Heb je buitenshuis wel een goed bereik?
proximus heeft een mobiel coverage extender als eventuele oplossing
https://www.proximus.be/nl/id_cr_mobcov_extend/particulieren/toestellen/mobile-coverage-extender.html
proximus zou ook eens moeten natrekken of er in je regio geen antenne problemen zijn, bv nog anderen in de buurt die slechte ontvangst hebben
er bestaan kaarten waar je de ontvangst in je regio kunt natrekken maar dan kun je ook maar vaststellen of ze een goede ontvangst aangeven of een slechte ontvangst maar dat is ook alles , de oplossing / het onderzoek moet hoe dan ook van Proximus komen als de ontvangst in je regio slecht is, als de ontvangst alleen slecht is binnenhuis ja daar kan proximus natuurlijk niks aan doen.
Hi Martin,
Bij onze buren hetzelfde probleem. (ook een nieuwbouw/koppelbouw)
Buurvrouw → proximus → weinig/geen bereik
Buurman → Orange → goed bereik
Bij wie moet ik zijn om antenne-problemen te laten vaststellen?
Zoals reeds vermeld ivm de mobiel coverage extender als eventuele oplossing, ik heb geen proximus-modem, die daarop aansluiten zal dus moeilijk worden.
Heb je buitenshuis wel een goed bereik?
Redelijk, maar ook geen 4G data.
checken van antenne problemen moet verder doorgegeven worden door iemand van het proximus forum team die je post hier beantwoorden.
Heb je buitenshuis wel een goed bereik?
Redelijk, maar ook geen 4G data.
Hier rond mijn huis uiteraard, niet overal in België :)
4 G data heb je dan wel als je goede ontvangst op andere plaatsen, want als je er nergens hebt zouden ze bij prox ook eens de instellingen moeten controleren.
enfin best het verder relaas van Wenzel afwachten.
Hi Martin,
Andere instellingen mogen ze uiteraard eens bekijken :)
Alvast bedankt voor je feedback
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_map_network/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-met-4g-of-3g/kaart-met-het-netwerkbereik.html
Bovenstaande toont aan dat er in de buurt binnenshuis een probleem dekking 4G is/kan zijn; dus ik vermoed dat het buitenshuis ook op het randje is in uw straat
https://omgeving.vlaanderen.be/zoek-zendantennes-op-de-kaart
Proximus site Driestraat Ooigem (30°/150°/270° = “omnidirectioneel” & 2/3/4G ondersteuning; 4G op 800 & 1800 & 2600 mogelijk)
Telenet/Orange site Reynaertstraat Wielsbeke
→
ik vermoed dat u tenzij Px een bijkomende antenne plaatst bv. op de Orange/Telenet site er niet direct een oplossing mogelijk is (in google maps satellite zijn er bv. niet direct bv. hoge/metalen hindernissen/constructies en/of bebossing in de buurt te zien te zien)
@Wocla dit zijn die kaarten waarover ik het had.
dus je ziet dat het klopt hetgeen je zelf vaststelt.
Dus nu zal het afwachten zijn wat proximus hier kan voor doen al dan niet op lange termijn!
Dacht al zoiets,
hopelijk komt er een oplossing eerder in de nabije toekomst.
Kan dit nog ergens officieel aangevraagd worden?
Ik heb hiervoor dan een ticket aangemaakt naar de diensten die onderhoud bij de masten voorzien. In de mate van het mogelijke, gegeven de huidige omstandigheden, zal in de komende weken een technieker de mast terplaatse controleren. Van zodra er feedback van hun terug is, kan deze hier gedeeld worden.
Hi,
bedankt allen voor de info
en ondernomen actie @WenzelR
Hopelijk blijft iedereen gezond en wel