Beantwoord

Mobiel internet

  • 8 February 2017
  • 23 reacties
  • 683 Bekeken

Ik krijg op 06/02/2017 de melding dat mijn bundel is opgebruikt. Deze is pas beginnen lopen op 23/01/2017 en ik beschik normaal gezien over 3GB om te surfen.
Op My Proximus kan ik 'Mijn krediet en verbruik' niet raadplegen, want krijg melding van een technisch probleem.
Ik heb nu een herlaadkrediet genomen, maar gezien het voor mobiel internet is, is deze vlug opgebruikt en mag ik nog een paar keer herladen.
Ik heb momenteel Mobilus M Fullcont voor 25€ met een favoriete app die ik, zo dacht ik toch, kan onbeperkt gebruiken en dit dus ook als mijn bundel zou opgebruikt zijn.

Kan er eens nagekeken worden hoe het komt dat mijn bundel zo vlug is opgebruikt en of het technisch probleem rond het bekijken van Mijn krediet en verbruik kan opgelost worden?

Dit is de eerste keer dat ik zulke problemen heb met Proximus.
icon

Beste antwoord door WouterM 10 February 2017, 10:01

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hallo Kelly!

Kan u mij het betrokken oproepnummer even doorgeven aub? Liefst via een privébericht.

Dan kijk ik het nodige voor u na. :)

Mvg,

Wouter
Geachte,

Hoe kan ik dit via een privébericht naar u doorsturen?
Geachte,

Ik heb zojuist mijn nummer doorgestuurd via privé bericht.
Hebt u het nodige al eens kunnen nakijken aan de hand van mijn gsm nummer?
Is het normaal dat we zo lang moeten wachten op een antwoord op de vragen die wij stellen? Ik heb gisteren die vraag gesteld, na lang zoeken hoe ik dit kon doen. Na 1 uur, kreeg ik de vraag om mijn oproepnummer te bezorgen via privé bericht maar nu wacht ik al bijna een volledige dag en nog heb ik niets van antwoord gekregen.
Reputatie 5
Badge +2
Hallo Kelly!

Mijn excuses voor het lange wachten, ik zal zeker laten onderzoeken waarom dit zo lang duurde om dit in de toekomst te vermijden, niet enkel voor u maar voor al onze klanten.

Momenteel staat u inderdaad op de Mobilus FullControl M, echter kunnen wij niet nagaan waar u uw data aan hebt opgebruikt door privacyredenen. Ook kan ik de herlaadbeurt van 10 euro terugvinden. Als favorite app staat momenteel Facebook actief, daarom zal ik uw nummer laten nakijken met onze technische collega's als al uw bundels correct geactiveerd staan.

Het betrokken IT ticket hiervoor heeft referentie IM8045741 en ik zal dit mee opvolgen voor u.

Zodra dit afgehandeld is, kan ik zien wat ik verder nog eventueel kan voor een tegemoetkoming voor de data die u niet heeft kunnen gebruiken.

Verder wil ik nogmaals in naam van Proximus en mezelf mijn excuses aanbieden voor het lange wachten en dit ongemak.

Mvg,

Wouter


Beste,

Bedankt voor het antwoord en voor de moeite die je wilt doen.

Wil dit zeggen dat het pas kan bekeken worden als mijn bundel opnieuw begint te lopen, zijnde dus het einde van deze maand?

Mvg,

Kelly
Reputatie 5
Badge +2
Dat kan ik nu nog niet voorspellen, ook ik moet wachten tot het ticket is behandeld voor dat ik acties mag ondernemen.

Zodra ik iets weet, of mijn collega's van de technische dienst, zal u op de hoogte worden gebracht.

Mvg,

Wouter
Ik snap ergens wel dat dit moet nagekeken worden, maar snap alleen niet waarom het moet zolang duren.

Nu zit ik zonder mobiel internet, waardoor ik al 2 keer moeten herladen heb. Want natuurlijk bij zo'n herlaadbeurt is het bedrag vlug opgebruikt, en dan niet aan bellen en sms'en.

En ik kan niet altijd beschikken over Wifi.

Mvg,

Kelly
Ik heb nu nog maar een paar dagen mijn vraag gesteld betreffende mijn abonnement.

Ondertussen kan ik gewoon mijn krediet herladen. Dit moet ik ondertussen al voor de 3de keer doen, want van het minste dat je even uw mobiele gegevens oplegt, is het herladen krediet bijna direct op.

Wat dus maakt dat ik, samen met mijn opgebruikt abonnement ongeveer aan een rekening van 75€ zal zitten.
En ik moet nog minstens tot 23/02 wachten voor nieuwe bundel.

Zo gaat het mij elke maand wel enorm veel kosten om bij Proximus te zijn.
Reputatie 5
Badge +2
Hallo Kelly!

Ik heb zonet communicatie ontvangen van onze technische dienst, zij hebben uw nummer nagekeken. Echter konden zij geen fouten terugvinden op het gebruik van uw favorite app, Facebook. Het is wel zo dat elke conntectie die u maakt buiten de app wel wordt aangerekend.

Ik heb wel nog een beetje extra uitleg gevraagd aan de betrokken technieker om dit toch nog eens te herbekijken.

I'll keep you posted. :)

Mvg,

Wouter
Als ik via #121# op mijn gsm nakijk, krijg ik de melding dat ik nog 9.03EUR krediet heb.

Kijk ik via de app van proximus op mijn gsm naar het verbruik, zie ik daar staan dat ik een resterend krediet heb van 21,19EUR.

Ik heb nog nooit zo vlug buiten mijn bundel gezeten als nu, en ik deed deze maand niets anders wat ik de voorbije maanden heb gedaan.

Mijn favoriete app moet toch niets verbruiken van mijn bundel, waarom noemen ze het anders een app die je onbeperkt kan gebruiken?

Het spijt me, maar nu begrijp ik het even niet meer hoor.
Reputatie 5
Badge +2
Hallo Kelly!

Nee inderdaad, hier heeft u gelijk in, ik zal kijken als ik een technisch collega hiervoor kan bereiken.

Mvg,

Wouter
Reputatie 5
Badge +2
Nogmaals hallo Kelly!

Ik ben even gaan navragen en we gaan dit laten escaleren aangezien dit toch niet normaal lijkt te zijn.

Het dossier dat ik voor u heb opgemaakt heeft referentie 41530768.

Een collega zal u zo snel mogelijk contacteren.

Mvg,

Wouter
Is mijn gestelde probleem al kunnen bekeken worden?

Nu mijn nieuwe bundel geactiveerd is, welk is de beste manier om mijn verbruik op te volgen?
Reputatie 5
Badge +2
Hallo Kelly!

Neen, momenteel is uw dossier nog in behandeling, zodra we meer weten zal een medewerker u contacteren.

U kan uw verbruik opvolgend via de mobiele app of via www.proximus.be/myproximus.

Mvg,

Wouter
Via de site zou het handig zijn, moest ik niet nog steeds de melding maken dat er volgens een technisch probleem dit niet mogelijk is.
Reputatie 5
Badge +2
Hallo Kelly!

Welke browser gebruikt u hiervoor?

Wij hebben al ondervonden dat sommige browsers problemen geven met ons portaal.

Wij raden hiervoor het gebruik van Internet Explorer aan.

Mvg,

Wouter
Ik gebruik Internet Explorer, maar toch krijg ik deze foutmelding.

Aan mijn browser zal het dus niet liggen.
Is het trouwens ook mogelijk om de dienst van Wi Fi Hotspots met Fon terug te deactiveren?

Vind nergens op de site waar je dat kan doen.
Hallo Levingke,

Is het dit wat je bedoelt:
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_hotspot_adv/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/vermijden-dat-uw-modem-als-wi-fi-hotspot-dient.html
Geachte,

neen dit was niet wat ik bedoelde.

Maar ondertussen heb ik iemand aan de lijn gehad via chat die me met mijn probleem heeft verder geholpen.

Ik raad iedereen aan dat het makkelijker is om een oplossing op vraag of probleem te krijgen via chatsessie met een medewerker van Proximus.

Al lijkt deze niet overal toegankelijk op jullie site.

Met vriendelijke groeten,
Reputatie 7
Badge +6
Ik raad iedereen aan dat het makkelijker is om een oplossing op vraag of probleem te krijgen via chatsessie met een medewerker van Proximus.
Al lijkt deze niet overal toegankelijk op jullie site.

Klopt levingke,
onze chat-mogelijkheden zijn de laatste tijd aanzienlijk uitgebreid. Afhankelijk van de beschikbare chatters zijn de icoontjes al dan niet actief. Niet alle pagina's zijn voorzien van chathulp, maar nagenoeg alle supportpagina's wel, alsook al veel productpagina's. Te herkennen aan deze symbolen rechts op de pagina:


Reageer