Beantwoord

easy switch id niet beschikbaar

  • 21 December 2020
  • 10 reacties
  • 2171 Bekeken

Beste Proximus,

Ik heb mijn Easy switch ID nodig.
Deze staat niet op mijn maandelijkse factuur,

en op myproximus vind ik het volgende:

Easy switch id's Voor klantennummer ******
U hebt momenteel geen easy switch ID
 

Ik begrijp dat ik daarvoor een privé-bericht moet sturen, maar hoe moet dat?

 

icon

Beste antwoord door Joel M 30 December 2020, 16:11

Bekijk origineel

10 reacties

in je → profielgegevens invullen/aanvullen 

(In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen), zodat Prox medewerkers hiermee direct aan de slag kunnen.
zoveel mogelijk in de passende tekstvakken gemerkt met  privé en andere bijkomende informatie in het “Ticket” privé tekstvak. 

Reputatie 7
Badge +4

Eigenaardig, het easyswitch nr vindt u normaal terug onderaan op p. 2 detail van de aanrekeningen

U hoeft hiervoor geen privé-bericht te sturen naar een Proximus-medewerker, deze zal u zelf een bericht sturen met de info indien u uw gegevens zoals klantnr in uw forum login profiel vermeld hebt

U hebt geen easyswitch nr en hebt er ook geen nodig voor zuivere mobiele porteringen(enkel voorhanden voor breedbandinternet/vaste lijn) 

 

OK Martin en M_016,

Ik heb de gegevens aangevuld in mijn profiel zodat jullie verder kunnen.

Dag allemaal, 

We zijn nu een week verder en het is uiteraard een drukke periode. In principe denk ik mijn profiel te hebben aangevuld en ik heb het probleem ook nog eens uitgelegd in het “Ticket” privé tekstvak.

Is het normaal dat ik nog geen easy switch id heb gekregen en ook geen bevestiging dat iemand daar mee bezig is, of moet ik me nu toch zorgen beginnen maken?

mvg,

normaal zou hier inderdaad een proximus forummedewerker je meer uitleg moeten kunnen over geven!
Hopelijk straks nog.

Reputatie 7
Badge +4

Nee het is niet normaal dat u na 8 dagen nog geen enkele reactie bekomen hebt van een proximus-medewerker

easyswitch procedure bv. niet van toepassing voor professionele contracten

| BIPT

 

Op het Fr-forum werd door de community mgr enige tijd geleden gemeld dat de oudste berichten eerst behandeld worden (& achterstand in  behandeling door de vele berichten) maar blijkbaar wordt er in de betrokken applicatie voor de behandeling rekening gehouden met het tijdstip van de laatste reactie op het betrokken bericht (= concreet houdt dit dus blijkbaar in dat de initiële plaats in de rangschikking  van behandeling zou verloren gaan door een reactie van personen x en y erop)

→ bij voorkeur te bevestigen op dit Nl-forum door een proximus medewerker

→ vandaar dat ik mijn reacties tot een minimum beperk (en enkel tot de recentste)

Succes

Dit zal toch niet kloppen voor het NL forum,  ik stel hier regelmatig juist heel duidelijk vast dat soms oudere berichten eerde behandeld worden dan de  recente dus volgens mij is daar niet echt een strikte regel in, maar de prox forummedewerkers mogen mij altijd tegenspreken als mijn bevindingen verkeerd zijn!

"easy switch" | Consumenten | BIPT

Reputatie 7
Badge +3

@Hilaire32 Sorry voor de late reactie.De Easy Switch code is enkel nodig bij internet en bij TV. Bij een vaste lijn of bij mobiel is deze niet van toepassing vandaar dat u geen heeft vermeld op uw factuur.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

LOI - WET (fgov.be)

Artikel 1. Dit besluit is van toepassing op de migratie van een internettoegangsdienst geleverd op een vaste locatie, een omroeptransmissie- en omroepdistributiedienst geleverd op een vaste locatie of een geheel van diensten, waarin minstens één van de vorige diensten vervat zit, aangevraagd door een abonnee die er bij de donoroperator voor gekozen heeft een tariefplan bestemd voor residentieel gebruik te onderschrijven, ongeacht of de betrokken abonnee een consument is of niet.

De easyswitch-procedure is enkel van toepassing indien vast internet en/of TV deel uitmaken van de van operator X naar operator Y over te dragen diensten 

Voor overdrachten van bv. enkel vaste lijn of enkel GSM dient - tenzij ze ook toegevoegd worden aan de overdracht van vast internet en/of TV aansluiting - gebruik  te worden gemaakt van de gewone nummeroverdrachtsprocedure via uw nieuwe operator

 

Dat klopt dus wat @Joel M hier gepost heeft

Reageer