Vraag

MyProximus aanloggen werkt niet

  • 29 September 2020
  • 8 reacties
  • 318 Bekeken

Beste,

 

gisteren bij het aanloggen op myproximus, heb ik mijn login gewijzigd van fd***skynet.be naar mijn eigen e-mailadres. Ik heb op het nieuwe adres een activatie mail gekregen en op de link de geklikt en met succes de login gewijzigd.

 

Als ik nu terug wil aanloggen op myproximus, dan krijg ik dat mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord verkeerd is. Wil ik een password reset aanvragen, dan vindt het systeem mijn nieuwe login niet. Ik kan wel een nieuw wachtwoord laten sturen naar fd****@skynet.be, maar daar geraak ik uiteraard niet meer op aangelogd. Ik draai dus in cirkels rond.

 

Hoe kan dit opgelost worden? Ik heb wel gisteren mijn oude pack laten omzetten naar Flex.


8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@cederik

beste,

je kan dus geen paswoord laten sturen naar je eigen gmail-adres ? adres is nochtans gelinkt aan je klantennr/MyProximus  en bij mij staat er “bad password”…

ik heb gevraagd om een nieuw paswoord naar het mailadres te laten sturen… kan je eens kijken ?

gr

tina

Reputatie 4
Badge +1

@tina.b

Prachtig… je stuurt een nieuw paswoord naar een mailbox waar die niet inkan, wegens foutief paswoord!!!

toppunt van nadenken ;-)

(laat hem tenminste op andere manier weten wat nieuw paswoord is, dat nadien dient gewijzigd)

dat heb ik ooit ook voorgehad met een Prox medewerker, ondanks herhaald vragen om dat paswoord naar een ander bestaand en werkend emailadres van mij te sturen, maar nee, dat mocht (toen) niet….

@tina.b

Ik heb de mail ontvangen met het nieuwe password.

Ik ga naar de login pagina, vul alles EXACT in zoals in de email en ik krijg : Verkeerde gebruikersnaam en/of wachtwoord.

Reputatie 7
Badge +3

@cederik

ok, dan maak ik een dossier voor de dienst MyProximus om alles nog eens te laten nakijken…

zij volgen verder op...en sturen de nodige info.

de wijziging van het pack heeft volgens mij niet dadelijk nvloed op je login want je klantennummer blijft hetzelfde.  Vandaag is het pack administratief wel nog niet helemaal door het systeem verwerkt.  

 

@Fonz : nee was niet naar zijn oude mailadres 🙂 , maar het andere nieuw gelinkte : hij heeft de mail toch ontvangen ? 😉 en kunnen openen… trouwens : het is MyProximus dat niet opengaat, maar de mails op zich zijn allen nog bereikbaar, begrijp ik uit het bericht… enfin, wordt vervolgd.;… 

 

vriendelijke groeten

Tina

@tina.b 

Dan hoop ik dat ze de nodige info sturen naar mijn persoonlijk gmail adres en niet naar het skynet adres waar ik door deze problematiek niet meer in kan? ;)

Reputatie 7
Badge +3

@cederik 

ik zie je gmail als standaard contactmail… dus dat zou in orde moeten zijn

zal het nog extra vermelden :-)

groeten

Tina

@tina.b

deze morgen een contactpersoon aan de lijn gehad die me vertelde dat het probleem opgelost zou moeten zijn, maar dat ik een nieuwe account moest aanmaken. Dit gedaan, maar nog steeds vertelde het systeem me dat mijn gmail adres nog bestond.

Heb dan maar eens beslist om een nieuwe account aan te maken met een oud hotmail adres van mij, dat is gelukt, maar ik krijg de boodschap dat mijn klantnummer gelinkt is aan meerdere accounts, zonder dat er bij staat welke accounts. Er wordt mij een optie aangeboden om dit “eenvoudiger” te maken, maar deze faalt ook met “er is een technisch probleem”.

Ik probeer dan terug de login aan te passen naar het gmail account. Ik krijg een verificatie mail op het gmail adres en bij het submitten van de code krijg ik dit :

 

Caused by: org.springframework.dao.DataIntegrityViolationException: Could not execute JDBC batch update; SQL [update idp_user set user_login=?, user_password=?, email=?, surname=?, given_name=?, civility=?, gender=?, language=?, mobile=?, countrycode=?, dt_birthdate=?, is_confirmed=?, is_todelete=?, is_locked=?, is_exported=?, dt_creation=?, dt_update=?, id_create_user=?, id_update_user=?, IS_REMEMBER_ME=?, is_to_upgrade=?, confirm_flow=?, additional_info=?, is_trusted_mobile=?, is_to_enrich=?, last_login_date=? where id_user=?]; constraint [MBP_SCHEMA.UQ_IDP_ACCOUNT_USER_LOGIN]; nested exception is org.hibernate.exception.ConstraintViolationException: Could not execute JDBC batch update

 

Buiten het feit dat dit totaal niet secure is om zulke stacktraces naar de gebruiker te sturen (ik weet nu hoe jullie tabel structuur in elkaar zit, dus een beetje hacker kan hier mee weg) en dat jullie een verouderde versie van hibernate gebruiken, kan ik hier uit afleiden dat mijn login nog steeds ergens in het systeem zit (zonder dat ik er aan kan) en dat het systeem mijn login een 2de maal probeert in de database steken (wat dus niet kan, want er zit een constraint op). Ik zou deze stacktrace in het ticketje steken dat je voor mij geopend hebt en nog eens “aan de boom schudden” om dit op te lossen, want dit lijkt mij ondertussen naar een corrupt profiel op de databank van mij te gaan en zonder manuele IT interventie zal dit niet opgelost geraken.

Reputatie 7
Badge +3

@cederik Ik heb uw info/feedback bjgevoegd aan uw dossier 46341622.Zij zullen het verder nakijken en u terug contacteren.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel

Reageer