Beantwoord

proximus nummer niet in gebruik

  • 30 December 2022
  • 63 reacties
  • 1705 Bekeken

Reputatie 1

Vanaf het GSM-toestel van mijn vader (Orange) kan het Proximus-nummer  van mijn moeder niet gebeld worden. Er komt een Engelse boodschap dat het nummer niet in gebruik is.

Als de simkaart van mijn vader in mijn toestel gestopt wordt lukt het ook niet om het nummer van mijn moeder te bellen. Ik heb ook al  de contactgegevens in beide toestellen gewist en terug ingevoerd, zonder resultaat. In de Proximus-winkel is het toestel van mijn moeder nagekeken en men bevestigt dat er geen blokkeringen in staan. In de Orange-winkel zegt men gewoon dat het probleem aan de kant van Proximus ligt. We zijn ten einde raad...

icon

Beste antwoord door Luc.M 5 January 2023, 16:07

Bekijk origineel

63 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@M_016

Schreef : Opmerking voor de forumleden

Op het Fr-forum werd door de community mgr en moderatoren reeds meermaals gesteld dat berichten hun initiële plaats in de wachtrij van behandeling verliezen: concreet zou in de applicatie voor behandeling rekening gehouden worden met het tijdstip van de laatste reactie

Vandaar graag a.u.b. geen verdere reacties/commentaar tot een Proximus moderator het probleem ter harte neemt

Ik weet niet of dit op het Nl-forum ook zo is, maar vermoed van wel

Uiteraard wordt in de applicatie naar alle waarschijnlijkheid wel rekening gehouden met de specialisatie van de betrokken moderator (administratief, techinsch, ...)

Ik zie hier toch niets staan in de algemene richtlijnen voor het gebruik van het franstalige Proximus Forum

Gaag enkele voorbeelden van meldingen op het Franstalige Proximus Forum over “ dat berichten hun initiële plaats in de wachtrij van behandeling verliezen ”  waar naar je verwijst.


 

Ter info:
Daarom dat ik ook hier een post opgestart heb 
→  De volgorde waarop berichten behandeld worden! | Proximus Forum

om dit af te splitsen van dit Topic dat over totaal iets anders gaat.

_____________________________________________________________________________

Eigenlijk kunnen de Proximus forummedewerkers moderatoren zelf het best uitleggen hoe hun systeem werkt bij het verwerken/afhandelen van forumberichten.

Trouwens wie zegt dat zowel de Nederlandstaligen op de zelfde manier de berichten behandelen als de Franstaligen?

Reputatie 7
Badge +3

@Danny_079  Dag Danny, zou je de 2 nummers onder ‘ ticket’ willen zetten . Ik laat ze beide nakijken. Het nummer wat er staat is dithet nummer van je moeder?  Dank je wel alvast.

Reputatie 1

@Danny_079  Dag Danny, zou je de 2 nummers onder ‘ ticket’ willen zetten . Ik laat ze beide nakijken. Het nummer wat er staat is dithet nummer van je moeder?  Dank je wel alvast.

Beide nummers staan onder “ticket”.

Het nummer dat met 477 begint is van mijn moeder (Proximus)

Het nummer dat met 497 begint is van mijn vader (Orange)

Dank!

Reputatie 5
Badge +2

@Danny_079 Ik heb het doorgestuurd naar de juiste dienst. Binnen 2 werkdagen zou het in orde moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +3

@Danny_079  Dag Danny, ik heb net de bevestiging gehad dat dit  probleem opgelost is. Best eens testen. Fijne morgen nog.

Reputatie 7
Badge +4

mogen we ook de oorzaak/origine ven het probleem kennen?

Reputatie 7
Badge +3

@M_016  Problemen  met de routering bij de interoperator;
 

Can you please check and adapt route towards 0477306   

Routing updated

Reputatie 7
Badge +3

@M_016  

Ik zal dit navragen en  zodra feedback, het posten. Groetjes

Reputatie 1

@Danny_079  Dag Danny, ik heb net de bevestiging gehad dat dit  probleem opgelost is. Best eens testen. Fijne morgen nog.

Heel erg bedankt.

Ik kan u ondertussen bevestigen dat het probleem inderdaad is opgelost door uw tussenkomst.

Ook mijn dank aan alle andere forumleden die mee naar een oplossing hebben gezocht.

Reputatie 6
Badge +2

Ik kan u ondertussen bevestigen dat het probleem inderdaad is opgelost door uw tussenkomst.

Ook mijn dank aan alle andere forumleden die mee naar een oplossing hebben gezocht.

Goed om te lezen dat dit opgelost is …

  1. Het probleem was dus exact wat ik al in mijn eerste antwoorden had geschreven: een routeringsprobleem (crdc), en moest door Proximus opgelost worden.
  2. Al die verhalen over geblokkeerde nummers waren dus compleet irrelevant
  3. Dat er wel “ge-smst” kon worden heeft wellicht 2 mogelijke oorzaken: ofwel gebruikt sms andere routes (wat ik betwijfel), ofwel waren de berichtjes geen sms. Het onderscheid tussen “berichten” en “sm”s” is in de Android zeer vaag (soms kan je het zien op een bericht als je de persoon kan videobellen …
  4. Het ergste vind ik dat de topic starter al weken sukkelt met dit probleem, verschillende keren naar een Proximus winkel is gestapt, verschillende keren de Helpdesk heeft gebeld, en er pas een oplossing komt via dit Forum (en de zeer competente Forum medewerkers).

Enerzijds een dikke pluim voor de Forummedewerkers hier, maar anderzijds toch grote bedenkingen over de dienstverlening van de Helpdesk 😣

Conclusie: als je echt een probleem hebt, verpruts je tijd niet met de Helpdesk, maar zoek hulp via het Forum? Hier word je echt geholpen 😀

Daar ben ik voor de 100% met je eens. Ik heb dit al vaak aangehaald dat de PX forummedewerkers hier zo dikwijls zaken moeten oplossen, zelfs zaken die door anderen totaal scheef getrokken waren. 👍

@Luc.M bedankt, ik heb identiek hetzelfde probleem en ook al weken aan het sukkelen zonder oplossing…

Ik ga opnieuw contact opnemen en dit topic vermelden.

Reageer