Ik heb vorige week, op reis in Oostenrijk, gemerkt dat ik noch kon bellen, noch kon opgebeld worden op mijn Apple12 smartphone. Mobiele data en dataroaming stond aan, Proximus zegt dat het probleem niet bij hen ligt. Heeft iemand anders dit al voorgehad in het buitenland? Kan het aan de telefoon liggen? Of aan de simkaart?
kan je aub in je forum profiel wat meer gegevens invullen?
Betrokken gsm nr?
Dan kunnen we alsnog eens laten nakijken?
Groeten
Tina
Ter info: Forum Profiel
klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen, en
> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten
Heb ik ondertussen aangepast.
bedankt
we gaan het nakijken en hopen spoedig feedback te kunnen geven
Heb je dit probleem enkel in Oostenrijk, niet in andere landen?
groeten
tina
Ik heb het ook nog gehad in Frankrijk, maar na telefonisch contact met jullie helpdesk werd dit toen opgelost.
In het voorjaar was ik in Barcelona waar ik zonder problemen kon bellen, maar tijdens onze reis vorige week was dit niet het geval over heel het traject (Oostenrijk - Duitsland - Luxemburg). Pas over de Belgische grens lukte het opnieuw.
Is het eigenlijk normaal dat ik tussen de mobiele netwerken nooit Proximus zie staan?
Ik zou je heel dankbaar zijn, mocht er een oplossing uit de bus komen.
mvg
Veroniek
k stuur je volledige berichtjes door naar techn dienst
In het buitenland zal je proximus als mob netwerk niet zien staan, denk ik : we gebruiken daar het netwerk van de locale operator…
Ik hou je op de hoogte als ik feedback krijg van de techn collega’s.
groeten
Tina
In het buitenland zal je proximus als mob netwerk niet zien staan, denk ik : we gebruiken daar het netwerk van de locale operator…
Inderdaad in het buitenland ziet men niet Proximus maar de naam van de buitenlandse lokale operator verschijnen op wiens netwerk u “in roaming” bent bv.
Mobiele communicatie in Oostenrijk: simkaarten, operators, tarieven (poradnuk.com.ua)
De “roaming” connectie gebeurt in principe automatisch
Eventueel kan ook manueel op de smartphone voor een operator x of y gekozen worden
bv
Indien u effectief nergens verbinding kon maken, lijkt er mij een probleem in de instellingen (of bij Proximus of in de telefoon)
Er waren inderdaad telkens vrij veel operatoren en ik had ook telkens 4G connectie en kon wel berichten sturen via messenger. Het probleem zat enkel bij de telefonie.
Wat raad u mij aan om eventueel uit te proberen? Kan het aan de sim-kaart liggen?
Mvg
Dat kan inderdaad, maar ik zou toch het resultaat van de navraag van proximus medewerker zelf afwachten (zie bericht van Tina.b hierboven).
Ok, bedankt
Ter info:
Over mobiele roamingopties voor de iPhone en iPad - Apple Support (NL)
Vermits messenger correct werkte, lijkt het erop dat roaming (op het toestel en bij Proximus) actief stond/staat en dat u best zoals reeds aangestipt door
Bedankt voor de reacties, voor mij zijn al die mogelijkheden van roaming en datanetwerken chinees...:-(
ik heb een collega die nm alles gaat nakijken voor je gsm instellingen
groetjes
Tina
Da’s super! Heel erg bedankt en nu maar hopen dat daar een oplossing uit de bus komt.
mvg
Veroniek
Beste
Ik kreeg een ander scherm dan normaal als ik telefoneerde, met de melding dat het telefoneren niet lukte. Ik heb ook alle beschikbare netwerken uitgeprobeerd. Met het toestel van mijn man (ook Proximusklant) lukte bellen wel.
Mvg
Veroniek
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.