Vraag

Wifi-Calling



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

105 reacties

@Pieter H moet proximus dan geen instellingen doen zodat je VoWifi op je toestel krijgt, want ik vergelijk het met VoLTE waar dit ook soms moest gebeuren, enfin dat is maar iets dat ik mij afvraag?

Reputatie 7
Badge +4

@Pieter H 

indien uw toestel de laatste updates heeft en voorkomt in de lijst van de ondersteunde apparaten, kan enkel een Proximus het pobleem (laten) oplossen

Vragen over VoLTE en VoWiFi | Proximus

Op basis van bovenstaande begrijp ik dat er (voorlopig) geen compatibele toestellen van het type android zouden zijn (wat dan weer in tegenspraak is met andere berichten m.b.t. bv. Samsung S20 toestellen waarvoor VoWiFi al dan niet na expliciete vraag zou geactiveerd geweest zijn)

Hopelijk pikt een Proximus-medewerker uw bericht op (vermeld uw nr in uw forum login profiel)

@Pieter H moet proximus dan geen instellingen doen zodat je VoWifi op je toestel krijgt, want ik vergelijk het met VoLTE waar dit ook soms moest gebeuren, enfin dat is maar iets dat ik mij afvraag?

Ik was / ben ook in de overtuiging hiervan. Volgens hen staat alles goed. Ik had ogenblikkelijk gebeld toen ik merkte dat vowifi niet actief kwam op mijn toestel, en bij uitbreiding op de andere toestellen die mee onderdeel vormden van de overdracht. 

( al sta ik een klein beetje sceptisch hiertegenover, want de overgang naar proximus verliep nogal problematisch, ook al omdat alle gegevens zogezegd correct waren….. niet dus ).

 

Of zou er wat verschil zijn, omdat het in mijn geval over een business abonnement gaat ?

Inderdaad dat zou een rol kunnen spelen maar daar zou toch iemand van het @proximus. forumteam uitleg moeten kunnen over geven of dit anders is voor een business abo 

@Pieter H

PS: eens aan mijn zus gevraagd heeft ook een business abonnement en kan het via de instellingen op haar iPhone ook niet instellen !!!

Nu ben ik ook wel benieuwd wat de proximus medewerkers daar over weten te vertellen?

@Pieter H

PS: eens aan mijn zus gevraagd heeft ook een business abonnement en kan het via de instellingen op haar iPhone ook niet instellen !!!

Nu ben ik ook wel benieuwd wat de proximus medewerkers daar over weten te vertellen?

Ik zie de instellingen wel staan. Ik kan duidelijk “bellen via wifi” inschakelen en ook “VoLTE” inschakelen. Maar het werkt op dit moment niet.

Na een paar telefoontjes, en ook te zijn teruggebeld door de 2de lijn support , werkt VoLTE wel, maar VoWiFi nog steeds niet. De persoon van 2de lijn support die ik aan de lijn had, had me nochtans bevestigd dat hij beide opties actief gezet had. Telefoon heropgestart e.d. helpt niet. En als test ga ik ook even in de kelder staan. Daar is het signaal echt niet goed, en valt het geregeld weg. Dan is er enkel “geen service” te zien. 

moet je in je telefoon applicatie app mss ook nog iets instellen?

natuurlijk als je in de kelder gaat staan zal je signaal waarschijnlijk te laag zijn want als er te veel hindernissen tussen komen te staan zoals muren, beton enz.… dan wordt het zeker moeilijk zowel voor gsm als wifi bereik.

moet je in je telefoon applicatie app mss ook nog iets instellen?

natuurlijk als je in de kelder gaat staan zal je signaal waarschijnlijk te laag zijn want als er te veel hindernissen tussen komen te staan zoals muren, beton enz.… dan wordt het zeker moeilijk zowel voor gsm als wifi bereik.

Er hangt ook een AP in mijn kelder. Wifi signaal is daar perfect ( -47dBm), dus dat kan de oorzaak moeilijk zijn. Heb ter test ook al een paar keer speedtests uitgevoerd, en daar haal ik vrij consequent 500mbit/s en vaak nog wat meer.  De instelmogelijkheden die ik krijg op de telefoon staan volgens mij allen correct: VoLTE “aan” ( en werkend, want getest) ; Bellen via Wifi “aan”. Meer mogelijkheden zijn er niet op een iPhone.

 

Hopelijk kunnen de prox forummedewerkers dan maandag dit in orde krijgen en/of desnoods de specialisten ter zake raadplegen.

NB: Ik ben eens gaan kijken of in de instellingen van de telefoon app van mijn android smartphone gaan zien of daar al iets van keuze staat voor wifi calling, maar daar staat geen optie tussen.

Voor Pay&Go zal het nog ook niet mogelijk zijn denk ik tot nu toe!

 

Reputatie 5
Badge +4

@Pieter H Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het eens even na.

@DaisyS  wordt dit ooit mogelijk voor P&G ook?

Reputatie 5
Badge +4

@Martin Dat kan nu al met P&G, uiteraard moet je toestel het ook kunnen natuurlijk.

@Pieter H Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het eens even na.

Is zonet gebeurd. Dank voor uw reactie.

Reputatie 5
Badge +4

@Pieter H Dit staat bij ons actief. Dus dat zou inderdaad moeten werken.

@Pieter H Dit staat bij ons actief. Dus dat zou inderdaad moeten werken.

Dank voor feedback. Ik zal in de komende dagen proberen om eens vanop andere locaties te proberen.

@Martin Dat kan nu al met P&G, uiteraard moet je toestel het ook kunnen natuurlijk.

@DaisyS  kun je dit voor mij dan ook activeren bij jullie , betrokken GSM nummer staat in mijn forum Profile onder “Ticket”

Reputatie 5
Badge +4

@Martin Dat is bij deze in orde.

Bedankt @DaisyS 

@DaisyS je bent toch zeker dat wifi calling (VoWifi) voor P&G mogelijk is ?

Reputatie 5
Badge +4

@Martin  Nu de optie actief staat op je nummer zou dit inderdaad moeten werken. Het is zeker mogelijk.

@Pieter H Dit staat bij ons actief. Dus dat zou inderdaad moeten werken.

Gisterenavond is het me 1 maal gelukt om “Proximus vowifi“ als netwerknaam te zien onder Instellingen  - Algemeen - Info,  maar na terug heen en weer te lopen terug op “Proximus” gesprongen. Wat ik nu ook doe, “Proximus vowifi” komt niet meer terug. Toch nog wat stabiliteitsproblemen ?  

Reputatie 5
Badge +4

@Pieter H De voWIFI zal enkel overnemen als het mobiel netwerk niet goed of niet bereikbaar is.

Dus als ik het goed begrijp zou je mobiel best tijdelijk uitschakelen op je toestel als voWifi wilt goed doen werken.

@Pieter H De voWIFI zal enkel overnemen als het mobiel netwerk niet goed of niet bereikbaar is.

Ik stond in de kelder, en kreeg “no service”. Voor nog minder signaal gaan lijkt me moeilijk.

Los daarvan, weet er iemand hoe de beslissing genomen wordt ? Is dat door het ontvangstniveau op de Antenne, of de telefoon zelf die “beslist”. Nu heb ik regelmatig voor dat ik mijn correspondent wel versta, maar de tegenpartij mij meldt dat ik vaak “hakkelig” en dus zeer moeilijk te verstaan ben.