Vraag

voldoende belkrediet en geen sms kunnen sturen

  • 26 February 2020
  • 7 reacties
  • 280 Bekeken

Mijn belkrediet bedraagt meer dan 16 euro en plotseling meldt Proximus doodleuk dat ik onvoldoende belkrediet heb om te sms 'en of te bellen . Ik bevind mij in Zwitserland en heb geen zin om torenhoge roaming kosten te betalen . Een email sturen naar Proximus zit er ook niet in want nergens wordt een email adres vermeld . Wat moet ik doen ? Wqchten tot ik terug in België ben ??

Bedankt Proximus voor de service. 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@smoking  Je belkrediet bedraagt nog steeds 16 euro. Aangezien Zwitserland niet tot de Europese unie behoort, zou je bij gebruik van je gsm wel kosten moeten betalen voor roaming buiten de EU. Groetjes, Antonella

Een SMS vrrsturen buiten de Eu kost toch geen 16 eur ? 

louter ter info geef ik deze link toch even mee a zal dit je vraag waarschijnlijk niet oplossen :wink: :

https://www.proximus.be/nl/id_cr_dtpass/particulieren/mobilus/internationaal-en-roaming/bellen-smsen-en-surfen-vanuit-het-buitenland.html

Reputatie 7
Badge +3

@smoking een sms versturen vanuit Zwitserland met een herlaadkaart kost 0,75 euro.
https://www.proximus.be/nl/id_cr_roaming/particulieren/mobilus/internationaal-en-roaming/international-en-roamingtarieven.html

Heb je de landcode van België (0032) gevormd voor het nummer waarnaar je een sms wenst te sturen (in de veronderstelling dat je stuurt naar een Belgisch gsm-nummer)?
Groetjes,
Antonella

Volgens de info van Proximus die je krijgt als je de grens overgaat kost een SMS 0, 70 euro . De eerste dag heb ik in Zwitserland sms kunnen versturen naar Belgische nummers met gebruik van landnummer en dan plots niet meer . Altijd de laconieke melding : onvoldoende belkrediet , eerst herladen en probeer dan opnieuw ?? 

Reputatie 7
Badge +3

@smoking Ik heb om eens te testen 10 euro krediet bijgezet op jouw gsm-nummer. Kan je even de gsm uit- en aandoen? Lukt het zo? Groetjes, Antonella

Beste Antonella , ik heb 2 testen uitgevoerd ( Belgisch nummer met landcode ) en nu werkt het . Ik heb een SMS gekregen om te melden dat mijn belkrediet verhoogd werd ingevolge mijn contact met de klantendienst . 

Bedankt 

Mvg 

Chris 

Reageer