Beantwoord

VoWifi werkt niet

  • 23 June 2023
  • 37 reacties
  • 535 Bekeken

Ik kocht onlangs een nieuwe telefoon  bij Coolblue: Samsung A54. Voice over wifi heb ik geactiveerd maar het logo verschijnt niet in de taakbalk en het werkt dus ook niet.

Heb lang met de klantendienst van Proximus gebeld, alles nagekeken en alles staat juist. Er is wel één klein verschil wat de Softwareversie Serviceprovider betreft: De drie karakters LUX komen niet voor maar in de plaatst staat EUX. Is dit de oorzaak?

Momenteel worden antennes en radioapparatuur in de streek vervangen en ben gedurende de werken zo goed als onbereikbaar en kan ook niet bellen. Vowifi zou een mooie oplossing zijn. 

Mvg.
Emanuel

icon

Beste antwoord door Luc.M 26 June 2023, 08:33

Bekijk origineel

37 reacties

bij proximus moet ook vowifi actief staan voor je smartphone dit kunnen de PX forum moderatoren natrekken als ze langskomen.

Reputatie 3
Badge

EUX is nu inderdaad de standaard bij Samsung , Normaal mag dit geen probleem geven , MAAR vroeger was dit idd LUX en werkte het ook enkel onder LUX , nu dit zal tijd nodig hebben , in mijn geval heb ik een Samsung die ook EUX code geeft en deze is wel direct beschikbaar voor VoWifi & VoLTE ( is wel een ouder topmodel van Samsung ) , EUX is betere product code dan LUX :) .

Vroeger in de tijd van Samsung was LUX altijd te laat met updates , en bv Nederland had updates veel sneller , nu met de code EUX is dit opgelost .

 

Reputatie 7
Badge +3

@Emanuel02 Ik kijk het na en laat je nog nieuws.

Reputatie 7
Badge +3

@Emanuel02  Dit zou nu in orde moeten zijn. Misschien eens herstarten? Groetjes Luc

Bedankt Luc.M, het is inderdaad in orde. Het icoontje staat bovenaan mijn schermpje.

Reputatie 7
Badge +1

@Luc.M . Goedemiddag Luc. Kun je bij ons ook eens kijken. Bij info zie ik geen VoWifi meer staan, staat alleen maar Proximus. Hebben iPhones. Ook het icoontje staat niet op het scherm, maar weet niet of dit bij iPhone standaard is. Heb dit icoontje nog nooit gezien. Alvast bedankt.

→ Een telefoongesprek voeren met 'Bellen via wifi' - Apple Support (NL)

 

Reputatie 7
Badge +3

@Antoon1 . Ik kijk het na en laat je nog nieuws. Groetjes Luc

Reputatie 7
Badge +3

@Antoon1  Dag, dit staat op beide nummer actief. 

04975xxxxx

 

 

04978xxxxx

 

Zou het kunnen dat je toestellen niet compatibel zijn?

Reputatie 7
Badge +1

@Antoon1  Dag, dit staat op beide nummer actief. 

04975xxxxx

 

 

04978xxxxx

 

Zou het kunnen dat je toestellen niet compatibel zijn?

@Luc.M. Bedankt voor het antwoord. Volgens PX zijn ze compatibel.

04975. iPhone 6s.  Deze geeft bij netwerkselectie. Proximus aan. Bellen via WiFi staat aan.

04978. iPhone 13 pro. Deze geeft bij netwerkselectie. ProximusVoWifi aan. Bellen via WiFi staat aan.

Alle 2 toestellen herstart. Is dit goed dan ?

Reputatie 7
Badge +4

Normalerwijze ja

Eventueel te testen in vliegtuigmodus

Vliegtuigmodus gebruiken op je iPhone, iPad, iPod touch en Apple Watch - Apple Support (BE)

 

&

eventueel eens  Volte uitschakelen als nog problemen ondervindt.

Weet iemand raad ivm mijn vowifi probleem?

Wanneer het GSM signaal heel slecht is, schakelt mijn telefoon (A34) over op WiFi, dus dat is prima.

Echter vanaf het moment dat er een (heel zwak) GSM signaal door komt, stopt de wifi verbinding, en wordt (meestal) mijn gesprek af gebroken.

Als ik “vliegtuigstand” inschakel en een telefoonoproep probeer te starten, krijg ik de melding: “schakel vliegtuigstand uit voor deze oproep.”

Alvast van harte dank

Erik

Reputatie 7
Badge +5

@Erik007 Zet je dan je wifi aan? Of staat alles uit op je gsm toestel? 

Reputatie 7
Badge +3

@Erik007  Dag Eric ivm je  Vowifi heb ik navraag gedaan. Ik zie dat er ng een onbehandeld dossier op je klantnummer openstaat. Kun je me het rekeningsnummer geven via een Privébericht, dan maak ik je dit in orde. 

Beste,

Sinds 2 weken heb ik een samsung A53 aangekocht. Ook hier werkt de voice over wifi niet. Vorige week heb ik hiervoor de klantendienst gecontacteerd en zij hadden dit manueel geheractiveerd. Nu 1 week later werkt dit echter nog steeds niet. Het toestel heb ik dagelijks herstart, maar zonder succes. Kunnen jullie dit nog eens heractiveren? Alvast bedankt

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@lalen

er is nog 1 ontbrekende optie en die heb ik gevraagd om toe te voegen.

Kan je  testen, want ik heb al bericht dat het aangepast is :-)

groeten

Tina

Beste Tina,

 

Nu werkt het. Dankjewel voor de snelle oplossing. 

 

 

Beste,

 

Vorige week heb ik een Samsung A54 5G gekocht. De vowifi staat aan bij de instellingen  van mijn telefoon. Toch werkt de vowifi niet. Ik lees hier op het forum dat er aan proximus kant ook iets geactiveerd moet zijn. Kan iemand dat nakijken? Alvast bedankt

Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden, bv het betreffende telefoonnummer waarover het hier gaat.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers!

Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Reputatie 7
Badge +3

@PetS Kan u de volgende stappen doorlopen via deze link: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqs_vowifi_global/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm-instellen/bellen-via-wifi.html

Indien het nog niet zou werken laat het ons weten.Dan laten we het verder nakijken.Groetjes,Joel

Beste Martin,  ik heb mijn forumprofiel bijgewerkt.

 

@Joel M Deze stappen had ik al doorlopen, maar het werkt nog niet.

Reputatie 7
Badge +3

@PetS Krijgt u een bepaalde foutmelding.Groetjes,Joel

 

Ter info:



 

 

Reputatie 7
Badge +4

@PetS Ik heb de optie geactiveerd op je nummer. Als het nu nog niet zou werken met de bijkomende info van JoelM, kan je best je simkaart vervangen vermits die ook al 6 jaar oud is. 

Reageer