Vraag

Hoe een e-mail sturen naar Proximus ivm storing?

  • 17 September 2021
  • 10 reacties
  • 205 Bekeken

Beste,

Graag had ik een vraag gesteld. Hoe kan je een storing melden via e-mail als je niet beschikt over een telefoonnummer van Proximus?

Alle wegen lijken me naar een oproep te loodsen… Echt te gek voor woorden dat je bij Proximus geen eenvoudig support ticket kan aanmaken of een mail kan sturen … 

 

 


10 reacties

Ter info: Dat je geen mail kunt sturen, dat werd hier al door velen en jaren lang aangeklaagd , maar het antwoord daarop dat proximus geeft komt er in kort op neer dat je langs vele kanalen dit kan doen, zoals bv. het forum hier , twitter en facebook….

Maar ik begrijp niet goed waarom je niet zou kunnen bellen tenzij je geen vaste telefoon of gsm zou hebben, of lukt dat dan niet om te bellen naar de helpdesk 0800 22 800, ik kan het zelf niet proberen want mijn vaste telefoon en gsm zijn nummers van Proximus.

In ieder geval kun je hier je probleem beschrijven en zal men proberen om je verder te helpen.

Nu is het wel zo dat tijdens het weekend hier niemand langs komt die van Proximus zelf is.

Dag Martin,

Proximus kan ook gewoon onder de e-mail knoppen zetten dat het geen e-mail ondersteuning levert aan particulieren. In de plaatst daarvan worden complexe keuzenlijsten opgezet die niet werken waardoor klanten tijd verliezen in een poging het op te lossen. 

Hier heeft het UX team zich ongetwijfeld rot mee geamuseerd… 

 

 

 

 

 

Klopt wat je zegt, ik gebruik dit ook niet meer, alleen voor klachten i.v.m. facturen kom je tamelijk vlot op het email webformulier terecht en dit is dan tenslotte ook nog geen echte e-mail met een e-mail adres!

Reputatie 7
Badge +4

Uiteraard kan vanaf andere (nationale) netwerken (vast en mobiel) gratis naar 0800-nrs van Proximus gebeld worden

Concreet is het inderdaad zo dat (spijtig genoeg) nog steeds niet of slechts/enkel voor sommige vragen/klachten blijkbaar een e-mail kan gestuurd worden 

 

 

Kan je je natuurlijk wel de vraag blijven stellen waarom een Telecom operator met de hoogste prijzen van heel Europa niet 1 keer om de 2 jaar een e-mail kan antwoorden. Ze claimen zelf dat een hogere dienstverlening en aanbod hun prijs verantwoord. En al zeker niet als het over een storing gaat ... 

Het feit dat je moet bellen naar een betaalnummer zal natuurlijk hier iets mee te maken hebben …

0800 nummers zijn niet gratis voor wie mobiel moet bellen ...

Uiteraard kan vanaf andere (nationale) netwerken (vast en mobiel) gratis naar 0800-nrs van Proximus gebeld worden

Zou ik inderdaad straf gevonden hebben moest dit op één of andere manier geblokkeerd worden door proximus als je via ander operator zou bellen!!!!

 

als ik mobiel bel met mijn gsm naar 0800 22 800 wordt er niks aangerekend trouwens als je vaste lijn er uit ligt bij proximus en je wilt bellen kun je niet anders!

Reputatie 7
Badge +4

0800 nrs zijn in België gratis vanaf alle nationale netwerken (cfr wetgeving)

indien uw operator xyz u kosten zou aanrekenen legt u best klacht neer bij deze operator en degevalllend indien u met een kluitje in het riet zou gestuurd worden bij de ombudsman telecom en het BIPT

toegegeven vanuit het buitenland +32800 zijn dergelijke gesprekken normalerwijze betalend en in het buitenland bv. Frankrijk zijn lokale/nationale 0800 nummers vanaf mobiele netwerken niet gratis (airtime cost)

ik stel vast dat ook diverse andere operatoren in Belgie niet via e-mail bereikbaar zijn en ja tijdens de kantooruren kunt u meestal wel “de chat gebruiken”  als mogelijk alternatief

Niet alleen Belgische operatoren, meer en meer instellingen en ondernemingen werken  met online email-forms als je op hun contact link klikt.

Vanuit het buitenland: geeft Prox site het volgende aan +32 475 15 60 00

Vanuit België: 0800 22 800

 

 

Reageer