Recentmet de wagen door zwitserland. Met 2 apple toestellen en 1 Samsung, Allen onder abonnement bij proximus. Goed bereik voor Swisscom en toch geen mobiel internet? In italie werkte het direct wel. Roaming was ingesteld en ook bericht van proximus over daily Roaming pass ontvangen maar geen internet
Beste,
je mobile data werkten wel in italië als ik het goed begrijp ? of enkel de berichtgeving van prox en toch geen data ?
In zwitserland had je niets ? Zwitersland hoort wel niet bij de EU
hier vind je meer info over de huidige roaming policy
Als we verder moeten nakijken, gelieve dan in je profiel al je gegevens in te vullen ?
Forum profiel : (inloggen - avatar aanklikken scherm rechts boven - profiel bewerken en ons informeren als t OK is…. )
groeten
Tina
Profiel aangevuld. Mobile data werkte inderdaad in Frankrijk en Italië zodra grens over (overschakeling op italiaanse operator) maar niet in Zwitserland. (zonder instellingen aan te passen). Bij instellingen heb je toch enkel keuze tussen roaming of geen roaming, niets specifiek voor EU of niet EU? (Verschil enkel relevant voor de tarieven?geen roamingkost of daily roaming pass).
Dit kan je in de myproximus zelf instellen.
Blokkeer dataverbruik buiten EU
ook zijn er instellingen op je toestel zelf mogelijk ivm dataverbruik
Instellingen in my proximus en gsm's staan goed. Blijft een mysterie
Fyi
Met deze oplossing vermijd je extra bijkomende kosten op diensten zoals speciale telefoonnummers (0900, ...), internationale telefoongesprekken, roaming (buiten EU) en diensten van derden.
@ proximus We hebben inderdaad 1 abonnement mobile flex full control voor mijn dochter. Maar mijn partner en ikzelf hebben zelfde werkgever en dus ook gelijkaardig abonnement maar roaming in zwitserland lukt dus niet. Kan het zijn dat dit werkgevers abonnement ook kosten buiten EU blokkeert ? Kan dat nagekeken worden? Welke gegevens hebben jullie nodig (want die GSM nummers zitten niet in my proximus account)
Alvast bedankt
Ik heb net hetzelfde probleem.
Alles reeds geprobeerd. Zelfs nieuw toestel en simkaart gehaald en nog steeds geen dataverbinding in Zwitserland. Ik heb ook een bedrijfsabonnement maar ik breidt die telkens uit als ik naar Zwitserland ga.
Volgens Proximus is niets geblokkeerd.
In Duitsland werkt alles perfect normaal. Ik ga de grens over en het is gedaan. Ik kan bellen en sms'en maar geen data.
Dag
Volgens de werkgever en proximus staat alles goed, niks geblokkeerd en optie travel passport top is geactiveerd. Toch werkt het niet.
vul je in je profiel je klantgegevens en betrokken gsm nr in?
dan zullen we laten nakijken.
Ter info: Forum Profiel
klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen, en
> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten
En laat ons iets weten als t ingevuld is….
groeten
Tina
Profielgegevens aangevuld.
bedankt
ik heb je klantgegevens gevonden: hier staat je gsm niet onder, omdat hij onder je werkgever valt
Echter ik kan nergens info vinden van het gsm nr? kan je eens checken of het correct is aub?
Mijn excuses. Ik had inderdaad een cijfertje verkeerd. Is aangepast.
wijziging ook opgeslagen? ;-)
ok, gevonden :-)
ik kijk het verder na
op het eerste zicht zien we ook geen directe blokkeringen, maar de specifieke inhoud van je abonnement zien we niet
ik stuur het door naar de bedrijfscontactpersoon voor dieper nazicht
Ondertussen kan je via deze link ook al instellingen nakijken:
Online Support | Krijg hulp met je apparaat | Proximus
groeten,
Tina
ik heb bericht dat je diensten op de hoogte zijn en een oplossing zoeken.
Succes!
groetjes
Tina
De instellingen van mijn toestel heb ik nagekeken en komen overeen met de aanbevelingen (had ik al meermaals gedaan).
Alvast bedankt voor de inspanningen, ik hoop dat ze lonen !!!
Vrijdag vertrek ik naar Zwitserland en helaas heb ik niks mogen ontvangen van onze diensten omtrent het abonnement.
Ik ben naar een Proximus winkel gegaan en heb mijn telefooninstellingen laten nakijken. Deze staan allemaal goed.
Verder kunnen ze niet kijken omdat het een abo is van de werkgever.
Wat nu? Weer niks internet in Zwitserland . Heel jammer!
Edit: De bedrijfscontactpersoon laat ons net dit weten: Normaal het is in orde, ik heb feedback van it dienst gekregen.
Groetjes, Antonella
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.