Vraag

betekenis en impact van "Ga voor eenvoud."

  • 29 January 2022
  • 8 reacties
  • 84 Bekeken

Hallo,

Ik had graag wat meer informatie gekregen van iemand.

Telkens ik op MyProximus aanlog tegenwoordig krijg ik melding van

“Uw MyProximus account is gelinkt aan meerdere e-mailadressen en/of mobiele nummers. Om te vereenvoudigen raden we u aan om over te schakelen naar één enkel e-mailadres of mobiel nummer.
Ga voor eenvoud!

Gezien ik al heel lang bij Proximus aangesloten ben (Skynet, je weet wel) zal dat vermoedelijk wel kloppen. Kan iemand me concreet zeggen wat de concrete impact is van dat “Ga voor eenvoud.” ?

Ik wil immers geen mail “aliases” verliezen omdat ik voor eenvoud ga noch problemen krijgen met het aanloggen. Kortom, wat is de concrete impact van deze operatie, zowel functioneel als technisch.

Dank voor de info.

Wim


8 reacties

Gewoon omdat ze alles naar één mailadres zouden kunnen sturen (of telefoonnummer) in geval dit zou nodig zijn, ik heb vroeger al voor de eenvoud gekozen. 

En met “ze” bedoel je waarschijnlijk Proximus (voor de duidelijkheid :wink: ) zodat “ze” alle facturen, mailings, … aan de voornaamste account kunnen koppelen.
@Wim1984, mailaliassen blijven behouden, maar (enkel) de hoofdabonnee krijgt dan de/alle  PX “brief”wisseling (in de ruime zin van het woord)

Inderdaad alleen Proximus kan wat in je Myproximus staat gebruiken (zien) en of er nu één of twee mailadressen staan maakt eigenlijk niks uit heeft niks met mailaliassen of mailbox te maken interpreteer het gewoon letterlijk “houd het simpel bij één mailadres”  

Reputatie 7
Badge +4

@Wim1984 Ik vind met de gegevens uit je forumprofiel maar 1 MyProximusaccount terug. Als je er toch meerdere hebt, kan die op deze manier samenvoegen waardoor je al je gegevens bij elkaar ziet staan. 

ik vermoed dat het mss ook om het feit gaat dat als je twee mailadressen staan hebt in je myproximus, zoals het bij mij vroeger was dan kreeg ik ook die melding en dan heb ik ook gekozen voor één mailadres.

Dank jullie allemaal voor de reacties.

Ten eerste, alle begrip voor de wens tot administratieve eenvoud, das geen enkel probleem natuurlijk.

Ten tweede, toch bezorgdheid over de werking v/d account, mijn mailbox(en), mail aliassen hoor.

@HadewychT, ik was me om eerlijk te zijn niet bewust dat ik vandaag meerdere MyProximus accounts zou hebben, wel aliasses en zelfs mailbox'en, maar das iets anders dacht ik. Vandaar dat ik me afvroeg waarom ik die melding kreeg en wat er dan wel ging gebeuren.

Aanvullend, zonet log ik in op MyProximus en zonder dat ik iets gedaan heb, gewoon inloggen, zijn al mijn producten op MyProximus verdwenen. Nochtans waren ze daar afgelopen weekend allemaal aanwezig (met de hand op het hart). Ik ben er gerust in dat dit niet vanzelf is gebeurd … software is nog altijd geen levende materie. :-)

Toch niet zo leuk, maar ga nu proberen om het in orde te krijgen en hoop dat het effectief een pure administratieve vereenvoudiging is.

Ter bijkomend info: Het wordt wel nog gemeld door anderen dat ze melden dat ze ineens hun producten niet meer zien via Myproximus.

Ik was verplicht om een GSM nummer in te geven voor bevestiging via send code … maar dat ding bleef wachten tot in het jaar stillekes en is niet gelukt - heb dus geen code gekregen.

En toch, als ik nu inlog dan zegt het “Everything is fine, Your usage, products and account are all running as it should. Nothing special to report!” … 

Soit, ik hoop dat alles gaat werken zoals vroeger en de administratie nu tevreden is.
Merci voor de info.

 

Reageer