Vraag

Zeer slecht ontvangst

  • 29 March 2023
  • 34 reacties
  • 2120 Bekeken


Toon eerste bericht

34 reacties

Reputatie 5
Badge +2

@bull Doen de problemen zich alleen in de woning voor of buitenhuis ook?

Reputatie 5
Badge +2

@Bijouke Zoals reeds gemeld, waarom er bepaalde keuzes gemaakt worden weten we niet.

@Bijouke Zoals reeds gemeld, waarom er bepaalde keuzes gemaakt worden weten we niet.

Beste Michael,

 

Misschien even melden hogerop. Als ze natuurlijk willen luisteren.

Reputatie 3
Badge +2

a r

@Bijouke Waarom sommige beslissingen genomen worden weten we ook niet. Vowifi is echter een betere technologie maar echter nog niet op alle toestellen toegankelijk.

Waarom schaffen julllie dan MCE af terwijl VoWiFi nog niet in orde is? Ondertussen vernomen dat de nieuwe 5G antennes van Nokia veel slechter zijn dan de Ericsson antennes. De keuze lag bij Nokia, hoogst waarschijnlijk door het budget. Binnenkort zal de omzet ook dalen door de vele klanten die weg gaan. Dit is dus dagelijkse kost en niet enkel thuis maar op verschillende plaatsen.

Proximus, vroeger de beste dekking, nu …… triestig

Ben je zeker dat er Nokia antennes geplaatst zijn .?

Dit type antenne is in 8/10 gevallen bij swap van de antennes geplaatst

https://www.commscope.com/product-type/antennas/base-station-antennas-equipment/base-station-antennas/itemrrzzhhtt-65b-r7n43/

Reputatie 7
Badge +4

@Bijouke MCE is stopgezet omdat deze is gebaseerd op een verouderde technologie die niet langer technisch ondersteund wordt door onze leverancier. VoLTE is hiervoor een goede vervanger. Maar het is wel belangrijk dat hulpdiensten je ook weten te localiseren als je mobiel via wifi belt. Om dit mogelijk te maken is er telkens een overeenkomst met de fabrikant van de toestellen (software) nodig, vandaar dat we er zelf geen invloed op hebben voor welke toestellen dit al mogelijk is, of niet.  

@bull Ik zie dat er werken waren aan je antenne rond 20 aug. Rond die periode was het normaal dat je hinder ondervond, maar die zou ondertussen voorbij moeten zijn. Ik heb het hier doorgegeven zodat dit nog eens bekeken wordt.

@HadewychT bedoelde hierboven wel VoWifi ipv VoLTE .

@Bijouke MCE is stopgezet omdat deze is gebaseerd op een verouderde technologie die niet langer technisch ondersteund wordt door onze leverancier. VoLTE is hiervoor een goede vervanger. Maar het is wel belangrijk dat hulpdiensten je ook weten te localiseren als je mobiel via wifi belt. Om dit mogelijk te maken is er telkens een overeenkomst met de fabrikant van de toestellen (software) nodig, vandaar dat we er zelf geen invloed op hebben voor welke toestellen dit al mogelijk is, of niet.  

@bull Ik zie dat er werken waren aan je antenne rond 20 aug. Rond die periode was het normaal dat je hinder ondervond, maar die zou ondertussen voorbij moeten zijn. Ik heb het hier doorgegeven zodat dit nog eens bekeken wordt.

 Beste Hadewich,

hier een lijst van de toestellen van Sony

https://www.sony.com/electronics/support/articles/SX592501

De nieuwere versies horen er ook bij. Gelieve zo snel mogelijk Sony te contacteren om dit in orde te brengen. Dit probleem is er reeds twee jaar. Wat betreft de MCE, verouderde technologie? Best mogelijk. Maar Base levert deze nog steeds. Jullie waren niet klaar met VoWiFi en laten jullie klanten gewoon in de kou staan. Tegenwoordig met de nieuwe 5G antenne ben ik minder en minder bereikbaar. De klantenservice laat hier te wensen over. Ik begin mij meer de vraag te stellen waarom ik nog steeds klant ben?

Reputatie 7
Badge +4

Voor zover mij bekend ondersteunt geen enkele mobiel netwerk in België VoWiFi op/voor Sony smartphones

Vermoedelijk is dit én te wijten aan de betrokken operatoren én aan Sony zelf: (ondersteuning van VoWiFi is blijkbaar “carrier” afhankelijk (= er zijn normalerwijze kosten verbonden aan uit te voeren “network compatibility checks” 

Vermits Sony smartphones bv. reeds geruime tijd niet meer in het aanbod van o.a. Proximus zitten, zal een dergelijke  VoWiFi ondersteuning mijns inziens niet op korte termijn werkelijkheid worden (voor uw en mijn Sony smartphones)

 

MCE = 3G/UMTS en betrokken mobiele netwerken worden in de loop van 2024 uit dienst genomen

&

USC 3331 Quick Start Card (proximus.be)

Ik dacht ook begrepen te hebben dat de Cisco ondersteuning van deze apparatuur gestopt was

&

MCE zouden blijkbaar door Telenet (groep) nog enkel aan sommige business klanten aangeboden worden

Alles over de Mobile Coverage Extender (telenet.be)

 

Desalniettemin, indien de overgang van Huawei naar Nokia antennes problemen met de bereikbaarheid oplevert dient Proximus deze evenwel in ieders belang zo snel mogelijk op te lossen (en desgevallend de vernieuwingen tijdelijk stop te zetten en/of uit te kijken naar een andere leverancier)

 

Vervangen ze dan maar gewoon antennes zonder veldsterkte metingen te doen, en deze metingen te vergelijken met deze van vroeger.

Of heeft PX dan geen uitgeruste meetwagens om antennemetingen te doen?

Reageer