Vraag

zwitserland- geen mobiel internet

  • 2 August 2021
  • 24 reacties
  • 2007 Bekeken

Recentmet de wagen door zwitserland.  Met 2 apple toestellen en 1 Samsung,  Allen onder abonnement bij proximus. Goed bereik voor Swisscom en toch geen mobiel internet? In italie werkte het direct wel. Roaming  was ingesteld en ook bericht van proximus over daily Roaming pass ontvangen maar geen internet 


24 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Beste,

je mobile data werkten wel in italië als ik het goed begrijp ? of enkel de berichtgeving van prox en toch geen data ?

In zwitserland had je niets ? Zwitersland hoort wel niet bij de EU

https://www.proximus.be/nl/id_cr_roaming/particulieren/mobiel/mobiel-en-roaming-opties/international-en-roamingtarieven.html

hier vind je meer info over de huidige roaming policy

 

Als we verder moeten nakijken, gelieve dan in je profiel al je gegevens in te vullen ?

Forum profiel : (inloggen - avatar aanklikken  scherm rechts boven - profiel bewerken en ons informeren als t OK is…. )

groeten

Tina

 

Profiel aangevuld. Mobile data werkte inderdaad in Frankrijk en Italië zodra grens over (overschakeling op italiaanse operator) maar niet in Zwitserland. (zonder instellingen aan te passen). Bij instellingen heb je toch enkel keuze tussen roaming of geen roaming, niets specifiek voor EU of niet EU? (Verschil enkel relevant voor de tarieven?geen roamingkost of daily roaming pass). 

Reputatie 6
Badge +3

Dit kan je in de myproximus zelf instellen.

Blokkeer dataverbruik buiten EU

 

ook zijn er instellingen op je toestel zelf mogelijk ivm dataverbruik 

 

 

Instellingen in my proximus en gsm's staan goed. Blijft een mysterie

Reputatie 7
Badge +3

@Reiziger Met Mobile Flex Full Control is het niet mogelijk om kosten te maken buiten de bundel. Indien je dit wel wenst te doen, moet je belwaarde herladen zoals bij een herlaadkaart. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

Met deze oplossing vermijd je extra bijkomende kosten op diensten zoals speciale telefoonnummers (0900, ...), internationale telefoongesprekken, roaming (buiten EU) en diensten van derden.

 

 

@ proximus We hebben inderdaad 1 abonnement mobile flex full control voor mijn dochter. Maar mijn partner en ikzelf hebben zelfde werkgever en dus ook gelijkaardig abonnement maar roaming in zwitserland lukt dus niet. Kan het zijn dat dit werkgevers abonnement ook kosten buiten EU blokkeert ? Kan dat nagekeken worden? Welke gegevens hebben jullie nodig (want die GSM nummers zitten niet in my proximus account)

 

Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +3

@Reiziger Dit kan u best vragen aan de helpdesk/ accountmanager verantwoordelijk voor u werkgever. Groetjes Luc 

Ik heb net hetzelfde probleem. 

Alles reeds geprobeerd. Zelfs nieuw toestel en simkaart gehaald en nog steeds geen dataverbinding in Zwitserland. Ik heb ook een bedrijfsabonnement maar ik breidt die telkens uit als ik naar Zwitserland ga. 

Volgens Proximus is niets geblokkeerd. 

In Duitsland werkt alles perfect normaal. Ik ga de grens over en het is gedaan. Ik kan bellen en sms'en maar geen data.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Sifke ook hier vraag je best aan personeelsdienst/werkgever om dit aan te passen, indien nodig als je naar Zwitserland gaat. Groetjes, Heidi

Volgens de werkgever en proximus staat alles goed, niks geblokkeerd en optie travel passport top is geactiveerd. Toch werkt het niet. 

Reputatie 7
Badge +3

@Sifke 

vul je in je profiel je klantgegevens en betrokken gsm nr in?

dan zullen we laten nakijken.

Ter info:  Forum Profiel

 klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

En laat ons iets weten als t ingevuld is….

groeten

Tina

 

Profielgegevens aangevuld.

Reputatie 7
Badge +3

@Sifke 

bedankt

ik heb je klantgegevens gevonden: hier staat je gsm niet onder, omdat hij onder je werkgever valt

Echter ik kan nergens info vinden van het gsm nr? kan je eens checken of het correct is aub?

 

Mijn excuses. Ik had inderdaad een cijfertje verkeerd. Is aangepast.

Reputatie 7
Badge +3

@Sifke 

wijziging ook opgeslagen? ;-)

 

Reputatie 7
Badge +3

@Sifke 

ok, gevonden :-)

ik kijk het verder na

Reputatie 7
Badge +3

@Sifke 

op het eerste zicht zien we ook geen directe blokkeringen, maar de specifieke inhoud van je abonnement zien we niet

ik stuur het door naar de bedrijfscontactpersoon voor dieper nazicht

Ondertussen kan je via deze link ook al instellingen nakijken:

Online Support | Krijg hulp met je apparaat | Proximus

groeten,

Tina

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Sifke 

ik heb bericht dat je diensten op de hoogte zijn en een oplossing zoeken.

Succes!

groetjes

Tina

De instellingen van mijn toestel heb ik nagekeken en komen overeen met de aanbevelingen (had ik al meermaals gedaan).

Alvast bedankt voor de inspanningen, ik hoop dat ze lonen !!!

Vrijdag vertrek ik naar Zwitserland en helaas heb ik niks mogen ontvangen van onze diensten omtrent het abonnement.

Ik ben naar een Proximus winkel gegaan en heb mijn telefooninstellingen laten nakijken.  Deze staan allemaal goed.

Verder kunnen ze niet kijken omdat het een abo is van de werkgever.

Wat nu?  Weer niks internet in Zwitserland :unamused: . Heel jammer!

Reputatie 7
Badge +3

@Sifke In principe dien je dit na te vragen bij jouw personeelsdienst/werkgever. De bedrijfscontactpersoon werd in dit geval wel op de hoogte gesteld en zou het nodige doen voor een oplossing. Meer kunnen wij voor enterprise tariefplannen helaas niet betekenen. Groetjes, Antonella

Edit:  De bedrijfscontactpersoon laat ons net dit weten: Normaal het is in orde, ik heb feedback van it dienst gekregen.

Groetjes, Antonella

Reageer