Hey,
Sinds 06/04 is de dekking van het Proximus netwerk in mijn regio 2850 Boom/2840 Terhagen sterk achteruit gegaan, zo sterk dat mijn GSM continue meldingen geeft van geen dekking (binnen huis) en er een uitroepteken verschijnt bij het netwerk icoon. Met andere woorden, ik kan niet bellen noch SMS sturen/ontvangen of mobiel internet gebruiken.
Mijn partner met een ander toestel en een SIM kaart van Mobile Vikings (zelfde netwerk, ook Proximus) en zelfde locatie heeft net hetzelfde voor op hetzelfde moment, dus kan dit toeval zijn?
Support/chat heeft niet geholpen, ze verwijzen als oplossing naar een SIM swap, maar gezien het feit dat een ander toestel met andere SIM (zelfde netwerk) hetzelfde probleem vertoont lijkt me dit niet de juiste analyse/oplossing. Verder melden ze me doodleuk dat Mobile Vikings niet van Proximus is en daar niet echt rekening mee houden… :/
Ik heb dit vorig jaar ook een keer gehad, toen was support wel in staat me te melden dat er werkzaamheden aan een zendmast in de buurt waren, dat heeft toen enkele dagen (!!) geduurd maar sindsdien waren er geen problemen meer. Nu is dit terug het geval, maar volgens de support/chat zijn er lokaal geen onderbrekingen of geplande onderhoudswerkzaamheden.
Gezien
- probleem op meerdere toestellen merkbaar is sinds hetzelfde moment
- andere SIM idem probleem heeft (weliswaar een Mobile Vikings SIM dat via proximus netwerk werkt)
lijkt met het toch eerder iets aan een zendmast in de buurt?!
Zijn er mensen op het forum in onze regio die hetzelfde merken, of iemand met kennis bij Proximus die kan bevestigen dat er inderdaad problemen of werkzaamheden zijn?
Grtz,