Recent ben ik gecontacteerd door een malafide persoon, een poging tot phishing bij een 2de hands verkoop. Gelukkig had ik hem of haar op tijd door. Daarom bekijk ik dezer dagen heel kritisch mijn internet beveiliging, ik heb de meeste wachtwoorden gewijzigd, enz.
Maar nu vind ik vandaag iets heel vreemds aangaande mijn webmail.
Sedert vele jaren heb ik een mailbox van het type fa******@skynet.be, met 2 aliassen, namelijk *ikzelf*@skynet.be en *mijn*vrouw*@skynet.be. Sinds enkele jaren beheer ik ook een extra mailadres *mijn*moeder@proximus.be. In totaal dus 3.
Wanneer ik inlog op webmail via fa******@skynet.be (is vaste inlog) krijg ik alle mails te zien. Tot hier dus alles in orde.
Maar ik bekijk nu op mijn laptop In MijnProducten, ga naar ProximusMail, mijn mailbox instellen en vind 4 mailboxen:
*mijn*vrouw*@skynet.be
*mijn*moeder@proximus.be
ma*****4@skynet.be
ma*****6@skynet.be
De mailbox *mijn*vrouw*@skynet.be heeft 2 aliassen: *mijn*vrouw*@skynet.be en *ikzelf*@skynet.be. In die volgorde, dus haar mailbox is de hoofdmailbox.
De mailbox van mijn moeder heeft 1 alias, haar mail,
De mailboxen beginnend met “ma” zijn leeg en zijn mij ook onbekend, ik kan ze niet onmiddellijk thuisbrengen.
Poging tot samenvatten: Ik ben bij Proximus de beheerder, webmail werkt zoals het hoort, alleen de mailboxgegevens kloppen niet (helemaal) in MijnProximus overzicht.
Doorgaans gebruik ik Thunderbird op mijn laptop en die haalt ook alles perfect op en verzend perfect, Idem op mijn smartphone en die van mijn vrouw.
Vreemd vind ik dit. Loopt er nu iets fout of toch niet? Ik heb ook geen idee hoelang dit al op deze wijze loopt.