Vraag

Proximus 48.0 naar 49.0

  • 14 December 2021
  • 14 reacties
  • 225 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Afgelopen maandagavond 13 december kreeg ik een grote update van de firmware van m’n iPhone binnen: de 15.2. Daarbij werd ook de modemfirmware geüpdatet, en bij ‘aanbieder’ verschijnt nu ‘Proximus 49.0’. Voordien was dat ‘Proximus 48.0’. 

Dit gaat waarschijnlijk over aanpassingen van Proximus. 

Is dat getal 49 eigen aan Proximus voor iPhone of is dit voor iedereen hetzelfde?

Kan ik te weten komen wat er (speciaal voor iPhone) gewijzigd is in 49.0 t.o.v. 48.0?


14 reacties

FYI: releasenotes 15.2 → iOS & iPadOS 15.2 Release Notes | Apple Developer Documentation

Reputatie 3
Badge

Ja Martin, dat is de releasenota van Apple zelf (die overigens ook in het NL bestaat). Maar ik ben op zoek naar die van Proximus  (48 naar 49). Toch bedankt. 

heb bij mij op mijn toestellen ook eens gekeken, dus zowel op iPhone en iPad waar een proximus sim insteekt, en ik zie daar nergens een getal achter staan, waar zie je dit ergens via welke weg ? 

Reputatie 2

Je moet dat kunnen zien bij “aanbieder”. Anders eens proberen er op te drukken, dan zou je “gesprekken en sms’en” moeten zien verschijnen.

inderdaad staat bij mij ook Proximus 49.0 (onder item = fysieke simkaart) 

ik had daar nog nooit op gelet :slight_smile:

Reputatie 3
Badge

is er misschien iemand van Proximus die mijn vraag kan beantwoorden?

Alvast bedankt :grinning:

Reputatie 2

Heb je die sms niet gekregen van Proximus waarin werd gezegd dat er een onderhoud ging gebeuren? Ik denk dat het daar iets mee te maken zou hebben.

Reputatie 7
Badge +4

FYI

In afwachting van een reactie van een Proximus medewerker (moderator)

 

Wat er gewijzigd werd kunnen in principe enkel (sommige) technici en productmanagers van Proximus en Apple u evenwel meedelen

De versies 18.0, 49.0 zijn evenwel niet specifiek Proximus-gebonden = ze zijn normalerwijze vroeg of laat ook in andere netwerken voorhanden (updates)

“new carrier settings that will help improve your iPhone's ability to connect to your wireless carrier's network”

zo bv hier voor T-Mobile  geeft ze op tot 15.1.1 = Carrier 48
maar nog niet voor iOS 15.2

Software versions & updates: Apple iOS 15 | T-Mobile Support

Reputatie 3
Badge

Allemaal interessante info (waarvoor dank), maar mijn eigenlijke vraag is nog niet beantwoord… Kan iemand (van Proximus?) me op weg helpen?

 

Reputatie 7
Badge +3

@Igor-Alberic 

ik heb dit doorgestuurd naar een collega van mij die veel ervaring heeft met Iphones, 

ik laat je nog iets weten.

 

Groeten 

Geert

Reputatie 3
Badge

@GeertC : Dank je ! Ik weet dat mijn interesse die van de doorsnee klant wat overstijgt, maar de materie boeit me enorm.

Kun je aan die collega misschien ook eens vragen hoe het komt dat de iPhone van mijn vriendin (een SE 2020) als aanbieder: “Proximus VoWifi” vermeldt en mijn 13Pro “Proximus” ? Heeft het iets te maken met het feit dat de 13Pro ook 5G aankan (en ik met mijn 5G-abo daar ook af en toe gebruik van maak)?

Alvast bedankt!

Heb je al geprobeerd als je vliegtuigmode aanzet, of je kunt bellen want bij mijn broer stond dit ook niet aangeduid en kon hij toch over wifi bellen.

Reputatie 3
Badge

Heb je al geprobeerd als je vliegtuigmode aanzet, of je kunt bellen want bij mijn broer stond dit ook niet aangeduid en kon hij toch over wifi bellen.

 

Ja, met vliegtuigmodus aan, én wifi ingeschakeld, kan ik perfect bellen. Het werkt dus wel. 

 

Nu zou men kunnen zeggen: “wees tevreden en hou erover op”, maar ik weet altijd graag het WAAROM van de zaken.. :grinning:

Reageer