browsergeschiedenis al eens gewist 

• Auteur
  • Practitioner
  • 27 reacties
  • 19 februari 2025

Ik wist dat dit ging komen maar het heeft er niks mee te maken, de oorzaak ligt duidelijk bij Proximus zelf. 

Martin
  • 33209 reacties
  • 19 februari 2025

Maar hoe ben je dan 100% zeker dat het bij Proximus ligt, als ik dit vragen mag?

Ik stel die vraag omdat ik nu eens zelf ingelogd heb met chrome (ik gebruik normaal die van Microsoft) en geen probleem ondervonden heb.

Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • 117 reacties
  • 19 februari 2025

@DirkVdB17 

Zelf gebruik ik een Mac en heb deze melding ook in Safari. 

• Auteur
  • Practitioner
  • 27 reacties
  • 19 februari 2025

Heel toevallig waren er “onderhoudswerken” aan MyProximus en waar ik eerder probleemloos kon inloggen kreeg ik nu na het einde van die “onderhoudswerken” ineens problemen.

Cookies, geschiedenis enz… wissen heeft me niet geholpen, enkel een hoop ergernis om overal elders weer opnieuw in te loggen, maar MyProximus blijft gewoon dezelfde pop-up geven waarvan ik de opties niet kan aanklikken.

Dus ja, het probleem ligt echt wel bij Proximus zelf, ook al wijst men daar gemakshalve meestal wel naar een ander wanneer er iets misloopt.

Zoals gewoonlijk trekt het bij Proximus op geen hol zodra er iets fout gaat, en geloof me er is in het verleden al heel, heel veel fout gegaan waar Proximus geen verklaring voor kon vinden maar wat duidelijk veroorzaakt werd door onkunde binnen het bedrijf.

Of hoe verklaar je anders dat enige tijd geleden, na een bezoek aan een Proximuswinkel, mijn e-mailadres en telefoonnummer als bij wonder in de contactgegevens van talloze bestaande en nieuwe klanten van Proximus terechtkwamen?

Ik noem zoiets onkunde.

Maar goed, na een maand of drie, een 500-tal e-mails, sms-berichten en telefoons van installateurs die onderweg waren (uiteraard naar iemand anders) werd het probleem voor 99% opgelost. 

Ondertussen wordt er wel elke maand de hoofdprijs aangerekend en ook die wordt steeds meer en meer… Terwijl ik vooral betaal voor zaken die ik niet of nauwelijks gebruik. Wat ik dan wel gebruik mag voor de 163 euro die mijn maandelijkse Proximusfactuur ondertussen bedraagt naar mijn mening WEL naar behoren werken. Inclusief de MyProximus website!

Helaas zijn er momenteel geen alternatieven waar je niet gestroopt wordt terwijl je er bij staat. Waren die er wel, dan ging Proximus gisteren al de deur uit!

• Auteur
  • Practitioner
  • 27 reacties
  • 20 februari 2025

Het probleem is “opgelost”, maar niet opgelost. De oorzaak ligt gewoon bij Proximus zelf, maar wat ze gedaan hebben tijdens hun “onderhoudswerken” weet ik net zo min als het “genie” dat de werken heeft uitgevoerd. Ik heb de pop-up van de cookie-instellingen dan maar zelf verwijderd door gebruik te maken van een ad-blocker en de velden in kwestie te selecteren en te blokkeren.

Uiteraard niet ideaal, maar als ik op Proximus moet wachten tot ze hun fouten inzien en corrigeren zijn we weer een half jaar verder of zo...

Martin
  • 33209 reacties
  • 20 februari 2025

In ieder geval kan het geen algemene fout zijn  want dan zou het bij mij ook voorvallen, alleen vraag ik mij af wat dan eigenlijk de oorzaak is dat het bij sommigen wel problemen geeft!

DirkVdB17 schreef:

Het probleem is “opgelost”, maar niet opgelost. De oorzaak ligt gewoon bij Proximus zelf, maar wat ze gedaan hebben tijdens hun “onderhoudswerken” weet ik net zo min als het “genie” dat de werken heeft uitgevoerd. Ik heb de pop-up van de cookie-instellingen dan maar zelf verwijderd door gebruik te maken van een ad-blocker en de velden in kwestie te selecteren en te blokkeren.

Uiteraard niet ideaal, maar als ik op Proximus moet wachten tot ze hun fouten inzien en corrigeren zijn we weer een half jaar verder of zo...

• Apprentice
  • 7 reacties
  • 26 februari 2025

Ik heb  al enkele dagen net hetzelfde probleem op Mac. Misschien komt het wel alleen op Mac voor? 

Met Safari, Chrome en Firefox telkens hetzelfde probleem. Gegevens wissen helpt niet.  De oplossing met de addblocker werkt wel.  Waarvoor dank DirkVdB17. 

Probleem zit volgens mij mogelijks in het achterliggende script van de 3 knoppen.  op gelijk welke keuze je drukt krijg je volgende foutmeldingen.  

“failed to load resource. Geen verbinding met de server mogelijk.” en dan een https adres dat begint met dpm.demdex.net.

En ook nog een foutmelding :  “Unhandled Promise Rejection: Error: Failed to load OneTrust SDK Script.”

Of er is bij de “onderhoudswerken” iets nieuws gebruikt die nog niet op Mac ondersteunt wordt.

Misschien is dit van enige hulp.  

Martin
  • 33209 reacties
  • 26 februari 2025

FYI: Ik werk inderdaad onder Microsoft Windows 11 

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3427 reacties
  • 27 februari 2025

@DirkVdB17 ​@Filip_P Dit is het eerste wat ik hiervan hoor, maar ik heb het doorgegeven naar de verantwoordelijke van MyProximus. Hebben jullie eventueel al eens kunnen testen op een ander toestel of je het daar ook voorhebt ? 

@DirkVdB17 Heb jij dit probleem ook op een Mac ? 

• Apprentice
  • 7 reacties
  • 16 maart 2025

Op Wndows heb ik het probleem niet. Wel op Mac en ook op  Ipad.  de truc met de addblocker op mac werkt vandaag iets minder goed. ik wou factuur downloaden, maar kan niet scrollen in de pagina naar reeds betaalde.  Ook klikken op icoon van naam geeft geen menu weer.  Er wordt teveel geblokkeerd door de addblocker.   Blijkbaar vinden ze het niet erg dat Apple gebruikers hun website niet meer  kunnen raadplegen.  Want ook de gewone website Proximus.be heeft op mijn mac ondertussen hetzelfde probleem.  Daar blijft nu ook het cookie scherm hangen.  en kan je dus de site niet meer bekijken. 

Mvg

Filip