maar is in de kelder je wifi signaal dan nog voldoende ?
maar is in de kelder je wifi signaal dan nog voldoende ?
Martin, zoals ik eerder reeds aangaf: ja, er hangt een AP in de kelder.
ja dat wel maar hoe dikwijls lees ik hier niet dat hun verbinding verbreekt via AP/booster/bridge.
voldoende was wel een beetje een verkeerde woordkeuze, had eigenlijk moeten zeggen in orde
Heb een vraag. Bellen via WiFi staat aan maar netwerkselectie geeft alleen Proximus aan. Kan me nog herinneren dat er ProximusVoWifi stond. Houd dit nu in dat bellen via WiFi niet meer werkt. Graag advies
@Antoon1 De Vowifi staat nog actief op je GSM-nr en zou dus toch nog moeten werken. Je ziet dan normaalgezien een tekentje van wifi met een telefoonhorentje erbij. Alle info over VoWiFi vind je hier :Vragen over VoWiFi | Proximus
@HadewychT De lijst met ondersteunde smartphones voor voWifi is die nog altijd up to date?
In die lijst staat ook de galaxy Note 8 en nochtans krijg ik in mijn instellingen niet de optie te zien voor wifi-bellen niettegenstaande deze door Proximus actief gezet werd voor mijn smartphone en ook beweerd werd dat P&G+ zeker ondersteund wordt?
Bij Samsung support krijg ik het antwoord dat proximus P&G niet ondersteunt voor wifi-bellen!!!!
@Martin nee, die lijst is niet helemaal up te date. Ik heb het al doorgegeven naar de mensen die hiervoor verantwoordelijk zijn.
edit moderator : lijst terug verwijderd wegens niet correct
@HadewychT bedankt voor deze aanvulling van ondersteunde toestellen.
- Maar klopt het wat Samsung support beweert, namelijk dat Proximus
Pay and Go niet ondersteunt bij wifi-bellen?
@Antoon1 De Vowifi staat nog actief op je GSM-nr en zou dus toch nog moeten werken. Je ziet dan normaalgezien een tekentje van wifi met een telefoonhorentje erbij. Alle info over VoWiFi vind je hier :Vragen over VoWiFi | Proximus
@HadewychT. Bedankt voor het antwoord, maar helaas. Alleen signaalsterkte, Proximus en tekentje WiFi. Geen telefoonhorentje erbij
Net zoals bij mij
@Martin VoWifi is wel degelijk compatibel met Pay&Go.
Ik heb wel mijn eerdere info van de toestellen van Samsung ondertussen terug verwijderd, want die blijkt nog niet correct. Mijn excuses voor de foutieve info. Ik was een beetje te snel
Op dit ogenblik is VoWifi toch nog enkel mogelijk voor de toestellen die in de FAQ vermeld worden. Die zal ook up to date gehouden worden. @Martin @Antoon1 is jullie toestel compatibel ?
Het is ook zo dat je steeds een specifieke softwareversie nodig hebt op je toestel en die worden niet op alle toestellen tegelijk opgeladen, maar ook deze info zal dan beschikbaar zijn bij de FAQ. .
@Martin VoWifi is wel degelijk compatibel met Pay&Go.
Ik heb wel mijn eerdere info van de toestellen van Samsung ondertussen terug verwijderd, want die blijkt nog niet correct. Mijn excuses voor de foutieve info. Ik was een beetje te snel
Op dit ogenblik is VoWifi toch nog enkel mogelijk voor de toestellen die in de FAQ vermeld worden. Die zal ook up to date gehouden worden. @Martin @Antoon1 is jullie toestel compatibel ?
Het is ook zo dat je steeds een specifieke softwareversie nodig hebt op je toestel en die worden niet op alle toestellen tegelijk opgeladen, maar ook deze info zal dan beschikbaar zijn bij de FAQ. .
@HadewychT. Heb iPhone SE, eerste model, met IOS 14.3. Heeft bij mobile data al als ProximusVoWifi gestaan. Maar nu niet meer. Waar kan ik de FAQ vinden
Mijn galaxy note 8 stond er ook eerst tussen maar nu ook niet meer
→ FAQ over VoLTE en VoWiFi | Proximus
We zullen nog wat geduld moeten hebben
@Antoon1
Vragen over VoLTE en VoWiFi | Proximus
@HadewychT
cfr. website hierboven vermeld
geen androids die “officiëel” VoWiFi compatibel zijn?
en toch abonnement nodig?
@M_016 Er zijn op dit ogenblik nog geen androids die officieel VoWifi compatibel zijn. Dit omdat er nog bepaalde belangrijke functies zijn die niet werken zoals het hoort. We zijn er wel volop mee bezig en zodra ze compatibel zijn zullen ze ook op die site vermeld worden.
Je hebt enkel een mobiel abonnement nodig bij Proximus, maar geen extra abonnement voor VoWifi.
Voor het gebruik van de VoWiFi-technologie worden geen extra kosten in rekening gebracht. Oproepen en berichten worden aangerekend volgens de bundels binnen je tariefplan en de bestemming die een nationaal, internationaal of premiumnummer kan zijn. Een VoWiFi-gesprek/SMS wordt op dezelfde manier gefactureerd als een normaal gesprek via het mobiele netwerk (2G, 3G, 4G).
Ik kan hier toch niet meer volgen
Je hebt enkel een mobiel abonnement nodig bij Proximus, maar geen extra abonnement voor VoWifi.
Dan is mijn vraag terug wordt PAY and GO dan wel ondersteund of niet, want ik zie dat niet direct vallen onder mobiel abonnement?
@Martin Ook Pay & Go hoort hierbij. Ik bedoelde enkel dat er geen apart aboonement voor VoWifi nodig is.
Compatibel met
- Alle tariefplannen, prepaid, postpaid voice en postpaid Mobile Internet (Proximus Fix & Mobile)
@Martin VoWifi is wel degelijk compatibel met Pay&Go.
Ik heb wel mijn eerdere info van de toestellen van Samsung ondertussen terug verwijderd, want die blijkt nog niet correct. Mijn excuses voor de foutieve info. Ik was een beetje te snel
Op dit ogenblik is VoWifi toch nog enkel mogelijk voor de toestellen die in de FAQ vermeld worden. Die zal ook up to date gehouden worden. @Martin @Antoon1 is jullie toestel compatibel ?
Het is ook zo dat je steeds een specifieke softwareversie nodig hebt op je toestel en die worden niet op alle toestellen tegelijk opgeladen, maar ook deze info zal dan beschikbaar zijn bij de FAQ. .
@HadewychT. Heb iPhone SE, eerste model, met IOS 14.3. Heeft bij mobile data al als ProximusVoWifi gestaan. Maar nu niet meer. Waar kan ik de FAQ vinden
Hier moet ik Antoon bijtreden. Ik heb iPhone XS, ios14.3 . Ik krijg enkel onder “Instellingen -info” Proximus VoWifi te zien als ik eerst “herstel netwerkinstellingen” en daarna terug “bellen over wifi” inschakel. Na een 2 tal minuten wordt dat terug gewoon “Proximus”, en wordt het NOOIT meer “Proximus VoWifi”, ook niet bij slecht signaal of zelfs vliegtuigmodus voor de GSM, met wifi aan. Dan is het steeds “niet beschikbaar”. Als ik dan terug “ herstel netwerkinstellingen” doe ….. dan krijg ik terug voor 2 min “Proximus VoWifi”….
Er lijkt dus nog iets niet helemaal ok te zijn.
Mijn internet aanlsuiting: Telenet Business gigbabit fibernet fixed IP.
Kan je even checken of de overige 2 nr’ s in mijn abonnement, die ik in “tickets” genoteerd heb ook VoWifi actief zijn ? Die zitten in een iphone 8, en dan kan ik daarmee eens testen.
Vandaag was ik bij een klant, waar er een proximus internet aansluiting is, en daar werkte het wel zoals verwacht. Bij mijn telenet aansluiting niet. Hopelijk weer geen idiote providerbeperking ?
FYI:
Voice over wifi (VoWiFi) verbetert je bereikbaarheid voor gesprekken en sms'en tot diep in een gebouw wanneer je wifi hebt en er helemaal geen mobiel signaal beschikbaar is. In feite biedt VoWiFi de mogelijkheid om te bellen of te sms'en vanaf elke locatie waar je toestel verbonden is met een wifi-netwerk in België (met uitzondering van Voo). Deze dienst is niet beschikbaar tijdens het reizen in het buitenland om kwaliteitsredenen.
bron → Vragen over VoLTE en VoWiFi | Proximus
FYI:
Voice over wifi (VoWiFi) verbetert je bereikbaarheid voor gesprekken en sms'en tot diep in een gebouw wanneer je wifi hebt en er helemaal geen mobiel signaal beschikbaar is. In feite biedt VoWiFi de mogelijkheid om te bellen of te sms'en vanaf elke locatie waar je toestel verbonden is met een wifi-netwerk in België (met uitzondering van Voo). Deze dienst is niet beschikbaar tijdens het reizen in het buitenland om kwaliteitsredenen.
bron → Vragen over VoLTE en VoWiFi | Proximus
Martin, Dank voor uw reactie.
Ondertussen heb ik nog wat verder zitten zoeken, en ik heb de reden gevonden wat er fout loopt.
Met een Fixed IPv4 van telenet ( met eigen PTR record) werkt de Proximus VoWifi NIET. Op mijn zelfde installatie, maar dan zonder Fixed IPv4 adres van Telenet ( configureerbaar via “mijn telenet”) werkt het perfect !
Ik heb ook een vast IPv6, maar dat heeft geen enkele invloed op de VoWiFi.
Dit is elke keer reproduceerbaar.
Het spreekt vanzelf dat ik mijn vast IPv4 adres nodig heb.
Dit zou dus zeker nog nagekeken moeten worden bij Proximus, want de VoWifi van Orange werkt wel perfect met Fixed IPv4.
Mvg,
Martin, Dank voor uw reactie.
Ondertussen heb ik nog wat verder zitten zoeken, en ik heb de reden gevonden wat er fout loopt.
Met een Fixed IPv4 van telenet ( met eigen PTR record) werkt de Proximus VoWifi NIET. Op mijn zelfde installatie, maar dan zonder Fixed IPv4 adres van Telenet ( configureerbaar via “mijn telenet”) werkt het perfect !
Ik heb ook een vast IPv6, maar dat heeft geen enkele invloed op de VoWiFi.
Dit is elke keer reproduceerbaar.
Het spreekt vanzelf dat ik mijn vast IPv4 adres nodig heb.
Dit zou dus zeker nog nagekeken moeten worden bij Proximus, want de VoWifi van Orange werkt wel perfect met Fixed IPv4.
Mvg,
De Proximus forummedewerkers kunnen dit doorgeven aan de bevoegde specialisten ter zake, als ze hier straks de draad opnemen.
@Pieter H Dankjewel voor je feedback. Ik stuur deze door naar de veratnwoordelijken voor VoWifi.
@Pieter H Dankjewel voor je feedback. Ik stuur deze door naar de veratnwoordelijken voor VoWifi.
Eerst en vooral dank voor uw feedback. Ik heb dit al getest bij enkele van mijn klanten, en tot nu toe klopt het elke keer: Bij een Telenet fixed IPv4 adres blijkt de VoWifi niet te werken.
@Pieter H Op beide andere nummers is VoWifi ook al actief.