Martin oude sim is nu wel vernietigd hè
M-016 Er werd nog nooit telefoon doorgeschakeld dus daar kan het niet aan liggen
Wonen maar 500 meter van elkaar kan ik mij moeilijk voorstellen dat er geen netwerkbereik is
Indien u buiten moet gaan om te kunnen bellen en de 2 betrokken gebelde partijen wonen dichtbij (500 m) en zij zijn aangesloten op hetzelfde Proximus GSM-netwerk, lijkt mij de kans reëel dat ook zij buiten moeten gaan om te kunnen bellen (en om oproepen/sms te kunnen ontvangen), nee?
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_map_network/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-met-5g-4g-of-3g/kaart-met-het-netwerkbereik.html
Eventueel kunt u nog de beide betrokken nummers op uw GSM in uw contactlijst verwijderen en terug invoeren bv. in +3247x123456 formaat, en nagaan of het probleem blijft
Neen ik wil zeggen dat we niet buiten moeten gaan maar dat dit buiten ook niet lukt
De 2 gsm nummers die we niet kunnen bellen kunnen ons wel goed bereiken deze hebben geen probleem
Nummers werden al verwijderd uit adressenboek en terug ingestoken met en zonder +32
Ik vrees dat enkel Proximus-medewerkers met ondersteuning van een technische backend u verder zullen kunnen helpen
→ info m.b.t. uw nr en de 2 andere nrs vermelden in uw forum login profiel (vrij veld bv. ticket), bij voorkeur met dag/tijdstip en uw locatie van een/twee mislukte oproeppogingen)
Succes
@dwdaniel het is zoals M_016 ook zegt dat kunnen wij als buitenstaander zeker niet oplossen alleen maar speculeren waar het zou kunnen zitten, maar oplossen dat is nog heel wat anders, dus ‘t zal afwachten worden tot zij het nodige onderzoek gedaan hebben
De ontvangt zal het wel niet zijn want moest jij slechte ontvangst hebben waar je probeert te bellen en te sms’en dan zou je ook problemen hebben om te bellen en te sms’en naar anderen buiten die twee ook.
Kunnen de personen die je niet kan bereiken eens hun SIMkaart in een ander toestel steken waarop je wel kan telefoneren bij wijze van test? Het lijkt een beetje op blokkering op toestelniveau bij de andere personen. Hoeft niet altijd voor hun zichtbaar zijn, kan een defect in hun toestel zijn, soms op te lossen met een reset van hun toestel.
Kunnen de personen die je niet kan bereiken eens hun SIMkaart in een ander toestel steken waarop je wel kan telefoneren bij wijze van test? Het lijkt een beetje op blokkering op toestelniveau bij de andere personen.
Is dit dan mogelijk bij beiden gsm nummer
Denk je niet dat we het best ander nummer nemen? Ben er al een hele week mee bezig en al van alles geprobeerd, Natuurlijk weten we wel de oplossing dan niet
Is me zodanig beu om naar de 080022800 te bellen en steeds te moeten horen dat het aan gsm ligt
Hartelijke dank voor het helpen meezoeken
Ik vermoed niet dat het probleem kan opgelost worden door gewoon een ander nummer te nemen, het stelt zich mijns inziens niet op niveau van uw SIM/nr/toestel maar elders (= bij aankomst of in het netwerk)
Indien mogelijk het voorstel van @WenzelR toch proberen, anders zit er mijns inziens weinig anders op dan door Proximus technici “een route tracing te doen” (=uitwisseling van signalen tussen eindapparatuur en netwerkelementen bij de oproepopbouw in het GSM-netwerk),
P.S.
Zijn de 3 betrokken nrs actief op het Proximus-netwerk en/of zijn er één of meerdere al dan niet recent van operator veranderd?
www.1299.be of www.crdc.be geeft info over de huidige operator
Terug gebeld naar de 080022800, ze zeggen dat ze der mee bezig zijn en me terug gaan bellen
Dus wacht ik nu nog een paar dagen af
Bedankt
Laat ons eens weten als proximus het opgelost heeft en moest je te weten komen wat de reden was van het ook even te posten,
dank u.
@dwdaniel Even ter verduidelijking , de 2 nummers dat je niet kan bereiken zitten alle 2 bij verschillende operatoren. Als jij deze 2 nummers die in je profiel staan dus niet kan bereiken zal het probleem eerder aan de kant zitten van de nummers die je niet kan bereiken, toevallig in dit geval dus 2 nummers van mensen in je buurt als ik het goed begrijp.
Moest er een routering probleem zijn aan onze kant dan zouden deze mensen jou niet kunnen bereiken wat dus niet het geval is.
Het is dus best dat deze personen die jij niet kunnen bereiken inderdaad eens testen door hun sim kaart in een ander toestel te steken of eventueel contact nemen met hun provider.
Als het nog niet lukt of als het probleem blijft aanslepen kan je ons een paar specifieke voorbeelden geven, dus datum en tijdstip en welk nummer je probeert te bellen , dit best sturen via privé bericht naar mij of één van de andere Proximus Modoratoren.
Ik vermoed op basis van bovenstaande dat de gespreksopbouwfaze (signalisatiefaze) te lang duurt en de oproepen daarom (omwille “not reachable”) doorgeschakeld worden naar de voice mail van de betrokkenen)
Dergelijk fenomeen kan zich (soms) o.a. voordoen bij oproepen bij oproepen tussen “geporteerde” nummers
Vermoedelijk zal een test waarbij de 2 betrokken simkaarten in een ander toestel geplaatst worden geen positief resultaat opleveren
Graag (later) feedback op het forum op wat het probleem is/was en hoe het verholpen werd.
Edit: bv. hoe beltijd voor doorschakeling naar voice mail aanpassen
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_voicemail_deactivate/particulieren/support/telefonie/voicemail-en-oproepbeheer/voicemail-en-phonemail/voicemail-van-je-gsm-of-vaste-lijn.html
https://www.astel.be/nl/info/tip-de-code-om-de-beltoon-te-verlengen-bij-telenet-proximus-scarlet-base-orange-sfr-en-voo_4596
was het gemeenschappelijke ook niet dat beide een proximus gsm abo hebben