Skip to main content

Op My Proximus vind ik makkelijk een link om de klantendienst via mail te bereiken. Je moet eerst wat vragen beantwoorden (je telefoonnummer, waar het over gaat etc.) en dan kom je op een scherm terecht waar ze je aanraden om te bellen of te chatten. Gelijk welke antwoorden ik geef, altijd blijkt na enige tijd dat je toch niet kan mailen.

Heeft iemand een rechtstreekse URL naar een pagina waarvandaan je een mail kan sturen? Of een e-mailadres?

En ook (rechtsreekse vraag aan een moderator): waarom misleidt Proximus mensen op die manier?

@tomdeneckere Dat klopt inderdaad het is alleen als je de weg volgt van klacht over je factuur dat je deze online mail-form kun invullen en versturen maar voor de rest draai je in rondjes !

Proximus werkt niet met mailadressen om ze te contacteren over problemen en klachten.

Je kan natuurlijk hier ook je klacht doorgeven en als er privé zaken moeten doorgegeven worden kan je die via je → Forum Profiel in het privé tekstveld “ticket” zetten, gegevens die niet in andere als  privé aangeduide vakken passen, al deze privé vakken kunnen alleen door proximus medewerkers gelezen worden.

Als iemand van het proximus forumteam hier de draad opneemt kan hij/zij ook vragen om het via  zijn/haar persoonlijk privébericht te sturen.


Dag @tomdeneckere , het openen of sluiten van het e-mailkanaal heeft te maken met de drukte/vakantieperiode. We zijn echter steeds via verschillende kanalen bereikbaar, via sociale media zoals Twitter, Facebook, Messenger. Verder is er dit Proximus Forum waar iedereen gebruik van kan maken.  Ook MyProximus is handig, zo kun je via de website of app zelf aanpassingen uitvoeren en in contact komen met een Proximus medewerker (gebruik onze shaker). Groetjes, Heidi

 

 


Dat gebruikers niet kunnen mailen is zeer ongemakkelijk en klantonvriendelijk.

Bijvoorbeeld: ik krijg van Proximus elke maand meerdere - vaak tientallen - SMSen die mij welkom heten op het netwerk maar niet met mijn nummer. Het record is 4 SMS op 3 minuten. Ik zou graag zo’n screenshot doorsturen dat het bekeken kan worden maar de enige oplossing is daar uren aan verklossen door naar een service center te rijden. Alternatief: wachten tot iemand van helpdesk opneemt en die daar nog altijd weinig aan kan doen. Want ze moeten eerst die SMSen kunnen zien voor ze het echt geloven / mogelijke oplossing kunnen vragen.


Als een proximus forummedewerker hier de draad opneemt maandag kan er gevraagd worden om deze per mail op te sturen naar doc@proximus.com ,  dit mailadres wordt o.a. gebruikt bv. als je één of ander document moet opsturen zoals kopie identiteitskaart enz… 


Ik vind dat eigenlijk de beste vraag : waarom heeft Proximus die o.a. mailadressen wenst te verkopen zelf geen openbaar mailadres. Ooit heb ik mij voorgenomen om eens mailadressen van Proximus te verzamelen. Ik had er al een vijftal, maar ben ze weer ergens verloren.

Het antwoord van Heidi hierboven is ook komiek : dat hangt af van de drukte. Het is dan al altijd al druk geweest, ze hebben nog nooit een mailadres aangekondigd.

Een andere medewerker heeft ooit eens gezegd dat ze dan veel te veel mails zouden krijgen. Ik zou zeggen : zorg voor minder klachten, dan volgen er minder mails.

De beste truc om aan een mailadres van Proximus te geraken is een klacht sturen op gewoon briefpapier naar de grote baas van Proximus, toen had ik twee dagen later een antwoord op mail van een medewerker, en zo had ik ook een adres. Begin nu niet allemaal he! Straks ben ik nog mijn korting kwijt.


@EGI  Je kan dit best melden  via de MyProximus App , daar kan je in de chat met een medewerker van Proximus screenshots van de SMS’en versturen naar Proximus.

  1. Open de MyProximus app.
  2. Klik op 'Help' rechts bovenaan
  3. Klik op 'Chat met ons'
  4. Klik op Begin een gesprek
  5. De robot zal vragen waar kan ik je mee helpen , je antwoord SMS
  6. Nu kan je technisch probleem selecteren
  7. Er word nu naar een Proximus medewerker gezocht (kan even duren de gemiddelde wachttijd word vermeld tussen 2 a 5 min.)
  8. Dan zal je klantnummer , geboortedatum enz. gevraagd worden door de medewerker
  9. Vervolgens kan je het probleem met de Sms'en beschrijven en de screenshots verzenden.

Dit is inderdaad één van de (vele) methoden om contact op te nemen die je kunt gebruiken, maar de vraag blijft natuurlijk (die al sinds vele jaren door velen gesteld werd op forum ) waarom het niet kan via e-mail.


De mogelijkheid om te mailen via webformulier is niet enkel afhankelijk van de drukte, maar ook van de vraag. Niet elke dienst heeft namelijk de mogelijkheid om contact te hebben met klanten via mail.

Contacteer onze klantendienst | Proximus

Een e-mail? Zeker! Over welk nummer gaat het? | Proximus

Groetjes,
Antonella


Support kan op meerdere manieren gebeuren: zo is een chat snel, maar anderzijds moeilijk te archiveren/raadplegen. Het zorgt ook enkel voor vluchtigere contacten. Soms moet je iets grondig kunnen neerpennen, zodat het grondig kan bekeken worden. Vergeet dit in praktijk maar via chat. Het probleem is dat bedrijven vaak niet liever hebben dat alles kort en snel gaat en als je dan pech hebt dat dit niet volstaat, tja, dan heb je maar pech. Eigenlijk idem met de telefoon: je hebt geen spoor van dat gesprek, geen transcriptie, niets. Alles gaat kort en snel en je wordt van her naar der doorverbonden.

 

Mail is dus zéker wel een nuttige en zelfs noodzakelijke oplossing. Maar de aard van deze support, daar huivert een bedrijf van en daarom fnuikt men dit. Ook al zie je dit meer en meer, het blijft schandalig voor een bedrijf dat zichzelf écht respecteert (en haar klanten respecteert).

Toegegeven, het is een breder maatschappelijk probleem: tegenwoordig doet men enkel nog dingen die je op minder dan 2 minuten via Google Search kan oplossen en liefst zonder iets bij te leren of je hersenen te gebruiken. Alles dat kort, snel, vluchtig en ongestructureerd is, is dus prima; de rest wordt gehaat.

 

Tot: de chat van Proximus, te beginnen bij de chatbot. Ik snap dat dit allemaal nog in z’n kinderschoenen staat, maar dan moet je zo’n dienst als optioneel beschouwen en niet als dé basis (anderzijds begrijp ik dat dit soort zaken niet kan verbeteren door extensief gebruik ervan, maar toch...).

 


uw ref ROOOOOO2AAAAALPAE-1 van 4/10/2024

De levering van de nieuwe modem was afgesproken op 5/10/2024

Gezien de levering nu is voorzien voor 7/10/2024 en ik maandag morgen vertrek naar het buitenland

tot 21/11/2024 ben ik niet in de mogelijkheid de oude modem terug te sturen voor 28/10/2024

maar pas na 21/11/2024 gelieve dan GEEN aanrekening van 149 € te doen

Met vriendelijke groeten 


uw ref ROOOOOO2AAAAALPAE-1 van 4/10/2024

De levering van de nieuwe modem was afgesproken op 5/10/2024

Gezien de levering nu is voorzien voor 7/10/2024 en ik maandag morgen vertrek naar het buitenland

tot 21/11/2024 ben ik niet in de mogelijkheid de oude modem terug te sturen voor 28/10/2024

maar pas na 21/11/2024 gelieve dan GEEN aanrekening van 149 € te doen

Met vriendelijke groeten 

@3q5t68p6 FYI: Proximus moderatoren komen pas morgen hier terug langs.

Best noteer je ook in je→ ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens.
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst of belangrijk acht ivm de vraagstelling.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". 
Meldt het hier zodra dit gebeurd is. 


@3q5t68p6 Kan u uw klantgegevens(klantnummer, gsm-nummer)aanvullen op uw profile.Dan kunnen we verder het nodige voor u doen.Groetjes,Joel


Reageer