Beantwoord

Smartphone stuk

  • 17 April 2022
  • 4 reacties
  • 255 Bekeken

Reputatie 3

Ik had in december 2021 een nieuwe smartphone (Xiaomi Note 10  Pro) besteld bij mijn abonnement van Proximus en heb deze sinds.4 januari 2022in gebruik.

Helaas heeft deze het vandaag plots begeven. 

Onderweg met de fiets viel plots mijn muziek uit en ik dacht eerst dat mijn playlist van Spotify misschien ten einde was maar toen ik het toestel uit mijn fietstas nam bleek het dat het toestel niets meer deed. Het toestel was niet meer op te starten en eens thuis gekomen heb ik het in de lader gestoken maar ook daar geen enkele  reactie. Het was trouwens een uur voordien volledig opgeladen geweest dus ik vermoed dat de batterij het begeven heeft.

Aangezien ik het toestel nauwelijks 3,5  maand in mijn bezit heb is het uiteraard nog in garantie maar ik zou dus graag weten hoe het nu verder moet en hoe ik in het bezit van een nieuw toestel kom?

icon

Beste antwoord door Pat52 17 April 2022, 16:11

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@DirkVdB17  Best contact opnemen met Xiaomi Belgie  

Telefonisch 0800 31 221

Per Mail service.global@xiaomi.com ( in het Engels) of

 service.nl@xiaomi.com  ( Nederlandstalig) 

Via messenger op hun Facebook pagina  https://www.facebook.com/xiaomibelgiumofficial/

Of via hun chatfunctie chat.mi.com.NL

Ik heb 2 maanden geleden ook problemen gehad met mijn toestel Xiaomi 11T Pro , werd dezelfde dag hersteld in een repair center door hen toegewezen.

 

Hier wat tips die je zelf kan uitvoeren

WAT TE DOEN ALS JE XIAOMI MI 10 PRO-SCHERM NIET AAN GAAT

Hieronder staan de stappen die we je aanbevelen te doen om het scherm van je Xiaomi Mi 10 Pro te herstellen.

CONTROLEER OF JE XIAOMI MI 10 PRO VOLLEDIG IS GELADEN

Ja, we begrijpen dat het dom lijkt, maar het gebeurt vaak dat dit de reden van het probleem is. We raden je aan om te controleren of je Xiaomi Mi 10 Pro goed is geladen. Echt, het gebeurt af en toe dat een telefoon in één keer wordt ontladen, zonder het te weten. Dus zelfs als je er zeker van bent dat je Xiaomi Mi 10 Pro geladen is, voor je merkte dat het scherm niet meer werkte , moet je het weer laden. Ga naar de volgende stap als het scherm nog steeds niet funtioneert.

VOER EEN HARDE RESET VAN XIAOMI MI 10 PRO UIT

Soms moet je een harde reset uitvoeren van je Xiaomi Mi 10 Pro om het scherm te laten werken. Als je een harde reset wilt uitvoeren, moet je een van de twee onderstaande stappen uitvoeren:
• Houd de aan / uit-knop lang ingedrukt.
• Houd de aan / uit-knop en de knop Volume omlaag 7 seconden ingedrukt.
Als je dat hebt gedaan, zal het toestel opnieuw opstarten. Je zult hierna kunnen zien of het scherm weer aan gaat of niet. Als dit niet het geval is, ga je naar de volgende stap.

CONTROLEER OF HET HET XIAOMI MI 10 PRO-SCHERM IS DAT NIET MEER AANGAAT

Het is bepalend om te weten of het echt het Xiaomi Mi 10 Pro-scherm is dat niet meer werkt. Want het is ook mogelijk dat het probleem aan iets anders ligt. Om te controleren of het scherm het niet meer doet, moet je je Xiaomi Mi 10 Pro opnieuw aanzetten. Bij de herstart, moet je een trilling bemerken, een geluid horen of de LED van Xiaomi Mi 10 Pro licht op. Als je een van deze drie situaties opmerkt, betekent dit dat de Xiaomi Mi 10 Pro gestart is en dat het scherm dus niet werkt. Als geen van deze situaties de kwestie is, beduidt dit dat het probleem niet zozeer van het scherm komt.

 

 Hoe Xiaomi Mi Note 10 Pro opnieuw op te starten met de mobiel uit


Een andere manier om het opnieuw opstarten van een terminal te forceren, is via het menu Opnieuw opstarten, en dit kan worden gedaan met de terminal uitgeschakeld als we de stappen volgen die we hieronder gaan aangeven:

 

Stap 1
Het eerste dat u hoeft te doen, met de terminal uit, is de volume-omhoog- en aan / uit-knoppen ingedrukt te houden. Houd beide een paar seconden ingedrukt en het scherm wordt zwart. Laat de knoppen los.

_cmo_apagar-_reiniciar_o_forzar_reinicio_xiaomi_mi_note_10_6.jpg.webp

Stap 2
Nu verschijnt het menu Opnieuw opstarten. Om door de opties in dit menu te bladeren, moet u de volumetoetsen gebruiken om omhoog en omlaag te gaan en om iets in het bijzonder te selecteren, drukt u op de "Power"-knop. Selecteer 'Opnieuw opstarten'.

_cmo_apagar-_reiniciar_o_forzar_reinicio_xiaomi_mi_note_10_7.jpg.webp

Stap 3
Gebruik in het volgende scherm dezelfde methode om "Opnieuw opstarten naar systeem" te selecteren en je zult zien hoe de Xiaomi Mi Note 10 opnieuw opstart.

_cmo_apagar-_reiniciar_o_forzar_reinicio_xiaomi_mi_note_10_8.jpg.webp

Op deze manier kunt u opnieuw opstarten of opnieuw opstarten forceren en oplossen volgens welke storingen in de Xiaomi Mi Note 10 Pro op Android.

Reputatie 3

Hartelijk bedankt voor de informatie.

Ik heb een harde reset geprobeerd en mijn smartphone startte inderdaad weer op en alles lijkt terug normaal.

Hoe en waarom het toestel zichzelf had uitgeschakeld is me echter een raadsel.

Het was pas volledig opgeladen en stond pakweg een uur aan toen plots mijn muziek uitviel, dus een lege batterij was uitgesloten. 

Die staat trouwens nog steeds op +80% heb ik net gezien.

Buiten dat hij  niets meer deed kon ik ook niets bedenken wat de oorzaak had kunnen zijn.

Het toestel was bijvoorbeeld helemaal niet warm dus oververhitting kon ik al uitsluiten. Aangezien ik onderweg was stak hij in mijn fietstas dus per ongeluk zelf uitzetten was ook niet het geval.

Maar goed, hopelijk blijft hij het nu wel doen en mocht het toch nog eens voorvallen weet ik nu tenminste hoe ik hem weer aan de praat krijg. 😀

Reputatie 7
Badge +3

@DirkVdB17  Waarschijnlijk vast gelopen door een software conflict of  werkgeheugen vol . Best eens de cache van je toestel wissen.

 

Wis de cache van uw Xiaomi Mi Note 10

Je kunt de instellingen van je Xiaomi Mi Note 10 doorlopen. En afhankelijk van de Android-versie zal dit soms veranderen:

  • ofwel Instellingen > Opslagruimte > Gegevens in cache > Klik op Verwijderen
  • of Parameters > Opslagruimte > schoonmaakster > Schoonmaken

Automatisch verwijderen van cache instellen op Xiaomi-telefoon

Als u ervoor kiest, kunt u uw Xiaomi-telefoon zo instellen dat de cache automatisch wordt verwijderd wanneer u uw telefoon vergrendelt. Om dit te doen ga naar Instellingen > Systeem App-instellingen > Beveiliging > Selecteer Boostsnelheid > druk vervolgens op Cache wissen en selecteer een tijd - ofwel in 1 minuut, 5 minuten, 10 minuten of 30 minuten.

Als u deze functie inschakelt, wordt de cache van uw telefoon gewist zodra deze is vergrendeld. Als u deze bijvoorbeeld op vijf minuten instelt, wordt de cache van de telefoon gewist zodra uw telefoon meer dan vijf minuten is vergrendeld.

Reputatie 7
Badge +3

Dank je wel voor de hulp @Pat52 ! 🙌

Reageer