Dringend tijd dat Proximus de elementaire regels leert en kent als tussenpersoon in verzekeringen ! Wanneer kan een verzekeraar een polis opzeggen :
Opzeggen tegen de vervaldag
De verzekeraar mag op de vervaldag het verzekeringscontract stopzetten. Hij dient wel de opzegtermijn van 3 maanden te respecteren zodat je tijdens die periode een andere verzekeraar kunt vinden.
Opzeggen na een schadegeval
Je verzekeraar dient niet steeds te wachten tot de vervaldag om jouw verzekering stop te zetten. Hij kan die ook al vroeger opzeggen in geval van bijvoorbeeld meerdere schadegevallen op korte termijn of bij een schadegeval in fout. De verzekeraar dient je nog wel een opzegtermijn van 3 maanden te geven zodat je een andere verzekeraar kunt vinden.
Opzeggen na een niet-betaling van de premie
Een verzekeraar mag ook het contract beëindigen indien je jouw premie niet hebt betaald. In dat geval bedraagt het minimum opzegtermijn 15 dagen.
Wanneer men Proximus- medewerkers vraagt om enig document en of bewijs van opzeg voor te leggen, blijft men zelfs na diverse aanvragen in gebreke. Telefonisch worden anoniem de meest arrogante en onjuiste verzekeringstechnische antwoorden gegeven …. de schriftelijke noch mondelinge (opnames v gesprekken) komen er niet !
Niemand is vrij van fouten , maar los ze dan tenminste op !!!