Vraag

netflix betaling via proximus loopt verkeerd sinds verandering abo netflix

  • 21 October 2019
  • 4 reacties
  • 270 Bekeken

Hoi iedereen.

ik ben sinds kort tuttimus klant en bundelde mijn werk gsm en die van mjin vrouw in onze eigen bundel om zelf te betalen. We hadden reeds een “familus” waar ik netflix had en ooit had ingesteld via proximus te betalen. Dat werkte goed. Ik heb die ooit toen geupgrade van het basic pakket naar het midden pakket voor meerdere schermen tegelijk; Tot dan nooit problemen. Nu  1.5 weken geleden verander ik en ga ik naar premium account van netflix… echter nu deze week krijg ik bericht van netflix dat proximus geen betaling meer uitvoert. Het probleem ligt volgens hen bij proximus. Ik bel desgevolg naar proximus en voor zover het mij duidelijk is kunnen ze niet meer dan de 10.99 euro aanrekenen en niet de 13.99 die ik nu wou betalen aan het premium… lijkt me nogal raar. Ik heb ondertusen opnieuw mijn abo bij netflix vernieuwd met de betaalkaart… mijn vrees is echter dat proximus dit zal blijven facturen mdat dit in mijn TV bonus staat als optie. Ik wil dit wel veranderen maar vraag me eigenlijk af of ik niet verder netflix kan behouden via proximus factuur… de uitleg als ware de 10.99 de max lijkt me raar. Sportzenderpakket is al meer dan 15 euro. Ligt het aan mij of moet ik gewoon opnieuw iets instellen om via proximus te laten factureren ? Wie heeft onder jullie de premium bij netflix en betaald dit via proximus ?

Alle advies is welkom.


4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hey @Storme.jurgen , ik laat het door de bevoegde dienst nakijken onder dossiernummer 43459146. Zij zullen je verder contacteren. Grt, Heidi

Bedankt @HeidiE , ondertussen had ik ook contact met chat die reeds aangaf dat de “tv bonus netflix “ vermelding werd geschrapt en het in principe niet zou gefactureerd meer worden. Of het achterafnog kon gefactureerd worden via proximus (de 13.99 euro dan)… daar kon men niet op antwoorden

Reputatie 7
Badge +3

@Storme.jurgen 

Sommige klanten hebben een mail gekregen van Netflix dat hun abonnement binnenkort gedeactiveerd zal worden of reeds is gedeactiveerd vanwege een facturatieprobleem. De oorzaak is geen facturatieprobleem, maar een interne data quality-probleem. Mijn excuses voor het ongemak. Ondertussen hebben onze technische collega’s dit probleem opgelost en zou het niet meer mogen voorvallen.

Bedankt @AntonellaD voor de uitleg. Ondertussen betaal ik gewoon verder met mijn betaalkaart en laat ik het zo verder lopen. 

mvg

Reageer