Een bericht versturen naar verkorte nummers (vb. 4411 om een parkeerplaats te betalen via SMS) lukt niet meer sinds enkele maanden. Hebben jullie enig idee hoe dit kan opgelost worden? Alvast bedankt.
Mvg,
David
Of, ik wou deelnemen aan het oplossen van een puzzel van het Nieuwsblad op nummer 6685, lukt niet.
Graag een antwoord.
Mijn Mobulus FullControl S bleek het probleem te zijn : hier worden blokkeringen opgelegd op het versturen van SMS'en naar betalende- (o.a. verkorte nummers ) en internationale nummers.
Mijn abonnement is omgezet van Mobulus FullControl S naar Mobulus S. Dit contract kost evenveel maar legt geen beperkingen op. Het eerste contract blijkt bedoeld te zijn voor ouders die hun kinderen een abonnement willen aanbieden maar met beperkingen om geen buitensporige onkosten te maken.
Ik heb hetzelfde probleem, Wou een sms sturen naar 4342 en krijg telkens de melding bericht verzenden mislukt.
Ter info: mss staat er ook een blokkering op en die moet weggenomen worden, maar op feestdagen komt hier niemand langs van proximus zelf op het forum
Bedankt Martin . alvast een geweldig 2020 gewenst.
Dag Jean,
Alvast excuses voor de late reactie.
Ik zie dat alles correct actief staat en dat er geen blokkering actief staat.
Welke foutmelding krijg je exact?
Mvg, KoenN
Hallo koen probleem is ondertussen opgelost. Beste wensen voor 2020.
Wat was het probleem dan juist als ik vragen mag?
Beste,
Voor activatie van een bankkaart dien ik een sms te sturen naar het nummer 2446 (KBC).
Ik krijg telkens een sms-melding van Proximus: “Proximus info: content not alwd, inhoud niet toegelaten,...”.
Met vriendelijke groeten,
Jean Cattrysse
Mss Is er een "blokkering op betaalnummers" (bv. 2xxx) actief op de GSM?
zie →
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_bar_3rd/particulieren/support/mobiele-telefonie/abonnement-en-pay-and-go/verbruik-en-belkrediet-opvolgen/betaalsms-en-stopzetten-en-betaalnummers-blokkeren.html
Indien dit het geval is moet het (tijdelijk) uitgeschakeld worden
bv. via → My Proximus - Mijn producten - Opties
Indien dit niet het geval is zou ik beroep doen op helpdesk KBC op het probleem op één of andere manier op te lossen
Bedankt voor de reactie, blijkbaar omdat het een nummer via mijn werkgever is, ik dit niet zelf kan.
Mvg,
Jean
ach inderdaad, ik was net aan het denken of mss gebruikt hij een gsm van iemand anders in het gezin, maar dan is de reden gevonden
Bedankt voor de feedback
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.