Skip to main content

Ik gebruik iOS sedert de eerste beta. En tijdens de verschillende beta releases is er eentje geweest waar RCS actief was (geen idee welke release). Maar na de volgende release was RCS weer verdwenen. En dat is tot op heden zo. Ik zit nu op de RC van iOS 18 (zelfde buildnummer als officiële release). Maar geen RCS beschikbaar.

Zou het kunnen dat proximus dit nog niet geactiveerd heeft?

Zo doe je dat blijkbaar :

https://support.google.com/messages/answer/7189714?hl=nl
 

 Verder weet ik er niets van, ik gebruik iets anders voor mijn communicatie


Ik gebruik iOS sedert de eerste beta. En tijdens de verschillende beta releases is er eentje geweest waar RCS actief was (geen idee welke release). Maar na de volgende release was RCS weer verdwenen. En dat is tot op heden zo. Ik zit nu op de RC van iOS 18 (zelfde buildnummer als officiële release). Maar geen RCS beschikbaar.

Zou het kunnen dat proximus dit nog niet geactiveerd heeft?

Wat RCS betreft, deze zal op 16 september beschikbaar zijn op iOS 18:

Sms, mms of rcs-berichten verzenden of ontvangen

Stel je smartphone in om sms-, mms- of rcs-berichten te verzenden of te ontvangen.
Rcs is nu ook beschikbaar voor Apple-toestellen.

Berichten via sms, mms of rcs versturen en ontvangen | Proximus

Of moeten zij dit nog per toestel zelf actief zetten want dit was ook het geval met VOLTE en VoWifi, waar het normaal automatisch actief werd gezet door PX, maar in veel gevallen moesten ze het toch nog manueel zelf actief zetten voor je toestel.


RCS, uw nieuwe uitgebreide berichtendienst op Apple vanaf september 2024

De berichtendienst Rich Communication Services (RCS), die al beschikbaar is op Android-toestellen, zal vanaf september 2024 ook geleidelijk aan beschikbaar worden op de Messaging App van Apple-toestellen voor Proximus-klanten.

Met de nieuwe berichtendienst RCS kan u:

  • berichten, afbeeldingen, foto's, video's of uw locatie delen met een contact of een groep.
  • zien of uw contacten berichten hebben ontvangen en zelfs wanneer ze iets typen
  • berichten verzenden en ontvangen via Wi-Fi of mobiele data.

RCS wordt automatisch geactiveerd op iPhones met de upgrade iOS 18                            die waarschijnlijk in september 2024 beschikbaar zal zijn.

Om van de nieuwe dienst te kunnen genieten, dienen u en uw contacten allebei aan volgende voorwaarden te voldoen:

  • een compatibel toestel hebben. Dit zijn Android-toestellen met minimaal Android 5.x en/of Apple-toestellen met iOS 18.
  • klant zijn bij een mobiele operator die met Apple samenwerkt voor RCS, zoals Proximus.
  • verbonden zijn met Wi-Fi of mobiele data.

Indien niet aan al deze voorwaarden is voldaan, wordt het bericht als SMS of MMS verstuurd via het Proximus-netwerk (zoals vandaag het geval is).

RCS verandert niets als u iMessage gebruikt. Uw iMessage-berichten blijven gewoon doorgaan.

In tegenstelling tot een SMS gebruikt RCS internet via mobiele data of Wi-Fi-verbindingen.

De Algemene Voorwaarden van Proximus zijn van toepassing op deze nieuwe dienst. In artikel 1.1 van de Specifieke voorwaarden voor de mobiele Telefoondienst zal een verwijzing naar RCS-berichten worden opgenomen.

Wilt u deze nieuwe dienst niet gebruiken, dan kan u RCS uitschakelen op uw apparaat via Instellingen > Apps > Berichten > RCS Messaging.

 

 


Zoals duidelijk in de OP vermeld gebruik ik al iOS 18 sedert WWDC. En er is 1 beta geweest waar RCS actief was en waar ik het ook gebruikt heb. Dus pagina’s vol met uitleg sturen heeft niet veel zin 😉 Nu we echter bij de final release zijn van iOS 18 is RCS niet aanwezig. Dus als het niet aan Proximus ligt, geen idee waaraan dan wel. 

 

 


@Curtriciass Aangezien de release van iOS 18 van Apple is kan je best daar eens informeren hoe het komt dat dit niet aanwezig is. 

Het dient tussen je instellingen te staan in je toestel. 


En opeens, out of the blue, is RCS actief geworden. En ik heb hier niets voor moeten doen. Sedert gisteren ochtend is sms veranderd naar RCS…


Reageer