ic
en probeerde dat te volgen
als ik online in my proximus kijk bij mijn producten zie ik wel degelijk public wifi met mijn userid/pw
in de app / producten, zie ik dat dus NIET
hoe kan je dat terug krijgen in de app ?
Guy
ic
als ik online in my proximus kijk bij mijn producten zie ik wel degelijk public wifi met mijn userid/pw
Guy
ik heb ook alle data gewist - app verwijderd - terug geïnstalleerd - hetzelfde
Guy
Pas de instellingen van je b-box 3 aan via het configuratiemenu van je modem of via de Public Wi-Fi hotspot-lijn.
Als deze niet actief staat bij jezelf , is het normaal dat je de optie Proximus Public Wifi niet ziet staan in de MyProximus App in je Gsm gedeelte/inhoud.
De klant die gebruik wil maken van de Proximus public Wi-Fi dient op zijn eigen Bbox 3 /3v de dienst Public Wi-Fi hotspot op actief te zetten.
Ook dient deze optie te zijn inbegrepen in je mobiel abonnement
dit is om in mijn modem de hotspot aan te zetten en heeft niets te zien met mijn probleem dat ik in mijn produkten in de app de toegang tot public wifi niet zie
Guy
ok nagezien en staat actief maar status disabled
hoe kan je dat activeren ?
Guy
werkt het niet op deze manier hieronder beschreven?
Als je de opties niet zie herstart eerst eens je bbox = 10sec volledig stroomloos zetten en indien het nog niet lukt reset de bbox dan eens = 20 sec de resetknop blijven ingedrukt houden tot enkel vooraan de Power led nog oplicht en dan loslaten
@ Proximus forum moderatoren
kan mijn bericht hier terug gezet worden is terug verdwenen ????
ok nagezien en staat actief maar status disabled
hoe kan je dat activeren ?
Guy
Heb dit in het verleden ook eens gehad .
ik zie dat
staat er bij u dan niet het volgende:
hierbij de status
als ik in wifi lijst kijk - zie ik proximus public wifi
als ik in myproximus en instellingen kijk staat : proximus public wifi aan
maar niet bij prodcuten -kan ook nergens de user definiëren die moet gebruikt worden voor deze
Guy
ic
Guy
als ik in wifi lijst kijk - zie ik proximus public wifi
als ik in myproximus en instellingen kijk staat : proximus public wifi aan
maar niet bij prodcuten -kan ook nergens de user definiëren die moet gebruikt worden voor deze
Guy
Je kan best in de myproximus-app op je gsm de shaker functie gebruiken, (met je gsm schudden), dan opent er zich een venster waar je deze fout kunt doorgeven, dan komt dit direct bij de juiste dienst terecht die dit verder zal onderzoeken/oplossen.
dus gedaan : eerst chatbox - dan helpdesk die het ook niet verstond - ik zal technische dienst doorgeven zegt hij.. hij zegt : ik kijk het na.. na 10min in-activiteit - wordt chat automatisch afgesloten.. heel gebruiksvriendelijk.. dus 40min aan de lijn zonder enige hulp
Als je het daar in de App niet ziet staan zoals in de afbeelding, dan betekent dit dat het niet is inbegrepen in je mobiele abonnement of niet geactiveerd werd door Proximus.
Maar waarom zou dat betekenen dat het niet is inbegrepen in je mobiele abonnement of niet geactiveerd werd door Proximus. Als het wel in de web versie te zien is?
Op je mobiel toestel dien je de toegang tot Proximus Public Wifi te configureren via je Proximus simkaart in de instellingen van je toestel.
Ter info Je mobiel GSM abonnement zit toch in een pack? Alleen dan kan je het gratis activeren op je mobiele toestel .
Toegang tot Public Wi-Fi
zie voorwaarden op onderstaande pagina https://www.proximus.be/nl/id_cr_wifispots/particulieren/mobiel/mobiel-en-roaming-opties/smart-wi-fi.html
Zie je in de WIFI op je mobiel toestel Proximus Public Wifi staan en lukt het niet via de simkaart . Dan is manuele configuratie ook mogelijk met de gegevens verbonden aan je vast internet
Eap-Methode : PEAP (zie NB:)
Verificatie Fase 2 MSCHAPV2 (of GEEN)
Certificaat selecteren Niet valideren
Identiteit je gebruikersnaam@proximuswifi.be
Anonieme Identiteit je gebruikersnaam@proximuswifi.be
Wachtwoord zelfde als van je Proximus Public Wifi in je vast internet
NB: BIJ SOMMIGEN WERKT HET MET PEAP NIET
MAAR MOET HET TTLS ZIJN
ik snap er gewoon niks meer van, bij mij zit dit ook niet in een pack en dat lukt wel.
zelfs met een P&G abo werkt het.
ik snap er gewoon niks meer van, bij mij zit dit ook niet in een pack en dat lukt wel.
zelfs met een P&G abo werkt het.
Maar dan moet je het handmatig configureren/instellen op je smartphone met je gegevens voor Proximus Public Wifi gelinkt aan je internetabonnement .
En om een onbekende reden wil Proximus deze gegevens/procedure niet meer vermelden op hun hulp pagina’s.
zie voorwaarden hier Activeer Public Wi-Fi en surf via Wi-Fi | Proximus
Toegang tot Public Wi-Fi
je zegt nu handmatig configureren/Instellen maar bvb op mijn oude iPad koos ik het SSID “proximus public Wifi” en voerde mijn Public wifi loginnaam en wachtwoord in en had verbinding.
Is dat dan nu niet meer mogelijk?
gedaan als gevraagd
my proximus app : mijn gsm -proximus public wifi - configureer je toestel - proximus public wifi
verbinden ….
verbinden mislukt - geen nieuw venster
moet je nergens die userid/pw inbrengen die je in my proximus online hebt staan ?
meerdere malen geprobeerd : mislukt
heb ook contact gehad met helpdesk (2maal 30min) - die zegden dat er iemand van technische dienst zal terugbellen omdat ze het probleem niet konden oplossen. 2 dagen later heeft er nog steeds niemand gebeld...
Guy
gedaan als gevraagd
my proximus app : mijn gsm -proximus public wifi - configureer je toestel - proximus public wifi
verbinden ….
verbinden mislukt - geen nieuw venster
moet je nergens die userid/pw inbrengen die je in my proximus online hebt staan ?
meerdere malen geprobeerd : mislukt
heb ook contact gehad met helpdesk (2maal 30min) - die zegden dat er iemand van technische dienst zal terugbellen omdat ze het probleem niet konden oplossen. 2 dagen later heeft er nog steeds niemand gebeld...
Guy
Je hebt het toch op deze manier geprobeerd?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.