Vraag

mijn internet valt constant weg

  • 31 October 2022
  • 7 reacties
  • 552 Bekeken

Beste,

mijn internet valt constant op willekeurige momenten weg. Het internetlampje op mijn modem stopt met branden, maar de andere lampjes blijven branden. Ik heb de modem al vaak gereset, maar dat helpt niks.

mvg


7 reacties

Tijdens de feestdagen komt er hier niemand meer langs van Proximus.

Zij kunnen altijd uw lijn eens natrekken op fouten en ook dan eventueel beslissen of de bbox moet omgeruild worden of dat er een technieker moet gestuurd worden.

Heb dezelfde problemen sinds maanden.

wifi blijft verbonden, maar op verschillende toestellen ( ook deze verbonden via ethernet kabel) krijg ik regelmatig ( minstens 1 keer per dag, wegvallen proximus TV inbegrepen), het bericht “geen internet “.

Akties reeds ondernomen :

wifiverbindingen : steeds via 2.4 Ghz (geeft sterker signaal dan 5Ghz).

Kabel, neemt automatisch 5 Ghz.

Andere uitgangen van bbox gebruikt voor kabelverbinding.

Enigste mogelijkheden voor oorzaak denk ik :

  1. Signaal van Proximus is onstabiel ( en kan niet gedetecteerd worden aangezien het intermittent gebeurt)
  2. Bbox defect ?
  3. Netwerk Proximus heeft niet genoeg bandbreedte ?
  4. Aangezien ik naast bbox ook nog 2 ethernet splitters + 1 wifi booster (geleverd en gëinstalleerd door proximus technicus) in mijn netwerk heb staan , vrees ik dat er een dubbel IP-adres bestaat. Normaal zou technicus dat moeten nagezien en vermeden moeten hebben , maar ja !!!!!
  5. Ik weet niet hoe ik dubbel IP-adres moet opsporen en corrigeren ( hulp van Proximus zou hier zeker kunnen helpen (remote controle door Proximus ?????)
  6. Ben nu in afwachting van fibernet aansluiting aangezien ik dan al betere bandbreedte zal hebben . Maar vrees dat fiberaansluiting géén oplossing zal bieden voor “wegvallen internet” tenzij nieuwe fibernetmodem (bbox?) oplossing zou bieden doordat eventuele actuele en defecte bbox vervangen zou worden.

Ik ben er van overtuigd dat wij beiden niet enige slachtoffers zijn van zwakke support in dit soort van problemen EN HOOP DAT PROXIMUS DIT OOK EENS LEEST EN DRINGEND AKTIE ONDERNEEMT (bvb dubbel IP-adressering bij toevoeging van door hun geleverde add-ons zoals splitters en wifi boosters laat controleren bij installatie , of instructies voorziet om dit op eigen houtje te controleren en corrigeren.

Hoop dat dit betoog je alsnog een oplossing zal bieden voor je probleem.

groeten

Ik ben zo blij te zien dat proximus tijdig reageert op klachten en problemen van hun klanten.

10 dagen later en nog geen woord of actie ondernomen om mij te helpen en ondertussen zit ik hier met dit probleem.

14 november komt er een technieker langs om mijn Wifi 5 over te schakelen naar Wifi 6, kan die persoon op z’n minst ook mijn internet probleem nakijken of niet?

Reputatie 7
Badge +4

mijn internet valt constant op willekeurige momenten weg. Het internetlampje op mijn modem stopt met branden, maar de andere lampjes blijven branden. Ik heb de modem al vaak gereset, maar dat helpt niks.

@ Proximus kunnen jullie dit probleem a.u.b. in behandeling nemen (bericht zonder reactie van 10 dagen geleden!)

 

@Tunorin 

Ik vrees dat u voor maandag geen reactie meer zult bekomen van een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum

Indien onderstaande niet helpt, vrees ik dat u of moet wachten op een reactie van een moderator of ondertussen een poging voor hulp via 0800 22800 technical support moet doen

LEDs of your Proximus devices | Proximus

Internet connection

  • Light on: there is an Internet connection. The login and password of your Internet connection are automatically configured in your b-box.
  • Light off: there is no Internet connection. Unplug the power cable of the b-box and plug it in again. Wait for about 20 minutes.

→ Mogelijk een Bbox probleem indien de DSL LED aan blijft

Reputatie 7
Badge +4

@Tunorin Mijn excuses dat we dit niet vroeger opgepikt hebben. Is het probleem opgelost na de interventie van de technieker ? 

Indien niet, kan je dan in je profiel het nr ingeven waarover het gaat zodat we zeker de juiste lijn nakijken ? Er staan nu 2 klantennummers vermeld. 

@HadewychT Excuses aanvaard. De technieker heeft gekeken voor mijn internet en heeft gedaan wat hij kon doen. Hij liet mij weten dat als mijn internet nu nog wegvalt, dat het probleem dan niet bij proximus ligt, maar bij de bekabeling in het appartementsgebouw waar ik woon. Blijkbaar ben ik niet de enigste in het gebouw met dit probleem, en is de bekabeling vaak de oorzaak.

Tot nu toe is mijn internet niet meer weggevallen, en hopelijk blijft dat zo.

De 2 klantennummers zijn in verband met een ander probleem.

Reputatie 7
Badge +4

@Jan Jacobs Mol Kan je eens testen met een PC rechtstreeks op je modem aangesloten (ethernetsplitters en boosters even ontkoppelen). Daarna kan je telkens terug een extra toestel aansluiten om te zien wanneer je dit probleem hebt. 

Reageer