Vraag

een mailbox verwijderen

  • 19 October 2021
  • 26 reacties
  • 1159 Bekeken

Ik heb een mailbox fb…..@skynet.be en die naam van mijn mailbox is tegelijkertijd een emailadres waarop ik mails kan ontvangen. Mits ik op dat adres fb….@skynet.be veel te veel emails krijg die ik niet wens wil ik dat emailadres niet méér hebben maar mits dat emailadres de naam is van mijn mailbox wil ik dus deze mailbox verwijderen en een nieuwe mailbox aanmaken die niemand kent (zo kan er niemand een email sturen naar dat emailadres. Vervolg later !!! (of misschien nooit)


26 reacties

prox forummedewerkers kunnen dit morgen regelen voor u.

Alleen aliassen kun je zelf verwijderen maar geen mailbox.

daarom best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.  

Dank U voor uw antwoord maar ik zal nog wat wachten want ik heb voor het verwijderen van mijn mailbox al verschillende keren gebeld naar 0800 22 800 en alles is nu volledig overhoop met mijn mailbox : niets meer werkt en ik krijg het bericht  ‘Je mailbox is geblokkeerd’ en als ik ga op www.proximus.be/mymail krijg ik de boodschap “Oeps Er was een technisch probleem. Kom over enkele minuten terug om uw producten te zien” en wat later als ik nog eens geklikt heb zie ik “We hebben een algemeen technisch probleem gedetecteerd”

En op den duur weet ik niet méér wat de naam van mijn mailbox is

Er zal straks een proximus forummedewerker, als die hier de draad opneemt, je kunnen verder helpen om eens na te trekken wat er juist gebeurd is met je mailbox.

kan je nog inloggen als je surft naar http://webmail.proximus.be ?

Reputatie 7
Badge +3

@XYZ0001 

hallo, we kijken je mailbox eens na. Je mag je klantnummer nog even toevoegen op je profiel aub.

 

Groeten

Geert

In de volgende tekst, gelieve wel het onderscheid te zien tussen enerzijds ‘fb…...7@skynet.be’ en anderzijds ‘fb…...8@skynet.be

 

 

Als ik wil inloggen op http://webmail.proximus met fb…...8@skynet.be krijg ik als antwoord ‘Je mailbox is geblokkeerd’

En als ik wil inloggen op http://webmail.proximus.be met fb…...7@skynet.be krijg ik als antwoord ‘Verkeerde gebruikersnaam en/of wachtwoord’  ===> dit is misschien normaal als er een Proximus-medewerker die mailbox ‘fb…...7@skynet.be’ zou verwijderd hebben zoals ik het enkele dagen geleden heb gevraagd maar dan is toch wel heel bizar (en ook ongewenst van mij) dat ik op proximus.be/myproximus/nl met fb…...7@skynet.be wel kan inloggen en dan ook dat als ik dan op ‘Mijn account’ klik dat ik zie ‘E-mail/login = fb…...7@skynet.be’ en trouwens ook een beetje onder op deze pagina onder ‘Persoonlijke informatie’ zie ik ook ‘e-mailadres fb…...7@skynet.be

En opmerkelijk : ik kan ook inloggen op proximus.be/myproximus/nl… met ‘fb…...8@skynet.be’ en dan zie ik in ‘Mijn account’ : E-mail/login = fb…...8@skynet.be en een beetje onder op deze pagina onder Persoonlijke informatie’ = e-mailadres fb…...8@skynet.be

Ik heb mijn klantnummer aan mijn profiel (privé) toegevoegd zoals U het me vroeg

 

Reputatie 7
Badge +4

@XYZ0001 De mailbox die eindigt op -7 is gesloten sinds 19 oktober. Deze kan dus niet meer gebruikt worden. Er hingen ook een aantal gepersonaliseerde adressen aan, ook deze zijn momenteel niet meer bruikbaar. Als je wil kan ik deze wel terug vrijgeven zodat je ze eventueel aan een nieuwe mailbox kan koppelen. 

Via het klantennummer dat je doorgaf, vind ik de tweede mailbox, eindigend op -8 niet terug. Deze heb ik dus niet kunnen nakijken. Kan je deze info toevoegen op je profiel op de manier die Martin al uitlegde. ? 

Op deze manier kan je een nieuwe mailbox aanmaken. 

Hallo, Ik ben blij te vernemen dat de mailbox die eindigt op -7 gesloten is. U zegt dat U de mailbox eindigend op -8 niet terugvindt. Toch moet ik melden dat ik ermee kan inloggen op MyProximus. Hier in mijn profiel heb ik opnieuw eens mijn klantnummer geschreven en ook zoals U het me vraagt de naam van mijn tweede mailbox eindigend op -8. Momenteel zal ik géén nieuwe mailbox aanmaken en wachten wat het geeft met die mailbox eindigend op -8. Dank U en hopelijk kunt U die mailbox eindigend op -8 activeren zodat ik kan inloggen op webmail.proximus.be.

Reputatie 7
Badge +4

Ook die mailbox eindigend op een -8 staat gesloten. Deze is ook gekoppeld aan een ander klantennummer en staat op een andere naam. De beste manier om een nieuwe mailbox aan te maken vind u hier

Als die mailbox eindigend op -8 gesloten is, hoe komt het dan dat ik ermee kan inloggen op MyProximus (dus met fb…..-8@skynet.be (hier vermeld in MijnProfiel)) ? 

Ik voeg er aan toe dat ik niet kan inloggen op webmail.proximus.be zoals hier geschreven 4 dagen geleden.

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb het nog eens nagekeken maar die mailbox staat wel degelijk gesloten. Is er eventueel een persoonlijk mailadres met uw naam ofzo dat daaraan verbonden zou zijn ? Kan je dat dan eens vermelden in je profiel ? Dan zoek ik daar nog eens op om zeker te zijn dat we naar de juiste mailbox kijken. 

U bent toch niet aan het verwarren tussen fb…...8@skynet.be en fb…..8@proximus.be ?

Ook nog eens melden dat ik op deze topic hier in het forum eens de pseudo XYZ0001 heb als ik inlog op MyProximus met fb…..7@skynet.be en soms de pseudo hector3000 heb als ik inlog op MyProximus met fb…..8@skynet.be

Hallo

Ik weet dat ik enkele dagen geleden mijn e-mails kon lezen en dat ik nu niet méér kan en het spijt me maar ik zal het allemaal zo laten voor het ogenblik.

Hallo

Met mijn mailbox fb…..7@skynet.be had ik 5 aliassen : die zijn te zien op mijn profiel. Dank U

Reputatie 7
Badge +4

@XYZ0001 

ik weet niet of u vandaag nog een reactie van een Proximus medewerker zult bekomen maar in principe moet u via uw MyProximus account onder Producten - Mail de aan een mailbox X de toegewezen aliassen kunnen zien (en in de betrokken mailbox zelf kunnen kiezen gebruiken)

maar je moet dan wel nog kunnen zien dat die aliassen wel met de correcte fb…..?@skynet.be verbonden zijn, want volgens Prox zijn beide boxen gesloten.

Ik heb net ingelogd op Myproximus met de mailbox fb…..8@skynet.be als gebruikersnaam en ondanks dat U zegt dat deze mailbox gesloten is kan ik  mijn producten zien in MyProximus en als ik vanonder klik op Proximus Mail krijg ik als antwoord ‘Keine Mailboxen’ (in het duits dus). Dus ik veronderstel dat de gebruikersnaam voor MyProximus niet de naam van mijn mailbox is.

Nog één vraagje aub : ziet U ook in dit gesprek op deze forum de twee pseudo’s hector3000 en XYZ0001 die ik gebruik ?

En dan ook nog melden dat het hier niet gaat om een ‘extra’ mailbox aan te maken maar een unieke mailbox die degene moet vervangen die Proximus verwijderd zou hebben op 19 oktober.

Tot later

We zullen best het verder onderzoek van de Proximus forummedewerkers afwachten, en zien wat zij vastgesteld hebben.

Reputatie 7
Badge +4

cfr info @martin _59

zoals uzelf vermoed ik zien we in dir publieke forum xyz0001 & enige tijd geleden uren geleden hector3000

&

mogelijks zijn beide mailboxen 7 & 8 inderdaad gesloten (cfr info @HadewychT hierboven & “keine mailbox”) maar dit houdt mijns inziens niet in dat u een dergelijk geschrapt e-mailadres/alias niet meer zou kunnen gebruiken als login voor een reeds bestaand MyProximus account (wat uiteraard vroeg of laat best zou worden aangepast= MyProximus account laten verwijderen en opnieuw creëren met een nieuw e-mail adres/alias type Proximus, Gmail of andere)

 

Dank U voor uw antwoord. 

Ik wil wel mijn account MyProximus verwijderen maar bewaar ik dan hetzelfde klantnummer en zelfde proximus-pack EN om dus mijn MyProximus account te verwijderen, kan ik dat zelf doen op de site www.proximus.be of moet ik dat aanvragen aan een Proximus-medewerker ?

Tot later

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik vermoed dat u best wacht op een reactie van een Proximus medewerker (moderator)

Een account MyProximus kan enkel door Proximus verwijderd worden

Uiteraard heeft dit geen gevolgen voor uw abo/ pack xyzen kunt kunt u vervolgens een nieuw MyPx account creëren met de info voorhanden op uw laatste factuur (klantnr  & activatiecode) en een door u gekozen e-mail login 

 

Maar ik vermoed dat ik mijn vorig bericht moet corrigeren: blijkbaar kunt u in uw MyPx account uw profiel bewerken en uw (login) e-mail adres aanpassen in “persoonlijke informatie” en desgevallend uw paswoord aanpassen in “account gegevens” (zonder dat uw MyPx account eerst moet verwijderd worden)

Zelf heb ik dit evenwel nog nooit gedaan dus misschien veiligheidshalve wachten op een formele bevestiging van Proximus hieromtrent

Succes

 

Ter info: Uw Myproximus account kunt u zo maar niet zelf verwijderen dit moet via een Proximus forummedewerker gebeuren, dit kunnen ze morgen voor u verder bekijken en regelen want  iemand die van Proximus zelf is zal hier nu niet meer reageren.

Edit: er was mij juist iemand voor met een antwoord :relaxed:

Goeie dag

 

Wilt U mijn MyProximus account verwijderen a.u.b ?

 

Dank U wel

Reageer