Dag,
Ik zit met een ietwat rare situatie. voor 1 bepaalde dienst (discord) dien ik twee factor authorisatie in te stellen en dit vereist natuurlijk een verificatie sms.
Bij mijn vorige provider werkte dit zonder enig probleem. En eerlijk gezegd lukt het met al mijn andere diensten waar ik twee factor authorisatie dien te gebruiken behalve bij Discord.
Na veel dubbelchecken, uitproberen met andere toestellen, en eens zien of andere nummers ook dit probleem ondervinden merk ik op dat het toch een behoorlijk uniek probleem is dat enkel bij mijn nummer voorkomt…
Discord zelf geeft enkele mogelijkheden aan waarom er een probleem zou kunnen zijn:
- Het nummer is een vaste lijn of een VOIP.
- Reeds geregistreerd
- het is geen bestaand telefoon nummer
- Landscode is niet correct
- slecht internet
Nu al deze mogelijke problemen zijn reeds van de tafel geveegd, door te controleren of het met een ander proximus nummer werkt op hetzelfde wifi netwerk. Ook Discord costumer service geeft aan dat er effectief een sms wordt verzonden.
Mijn vraag is dus een beetje vaag…
- Wat is de oorzaak dat de SMS die Discord verzend niet ontvangen wordt op mijn toestel, want er wordt effectief iets verzonden (anders krijg ik een melding van een van de bovenstaande redenen dat het niet verzonden is, ik krijg letterlijk het venster waar ik mijn verificatie code die ik zou moeten ontvangen te zien)
- Hoe kan ik dit zelf oplossen?
- Kan proximus dit op een of andere manier oplossen?