Beantwoord

Wel VoLTE geen VoWifi

  • 8 May 2021
  • 5 reacties
  • 409 Bekeken

Kan iemand van Proximus bevestigen dat VoWifi wel degelijk opstaat voor mijn nummer? 

Bij Telenet ook aanslepende problemen gehad daar werkte zowel volte en vowifi niet, waar klanten en technische dienst het ook niet meer wisten tot het bij specifieke dienst kwam die nieuwe sim kaart opstuurde en toen werkte ineens alles.. 

Dit is nog maar juist een nieuwe sim/abbo bij Proximus en VoLTE werkt echter wel, dus de ims instellingen zijn goed, sim kaart in een iphone 7 gestoken en ook geen vowifi dus ligt ook niet aan mijn toestel s21.. 

icon

Beste antwoord door HadewychT 10 May 2021, 10:30

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Maandag als de Prox forummedewerkers terug langskomen kunnen zij je pas verder helpen.

Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.

Reputatie 7
Badge +4

@cvl387 Ik heb de optie geactiveerd op je nummer. Als het ook op je toestel actief staat, zou het moeten werken. Hier vind je meer info. 

Bedankt het werkt, stond dus inderdaad nog niet actief :) 

Reputatie 6
Badge +2

Is er eigenlijk een reden, waarom dit niet default aanstaat op alle nummers?

Zodat de klant die het al of niet wilt gebruiken, dat gewoon kaan aan/uit zetten op zijn toestel?

Default zal het niet zijn, want op mijn samsung heb ik niks moeten laten activeren.

VoWifi en VoLTE configureren enz...
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_vowifi_global/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm-instellen/bellen-via-wifi.html
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_volte_config

bv voor volte staat er : Bellen via 4G (VoLTE) is standaard geactiveerd op deze toestellen: