Skip to main content
Vraag

Aanmelden website Proximus

Trainferry

Sinds kort dient er een tweestapsverificatie uitgevoerd te worden om aan te melden op de website van Proximus, dit in de zin dat er een code per sms verzonden wordt, dewelke dan ingegeven moet worden.  Ik heb echter niet altijd de GSM bij de hand wanneer ik me wens aan te melden.

Is er nergens een mogelijkheid om dit systeem niet te gebruiken, want ik vind dit nogal onhandig.

7 reacties

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2499 reacties
  • 20 maart 2025

Dag ​@Trainferry je kunt ook gebruik maken van een authenticator-app: 

Veilige toegang tot MyProximus | Proximus

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 47 reacties
  • 26 maart 2025

@HeidiE Doch met die extra authenticator-app moet men dan ook weer een extra code onthouden, niet? Er staat in de info daarbij, dat men met een smartphone een code kan scannen om deze ook te koppelen, maar met een gewone laptop kan men dit niet scannen...

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4377 reacties
  • 26 maart 2025

ook dan heeft men inderdaad zijn smartphone nodig

Hoe inloggen op MyProximus? | Proximus

en “voorlopig” (?) werkt itsme blijkbaar ook niet meer

Mutlie
  • 1963 reacties
  • 26 maart 2025

@Helga_03 
Ik ben niet mee met je opmerking, waarschijnlijk omdat ik  authenticator apps al jaren gebruik en geen probleem vind. Tenzij dat ik de smartphone even ter hand moet nemen een probleem zou zijn.
Een code onthouden moet je niet, of wel ja, 1 of 2 seconden ongeveer. De tijd om deze te bekijken op je smartphone (waar je de app installeert) en in te tikken op je laptop.
Het is ook lang geleden voor mij, maar als je een QR code moet scannen is dat niet op je laptop maar op je smartphone en éénmalig om de app te verbinden met de site waar je inlogt. Super veilig!
Voor Proximus  (onder andere) installeerde ik de google authenticator app.

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 47 reacties
  • 27 maart 2025

Hallo Patrick. Ik heb geen smartphone, enkel wifi tablet zonder belfunctie (4G-slot). Er zijn dus apps die daarop niet werken, b.v. whatsapp (omdat daartoe de belfunctie vereist is). Doch voorlopig heb ik daar geen behoefte aan.

Mutlie
  • 1963 reacties
  • 27 maart 2025

@Helga_03 
Ik heb geen tablet, maar heb je eigenlijk al geprobeerd of google authenticator beschikbaar is op je tablet?
Die app heeft niks met een  belfunctie te maken, want (met wat trucjes) werkt de app ook in Windows op je PC/laptop. 
Tweestapsverificatie is een extra beveiliging die overal wordt aangeraden en in de ene of andere vorm op vele websites verplichte kost is. Ook itsme bijvoorbeeld is tweestapsverficatie,

Martin
  • 33205 reacties
  • 27 maart 2025

TBI: 

Installatie op een tablet:

1. Voor Android-tablets:

• Open de Google Play Store.

• Zoek naar Google Authenticator.

• Tik op Installeren.

2. Voor iPads:

• Open de App Store.

• Zoek naar Google Authenticator.