Beste,
Gelijkaardige post als https://nl.forum.proximus.be/mobiele-telefonie-13/geen-bereik-op-mijn-gsm-smartphone-thuis-49701
Mijn situatie:
- Nieuwbouwwoning sinds 2 jaar
- Molenstraat 119, 8710 Wielsbeke
- Binnenshuis weinig/geen bereik.
- sowieso weinig antennebereik
- Data: met enige moeite, EDGE
- Bellen zelf:
- Persoon die mij belt komt meestal op voicemail
- ik krijg na een tijdje gewoon melding dat er iemand gebeld heeft, maar op het moment zelf krijg ik geen oproep binnen
- Indien een beetje bereik → lijn valt continue weg, ik hoor de andere persoon zeer moeilijk, idem omgekeerd
- Smartphones:
- Reeds met 3 toestellen hetzelfde probleem
- begin 2018: Motorola Moto G4 Plus
- eind 2018: Pixel 2
- Begin 2020: Samsung Galaxy A70
- SIM-kaart
- 2018-2019: op privé-account, eind 2018 nieuwe SIM-kaart erin gestoken om te controleren of het daar aan lag
- januari 2020: overschakeling nr op werk-account, dus terug een nieuwe kaart
- Vriendin heeft een BASE-abonnement van het werk, perfect bereik tot 4G
Ondanks verschillende toestellen en sim-kaarten kan ik dus wel zeggen dat het aan deze 2 factoren niet ligt. Wat zijn mijn opties om dit te verbeteren?
Nu thuiswerk extra belangrijk is, zou ik zeker de mogelijkheid moeten hebben thuis een beter bereik te bekomen.
Ik heb geen Proximus-modem hier thuis, kan daar dus geen extender aan koppelen.
Alvast bedankt voor de feedback