Sticky

Proximus maakt roaming buiten de EU eenvoudiger, voordeliger en vrij van zorgen

Proximus maakt roaming buiten de EU eenvoudiger, voordeliger en vrij van zorgen
Reputatie 7
Badge +4

In de EU-zone zijn roamingkosten intussen al enkele jaren verleden tijd. Buiten de EU kunnen die kosten echter wel nog flink oplopen. Nu reizen deze zomer opnieuw kan, pakt Proximus uit met een nieuw en voordelig roamingaanbod zodat alle klanten ook buiten de EU zorgeloos geconnecteerd kunnen blijven.

Beste klanten,

We zijn blij jullie aan te kondigen dat Proximus op 1 juli een nieuw en eenvoudig roamingaanbod buiten de EU lanceert voor alle klanten.

We stellen vast dat heel wat mensen onze bestaande roamingopties vandaag nog al te vaak vergeten te activeren op hun reisbestemming of hun mobiele diensten er simpelweg niet durven te gebruiken uit schrik voor torenhoge facturen. Ons nieuwe roamingaanbod zal ook hier komaf mee maken.

Daily Roaming Pass

Met de Daily Roaming Pass zullen alle residentiële klanten en kleine bedrijven hun mobiele abonnement buiten de EU kunnen gebruiken voor een vast bedrag per dag, net zoals zij dat thuis zouden doen:

-  € 5,95/dag voor zone A (landen als de Verenigde Staten, Zwitserland, Marokko en Canada) met een maximum van € 59,50 per maand;
- € 11,95/dag voor zone B  (minder frequente bestemmingen als Laos, Vietnam, …) met een maximum van € 119,50 per maand.

Zodra je buiten de EU belt of gebeld wordt, een sms/mms verstuurt of data verbruikt, wordt de Daily Roaming Pass automatisch geactiveerd voor de volgende 24 uur. Je gebruikt op dat moment gewoon de minuten, sms'en en data die bij je abonnement zijn inbegrepen om te communiceren in het land waar je reist en naar België. Zelf hoef je dus helemaal niets te doen. Handig toch?

Bovendien worden per kalendermaand maximaal 10 Daily Roaming Passes aangerekend. Vanaf de 11e Daily Roaming Pass gebruik je je mobiel abonnement net zoals in België zonder extra kosten gedurende de rest van de maand.


Meer datavolume tegen een scherpe prijs

Voor onze professionele klanten verlagen we dan weer drastisch de prijs voor het verbruik van data buiten de EU, van € 12/MB naar € 0,20/MB, excl. btw, behalve voor de uitzonderingszone. Heel concreet betekent dit dat de klant veel meer data kan verbruiken voor de limiet van € 60 wordt bereikt en het dataverkeer wordt geblokkeerd.

Daarbovenop verhogen we alle volumes in de bestaande roamingbundels, verlagen we de prijs voor het dataverbruik buiten de bundel naar  € 0,20/MB en passen we ook de landenzones aan. Zo worden Andorra en Monaco toegevoegd aan de EU-zone en voegen we een aantal landen van de uitzonderingszone toe aan de topbestemmingen. Dit is bijvoorbeeld het geval voor Tunesië. 

 

Via de MyProximus-app zal je op elk moment je verbruik kunnen raadplegen.

 

Het nieuwe roamingaanbod is opnieuw een mooi bewijs van hoe we onze merkbelofte 'Think possible' concretiseren en voortdurend op zoek gaan naar oplossingen om het leven van onze klanten te vergemakkelijken of onze professionele klanten slimmer te laten werken.

 

De juiste tarieven vind je hier terug : 

Internationale en roamingtarieven per land | Proximus


21 reacties

is er eigenlijk roaming met 5G ? op site proximus staat van niet maar verschillende gebruikers op forum  melden wel gebruik zwolle nederland dusseldorf duitsland

Reputatie 6
Badge +3

Als 5G inbegrepen is in je abonnement dan is Proximus dit onder dezelfde voorwaarden als in België aan te bieden binnen de EU.

 

 

Kan een toerist 5G-roaming gebruiken in België?

Momenteel is 5G-roaming niet beschikbaar voor toeristen op bezoek in België, maar roamen kan nog steeds op de 3G- en 4G-netwerken van Proximus.

Reputatie 2

is er eigenlijk roaming met 5G ? 

staat op hun site als volgt vermeld:

Momenteel is 5G-roaming niet beschikbaar voor toeristen op bezoek in België, maar roamen kan nog steeds op de 3G- en 4G-netwerken van Proximus.

in frankrijk kan je 5g roamen met het Bouygues Télécom netwerk.

Ik ben daar totaal niet mee opgezet dat jullie mij zomaar een roaming pas van € 5,95/dag voor zone A aansmeren ZONDER dat ik daar toestemming voor geef! in Augustus vorig jaar in Zwitserland geweest en internet afgezet en verder geen gebruik gemaakt van de telefoon maar toch kassa kassa voor Proximus!

 

Reputatie 7
Badge +3

@k3tt3r Je gsm had op 16/08/2021 1,962 MB mobiele data verbruikt, hetgeen de activatie van de Daily Roaming Pass heeft getriggerd.

  • De Daily Roaming Pass wordt automatisch geactiveerd voor 24 uur zodra :
    • een inkomend gesprek is geregistreerd
    • een uitgaande oproep wordt gedaan naar België of het bezochte land
    • Na het versturen van 3 sms'en of 3 mms'en naar België of het bezochte land (2 zijn gratis per 24 u)
    • Het gebruik van data (meer dan 200 KB per 24 uur)
  • Wanneer de Daily Roaming-pas actief is, worden de minuten, sms'jes en data die in het abonnement zijn inbegrepen, gebruikt om te communiceren in het bezochte land en naar België.

Internationale en roamingtarieven per land | Proximus

Groetjes,
Antonella

Reputatie 7
Badge +4

@frank @proximusboyke @Lynx6541 @Martin @proximusboyke69 Sorry voor het late antwoord. Jullie vraag was door de mazen van het net geglipt, maar 5G is nu wel mogelijk in het buitenland. Meer info vind je hier 

zit nu enkele dagen in de Faroer, volgens de info zou daar daily roaming pass van 5,95€ automatisch moeten geactiveerd worden

 

maar ik krijg geen SMS, in MyProximus App staat ook dataverbruik (aan bijkomende kosten)

hoe komt het dat dit niet automatisch geactiveerd wordt? 

 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Bschaar dit kan te maken hebben met je abonnement (via de werkgever), welke formule gebruik je? Groetjes, Heidi

dit zal de verklaring zijn, bedankt

 

ik zal eens luisteren bij onze verantwoordelijke

Vraagje:

mijn partner is in de USA en gebruikt dagelijks de daily roaming pass (abo bizz mobile XL). Echter kan hij plots geen gebruik maken van mobiele data, dit is weggevallen op het moment dat de pass hernieuwd werd (middag USA tijd). 
Volgens de telefonische technische hulp zou zijn data van het abo (27gb) niet geldig zijn en het data volume (1gb) reeds opgebruikt zijn.

Er zijn geen blokkeringen of limieten ingesteld, gezien het enkele uren geleden perfect werkte.

Reputatie 7
Badge +5

@Lampje007 Kan je de gsm nummer van je partner toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het na.

@Lampje007 Kan je de gsm nummer van je partner toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het na.

Done!

Na dik 3u kon hij plots weer gebruik maken van de mobiele data. Heel raar. Vorig jaar zaten we voor een maand in de VS, en toen ondervonden we hier geen enkel probleem mee.

Wat ik niet begrijp, je hebt maxi 250GB en international, bij deze laatste heb je 64GB eu roaming, en bij maxi? 250GB?

Reputatie 7
Badge +4

@johanw Binnen de Europese Unie gelden dezelfde voorwaarden als in België, en dus ook dezelfde databundels die je kan gebruiken. Buiten de EU kan je een Daily Roaming Pass activeren. Meer info vind je hier

@johanw Binnen de Europese Unie gelden dezelfde voorwaarden als in België, en dus ook dezelfde databundels die je kan gebruiken. Buiten de EU kan je een Daily Roaming Pass activeren. Meer info vind je hier

Idd, maar het ging mij om de vraag,

waarom bij bussines maxi 250GB die je als ik het goed begrijp ook helemaal in de EU kan gebruiken, en bizz international, waar je 300GB hebt en maar 64GB in EU te gebruiken. Klopt dit?

Het is toch raar dat met een duurder abo je minder data hebt in EU (dus buiten België) (met een laptop voor werk is dat toch belangrijk)

 
Reputatie 7
Badge +3

@johanw  Ook voor de Bussines mobile maxi is dit 62GB in het buitenland?

  300 GB in België en 62GB in de Europese Unie/A&B zones (wanneer Daily Roaming pass is actief). Als de bundel van 300 GB in België opgebruikt is, kan de klant onbeperkt blijven surfen met verminderde snelheid (MAX 512 Kbps). In de rest van de EU/A&B zones (wanneer Daily Roaming pass is actief) heeft de klant recht op 62GB/maand: daarna kan hij blijven surfen voor de prijs van € 0,0018/MB.

@johanw  Ook voor de Bussines mobile maxi is dit 62GB in het buitenland?

Wel, daar staat niks bij, vandaar mijn vraag, is dat dan 250GB bij maxi abo?

Bij international, wat duurder is, staat er wel, 62GB buiten België maar in de EU landen inbegrepen.

 
Reputatie 7
Badge +3

@johanw  Ik doe navraag en laat je later feedback. 

Reageer