Staat VoWifi standaard geactiveerd op de simkaart? Of moet proximus dat activeren? Op mijn echtgenote haar Orange abo werkt dit perfect, kan zelfs bellen met GSM op vliegtuigstand met enkel de Wifi aan.
het betreffende nummer waarover het gaat best in je forumprofiel zetten bv onder privé gemarkeerd tekstveld
invullen/aanvullen van je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent), in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel Proximus medewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden.(bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag)
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.
Zodat de Proximus forummedewerkers (moderators) hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.
Gaat het over het nummer in je profiel?
check: daar staan alle opties geactiveerd om VoWifi te gebruiken
niet alle toestellen zijn geschikt; via bovenstaande link kan je nakijken
groeten
Tina
Ik heb een oneplus 7T, staat helaas niet in de lijst.
Als ik het goed begrijp is mijn toestel dan niet compatibel?
Inderdaad VoWiFi wordt (voorlopig?) bv. noch door Proximus noch door Orange (cfr website) aangeboden op/voor OnePlus 7T in tegenstelling tot blijkbaar bv. o.a. T-mobile Nederland
Bij Proximus heeft zulks mogelijks te maken met specifieke vereisten met betrekking tot de locatiebepaling in WiFi ten behoeve van de hulpdiensten
Vraagje in dit verband:
Hoe zie ik of ik bel via WiFi? Of beter: of dit bij PX bij mijn toestel is ingeschakeld?
Ik heb pas een splinternieuwe Samsung S21 FE aangeschaft via een Proximus winkel (met abonnement = behouden). Bellen over WiFi staat ingeschakeld, alle updates zijn geïnstalleerd, maar de softwareversie is niet LUX, maar EUX. (cf. Bellen via wifi | Proximus)
Ik zie het VoWiFi logo () ook niet verschijnen in de taakbalk als ik bel van thuis uit
Ik dacht ergens (hier) te hebben gezien dat er voor Samsung reeds enige tijd nog enkel een EUX versie was
VoWiFi werkt trouwens normalerwijze enkel als er geen mobiele dekking is (of eventueel in vliegtuigmode)
→ VoWiFi ingeschakeld bij Proximus?
Ik dacht ergens (hier) te hebben gezien dat er voor Samsung reeds enige tijd nog enkel een EUX versie was
VoWiFi werkt trouwens normalerwijze enkel als er geen mobiele dekking is (of eventueel in vliegtuigmode)
→ VoWiFi ingeschakeld bij Proximus?
- Die EUX versie, geen idee, ik lees op de PX pagina dat het LUX moet zijn, maar soit.
- In vliegtuigmodus vraagt hij net om de modus uit te schakelen.
Daarbij, ik heb thuis een heel goede dekking (gsm mast), dus hier kan ik VoWiFi dan niet echt testen. - Dank je Daisy. Ik zal binnenkort eens testen wanneer ik bij mijn zoon ben en zijn Wifi test in zijn nieuwe huis (Daar is binnenshuis slechte mobiele ontvangst)
In principe zou het na de aanpassing door Daisy in vliegtuigmodus moeten gaan cfr bv.
VoWifi activeren op S22 ultra | Proximus Forum
In vliegtuigmodus vraagt hij net om de modus uit te schakelen.
Daarbij, ik heb thuis een heel goede dekking (gsm mast), dus hier kan ik VoWiFi dan niet echt testen.
Maar als je er geen gevolg aan geeft, kan je dan nog bellen via VoWifi?
wel wifi aanzetten hé
Ik zie alleszins niet het symbool () verschijnen.
Wel (ik zie dat nu omdat ik er nu op let uiteraard) staat er “HD” op het scherm.
Of dat er anders ook staat? Geen idee, want ik houd de smartphone doorgaans tegen mijn oor
In ieder geval, als je vliegtuig modus aanzet en dan wifi terug aanzet en kunt bellen, dan ben je zeker dat vowifi werkt.
eens testen
Neen, met vliegtuigstand “aan” en wifi ”aan” vraagt hij nog steeds om de vliegtuigstand “uit” te zetten.
Vreemd.
En ja, ik heb de smartphone al heropgestart ;)
Ik heb blijkbaar hetzelfde probleem als DeKristof in dat andere topic ( VoWifi activeren op S22 ultra | Proximus Forum )
Ik denk dat er een probleem is bij Proximus. Heb net even getest als ik bij mij thuis in de kelderverdieping ben komt normaal het symbool van VoWiFi automatisch te voorschijn nu niet. En ondanks WiFi verbinding maar amper connectie met het mobiele netwerk krijg ik de melding dat ik WiFi moet inschakelen terwijl die in geschakeld is. Ook idem probleem bij vliegtuigstand ingesteld. En als ik wil telefoneren krijg ik de melding dat ik WiFi moet inschakelen. Heb net gebeld naar Proximus maar een zekere Pia die ik aan de lijn kreeg zij me dat ik mijn smartphone moest resetten , als het dan nog niet lukt dat mijn toestel defect is.
Leuke ondersteuning door de technische dienst van Proximus via een onbekwame medewerker van een callcenter.
Waar is Proximus mee bezig ? Ondermaatse ondersteuning, niet opvolgen van klachten/meldingen door klanten , niet antwoorden, of een oplossing bieden. Het enige dat nu gebeurt is dossiers aanmaken en niet opvolgen en ze vervolgens afsluiten zonder gevolg.
Ter bijkomende info: Ik heb bij voor alle zekerheid nog eens geprobeerd door Vlietuig modus in te schakelen en enkel en alleen wifi aan te zetten. Dan kan ik bellen en de verbinding was goed en werd niet onderbroken.
Het werkt hier nu ook
Bij mij nog steeds niet terug in orde. Staat niet meer actief bij Proximus sinds gisteren . De Proximus medewerker die ik net heb gesproken kon het ook niet opnieuw activeren. Zeer raar dat een actieve optie plots gedeactiveerd word .
normaal zou de voice over wifi nu actief moeten staan.
Groeten
Geert
normaal zou de voice over wifi nu actief moeten staan.
Groeten
Geert
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.