Beantwoord

Roaming blijft toch een complex verhaal !!!!

  • 9 February 2024
  • 10 reacties
  • 157 Bekeken

Ik zoek een abonnement met een maximum aan EU roaming. 

 

De aanbieding “Mobile Unlimited” vandaag  zegt : 

  • Onbeperkte data: 300 GB/maand om te surfen in België op onze 4G en 5G netwerken tot 1 Gbps en ook in de EU-Zone. Boven 300 GB blijft het surfen onbeperkt zonder extra kosten, met beperkte snelheid (max 512 Kbps). 5G is alleen beschikbaar in overdekte gebieden en vereist een 5G-compatibel toestel.

In kleine lettertjes héééééééééél ver weggestoken vind ik deze info (actueel of niet ? ) :

  • Een onbeperkt abonnement nodig? Mobile Unlimited met 5G

Onbeperkt data, bellen en sms’en! Het Mobile Unlimited abonnement doet zijn naam alle eer aan! Het is ontworpen voor onze meest data-hongerige klanten. Met dit mobiel abonnement geniet je van onbeperkte data aan de hoogste 5G snelheid in België (je kan surfen met 5G en ook met 4G en 4G+) en 62 GB per maand in de Europese Unie. Je kunt ook genieten van onbeperkt bellen en sms'en!

 

De ene info zegt heel duidelijk 300Gb in EU. De bijzondere voorwaarden (een tabblad ver weggestoken)  Beperkt dat plots tot 62 Gb….. Het lijkt wel of dat het express verborgen info is 😠

 

Kan iemand mij verlichting brengen ? 

icon

Beste antwoord door M_016 13 March 2024, 20:44

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +1

@Maclu Helaas. Niet alleen Proximus maar alle providers in België hebben dit bij hun Unlimited abo staan. Zou ook wel verandering willen omdat ik veel weg ben met de mobilhome in Europa. Maar helaas 😥🚐 Een gratis datasim zoals bij Telenet zou voor extra data zorgen maar Proximus gaat hier niet in mee 😥🤔

Reputatie 7
Badge +4

Ter info

CS_Mobile_standalone_NL~2023-12-21-08-01-06~cache.pdf (proximus.be)

De 300 GB/maand voor Mobile Unlimited is inderdaad (vrij recent) van toepassing in België en in EU 

= de beperking tot 62 GB/maand is niet langer van toepassing

 

De ene info zegt heel duidelijk 300Gb in EU. De bijzondere voorwaarden (een tabblad ver weggestoken)  Beperkt dat plots tot 62 Gb…

Concreet dient Proximus dus bovenvermelde tabblad dan ook “asap” aan te passen (moderatoren zijn evenwel pas vanaf maandag terug aanwezig op dit publieke forum)

 

Reputatie 6
Badge +2

Proximus heeft onlangs, als enige Belgische provider, zijn datalimieten voor Unlimited in EU gelijkgesteld met nationaal verbruik (dus 300GB)

Het volume wordt nu vanzelfsprekend afgehouden van de nationale bundel 

Dus niet meer 300GB België+ 62GB EU, maar wel 300GB België + EU. Met andere woorden: nu is het echt "roam like at home"

Waarschijnlijk is de info nog niet overal geüpdated ...

Bedankt voor de twee reacties, mijn excuses voor mijn late reactie, de berichten waren in mijn spammap belandt.

We zijn intussen een maand later, en ik vind nog steeds de beperking van 62 Gb op sommige pagina's.

 

Kan een Proximus moderator één en ander bevestigen?

Reputatie 6
Badge +2

De moderatoren moeten dit niet bevestigen, het is gewoon zo en neem het van ons aan 😉

Geef PX de tijd om de info op de verschillende sites aan te passen.

De moderatoren kunnen hun tijd beter gebruiken met mensen te helpen met echte problemen 😮

Beste Philippe, op mijn oorspronkelijke vraag kreeg ik 3 reacties.

Eén zegt beperking van data,

Een tweede zegt geen beperking, maar stuurt aan  op een reactie van een moderator

De derde zegt concreet dat het niet meer van toepassing is.

Welke.van de drie mag ik nu onder "ons" zetten ? 

Met alle respect voor u ( en ik twijfel echt niet aan u kennis en intentie)  en iedereen die reageert, maar ik ben allang genoeg op de wereld en de fora om niet zomaar iedere menig zomaar voor waar aan te zien. Het feit dat er dan een maand later de voorwaarden nog niet aangepast zijn is de oorzaak van twijfel..

Via rechtstreekse communicatie met Proximus geraak ik er niet en hoopte hier toch een iets of wat officiele bevestiging of ontkenning te krijgen. 

Ik hoop dan dan toch nog steeds.op een bevestiging van één van de moderatoren

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Maclu geef a.u.b. de link naar het betrokken tabblad xyz zodat een Proximus moderator op dit publieke forum dit asap door IT kan laten aanpassen

 

&

ter info 300 GB/maand is met 100% zekerheid van toepassing voor België en EU zone

 

https://www.proximus.be/nl/id_cr_mobile_faq/particulieren/mobiel/gsm-abonnementen/gsm-abonnementen-veelgestelde-vragen.html

 

 

Nodig een 2de link : https://www.proximus.be/nl/id_cr_msub/particulieren/mobiel/gsm-abonnementen.html

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Maclu  Dit is sinds 1/1/2024 naar  300 GB in de eu gegaan.

Reageer