Vraag

Public IP address on a SIM card

  • 2 June 2022
  • 5 reacties
  • 342 Bekeken

Hey - ik heb een Zyxel outdoor node die via 4G/5G backup dienst doet. 

Is het mogelijk daar een publiek IP aan toe te kennen?

 

IMEI en Nr staan in mijn profiel


5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@ChristopheM Dit betreft een Enterprise tariefplan via je werkgever. Wij zijn niet op de hoogte over de specifieke inhoud van deze tariefplannen en de mogelijkheden hiervan. Je vraagt dit dus best na bij de verantwoordelijke dienst of persoon binnen jouw bedrijf die dit op zijn/haar beurt kan navragen bij de Proximus contactpersoon toegewezen aan jouw werkgever. Groetjes, Antonella

Is er op de 4G+/5G een limiet (sessies, connecties, ...) wanneer je die achter een router zet?

Ik heb dus een Zyxel 5G op het dak verbonden met een Mikrotik router. Dit werkt goed maar als we tegen de 40 of 50 users zitten dan verbreekt precies de verbinding of zijn er sessies die time-outen.
Het is niet de traffic, want is maar 30 of 40Mbit en ik heb daar tegen de 200Mbit als ik test.

Lijkt me dus eerder een andere limiet waar ik tegen loop.

 

Enig idee?

 

 

publiek mobiel adres is typisch niet mogelijk … probeer maar eens v4 je smartphone (typisch 100.b.c.d) te pingen met je PC. Ook v6 lukt niet. Het is een soort NAT. Wat aantal connecties betreft: dat is misschien een software (al dan niet aanpasbare) kwestie. Ook: er zijn zeker hardware limieten (CPU, memory, etc...)

Op mobiel krijg je standaard een privaat IP, vergelijkbaar met CGNAT op het fix netwerk.
Je IP wordt dus in zekere zin gedeeld met andere gebruikers.
Dit kan worden gewijzigd door Proximus naar een ‘public’ IP.
Bijvoorbeeld wanneer je van op afstand wilt inloggen op je GSM verbinding zoals bij camerasystemen.

Dag Marc, zowel de zender (Zyxel NR7101) als router kunnen dit makkelijk aan. Leek me dus eerder iets aan de proximus kant.

Reageer