Beantwoord

Wanneer komt hier een nieuwe mast?/het bereik probleem opgelost?

  • 27 May 2023
  • 9 reacties
  • 174 Bekeken

Reputatie 1
  • Apprentice
  • 21 reacties

Hey, ik woon al 4 jaar in Koersel/Stal en het was hier altijd zwak signaal geweest zélfs buiten. Binnen met nieuwe verplichtingen van isolatie hebben we helemaal niks. En helaas mijn Xiaomi Mi 11 (Geen light) wordt niet door Proximus ondersteund voor Bellen via Wifi. Ik weet dat jullie niet meer MCE toestellen laten gebruiken dus heb ik momenteel geen mogelijke actie om te smeken voor een nieuwe mast. We hebben aan de burgemeester zelfs gevraagd en waarschijnlijk waren er tussen 2000-2010 plannen om een mast te plaatsen maar was het door boeren geblokkeerd. Ondertussen hebben die boeren zelf ook klachten dat het bereik niet goed is. (Vroeger gebruikten ze zwaar enkel vaste lijn.) Dus Burgemeester zei dat Proximus en anderen zelf moeten aanvragen dat hij als burgemeester dit niet kon forceren dus ALSTUBLIEFT, dit doorgeven aan de juiste persoon en als of wanneer er plannen zijn, ons op de hoogte te brengen. Alvast bedankt 

icon

Beste antwoord door M_016 28 May 2023, 09:35

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Proximus medewerkers (moderatoren) zijn pas vanaf dinsdag terug aanwezig op dit publieke forum

 

Ter info

De dichtstbijzijnde Proximus antenne 2G(900) /3G(900) /4G (800/1800) te Palace Guido Gezellelaan bevindt zich in volgelvlucht op +/- 1400 m van het kruispunt “Heerbaan/Stalsesteenweg)

Ook deze van Orange en Telenet bevinden zich op deze locatie

 

Kaart zendantennes | Departement Omgeving - Vlaamse overheid (vlaanderen.be)

ibpt | Dataportaal - Atlas mobiel (bipt-data.be)

 

Bellen via WiFi is een standaard functie op alle Xiaomi en Oppo toestellen die sinds 2019 in België worden verkocht.

→ Misschien kunnen Proximus medewerkers VoWiFi activeren op uw Mi11 (MI11i die slechts een paar maanden jonger is - Dec 20 vs Mar 21 - zou blijkbaar blijkbaar wel reeds ondersteund zijn)

 

ik vind bv  onderstaande antenne voor Stal en dit op de site “zendmasten.be” maar ik weet niet of die site up to date is?

 

Reputatie 1

Dat is eigenlijk 1.5 km ver van mijn locatie maar toch heeft iedereen hier slecht ontvangst ongeacht welke provider die ze ook hebben.

Reputatie 1

Dat kan zijn dat dat die mast is die geannuleerd was door de boeren want die ging ook geplaatst worden in zelfde straat.

Hier genk hebben ze de masten stilgelegd van proximus ! Kan niet vertrekken want zit twee jaar aan proximus vast ! Betalen moeten we natuurlijk tot de laatste cent elk maand al hebben we veel diensten niet eens meer 

Reputatie 7
Badge +4

@IMT die antenne Palace is wel degelijk actief (voor Proximus is voorlopig laatste aanpassing van 2018)

→ 

wachten op een reactie van een Proximus medewerker om de situatie te laten nakijken (bezetting van de antenne/problemen met de antenne/...)

wat de mobiele bereikbaarheid binnenshuis betreft is dit uiteraard functie van de karakteristieken van de gebruikte materialen (isolatie, ...); de signalen op de laagste frequenties hebben in dit kader de beste resultaten (800 & 900 MHz)

 

Reputatie 1

Nog geen medewerker te zien.

Reputatie 1

Iemand zin in nakijken?

Reputatie 7
Badge +4

@IMT Sorry voor het late antwoord. Je toestel is inderdaad niet compatibel met VoWifi (voor de 11-reeks is het enkel 11 lite, 11T of 11T pro). Die functie kan ik dus jammer genoeg niet activeren. 

Er zijn in de nabije toekomst geen uitbreidingswerken voorzien om nieuwe masten te plaatsen. Ik kan je op dit ogenblik ook niet zeggen waar je hiervoor terecht kan. Ik zal me er verder over informeren. 

Reageer