Vraag

Slechtere dekking in regio 2850 Boom sinds 06/04

  • 7 April 2023
  • 9 reacties
  • 114 Bekeken

Hey,

 

Sinds 06/04 is de dekking van het Proximus netwerk in mijn regio 2850 Boom/2840 Terhagen sterk achteruit gegaan, zo sterk dat mijn GSM continue meldingen geeft van geen dekking (binnen huis) en er een uitroepteken verschijnt bij het netwerk icoon. Met andere woorden, ik kan niet bellen noch SMS sturen/ontvangen of mobiel internet gebruiken. 

Mijn partner met een ander toestel en een SIM kaart van Mobile Vikings (zelfde netwerk, ook Proximus) en zelfde locatie heeft net hetzelfde voor op hetzelfde moment, dus kan dit toeval zijn?

Support/chat heeft niet geholpen, ze verwijzen als oplossing naar een SIM swap, maar gezien het feit dat een ander toestel met andere SIM (zelfde netwerk) hetzelfde probleem vertoont lijkt me dit niet de  juiste analyse/oplossing.  Verder melden ze me doodleuk dat Mobile Vikings niet van Proximus is en daar niet echt rekening mee houden… :/

Ik heb dit vorig jaar ook een keer gehad, toen was support wel in staat me te melden dat er werkzaamheden aan een zendmast in de buurt waren, dat heeft toen enkele dagen (!!) geduurd maar sindsdien waren er geen problemen meer. Nu is dit terug het geval, maar volgens de support/chat zijn er lokaal geen onderbrekingen of geplande onderhoudswerkzaamheden.

Gezien 

  1. probleem op meerdere toestellen merkbaar is sinds hetzelfde moment
  2. andere SIM idem probleem heeft (weliswaar een Mobile Vikings SIM dat via proximus netwerk werkt)

lijkt met het toch eerder iets aan een zendmast in de buurt?!

Zijn er mensen op het forum in onze regio die hetzelfde merken, of iemand met kennis bij Proximus die kan bevestigen dat er inderdaad problemen of werkzaamheden zijn?

Grtz,


This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ter info in afwachting van een reactie van een Proximus moderator op dit publieke forum

Alles weten over de werken aan onze mobiel netwerk | Proximus

 

Er zijn in uw buurt effectief werken gepland maar op basis van bovenstaande pas later in mei

Reputatie 7
Badge +3

@TomSe  Dag Tom, heeft u meer details van de locatie en het gsm nummer? is dit hetgene onder je profiel staat? Groetjes

@TomSe  Dag Tom, heeft u meer details van de locatie en het gsm nummer? is dit hetgene onder je profiel staat? Groetjes

Dag Luc. Ja het gsm nummer en locatie zitten in mijn profiel.

Reputatie 7
Badge +3

@TomSe Dag Tom, je kunt me geen straten geven? er zijn 2 masten?

@TomSe Dag Tom, je kunt me geen straten geven? er zijn 2 masten?

@TomSe Dag Tom, je kunt me geen straten geven? er zijn 2 masten?

Exacte locatie is Gamsterstraat in Boom. Er zou een antenne van Proximus op 300 meter hier zijn met nr 03RDS_02.

Reputatie 7
Badge +3

@TomSe  Ok ik laat het hun weten.

We hebben ondertussen via Mobile Vikings support bevestiging gekregen van problemen die ze konden zien in de 'logging van Proximus'. Ik vermoed dat het dan wel uiteindelijk in orde komt. 

@TomSe  Ok ik laat het hun weten.

Bedankt Luc!

Reputatie 7
Badge +3

@TomSe  Aan de hand van het adres heeft mende bediense site kunnen identificeren en dit is inderdaad de 03RDS. Ze zien er veel alarmen en er is dus duidelijk een probleem met de site. Er is gisteren een interventie geweest mogelijks is dit de oorzaak.  Men gaat hier spoedig een herstelactie voor voorzien. Dank je wel om dit te melden.