Beantwoord

Problemen bij overschakeling abonnement

  • 9 December 2020
  • 9 reacties
  • 290 Bekeken

Beste, 

 

Ik ben momenteel nu al bijna een maand aan het proberen om mijn overschakeling te bewerkstelligen naar een 5G-abonnement en alles te laten overzetten op esim met behoud van mijn oorspronkelijke nummer. Ik ben sinds 1997 trouwe klant van Proximus en heb altijd netjes alles betaald. 

 

Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd, zowel telefonisch, via de chat als via de Proximus shop. Ik moet wel zeggen dat Jeffrey uit de Proximus-shop Brugge enorm zijn best gedaan heeft. 

 

Wat blijkt: in 2008 zou Proximus een boekhoudkundig foutje gemaakt hebben van €92,33 dewelke mij nooit bereikt heeft. Ik wist hier niet van en mijn abonnementen liepen door. Vorige maand kwam dit aan het licht omdat, bij gewenste overschakeling naar een nieuw abonnement ik op een ‘zwarte lijst’ bleek te staan. Groot was mijn verbazing en ik vroeg hulp om dat zo snel mogelijk op te lossen. Ik kreeg een rekeningnummer en mededeling door en ik heb onmiddellijk overgeschreven. Nadien bleek dat ik het foutieve rekeningnummer gekregen had, samen met de foutieve mededeling en ik schreef het opnieuw onmiddellijk over. Men verzekerde toen dat mijn probleem binnen de kortste keren opgelost zou worden. Telkens ik contact opnam zei men, binnen de twee uur, maximum één dag is alles in orde. 

Allemaal goed en wel, maar intussen blijkt er nog niets veranderd te zijn. Gisteren kreeg ik te horen dat men er mee bezig is en dat het nog tien dagen tot twee weken kon duren. Eerlijk gezegd, mijn geduld raakt een beetje op: wat is er zo moeilijk met het regulariseren van de toestand waar ik in eerste instantie zelf geen schuld aan heb? Als je sinds 2008 niet weet dat er een schuld openstond, dat men daar zelfs nooit een sms voor gestuurd heeft…. en wanneer je, op het moment dat je het probleem verneemt, onmiddellijk stappen neemt om het op te lossen? 

Ik denk er hard aan om een andere provider te kiezen als dit probleem niet snel opgelost raakt. 

 

Bedankt aan de mensen die me wel verder hebben willen helpen. 

 

Met Vriendelijke Groeten,

 

Christophe

icon

Beste antwoord door HeidiE 9 December 2020, 14:40

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Chris375 vul je in het klantprofiel je klantnummer en/of telefoonnummer aan voor nazicht? Groetjes, Heidi

Beste HeidiE, 

 

 

Bij deze: done! 

 

Bedankt, 

 

Mvg, 


Christophe

Reputatie 7
Badge +3

Dossier 46951022 was hiervoor al aangemaakt, ik heb de betrokken dienst gevraagd om deze met voorrang in behandeling te nemen! Groetjes, Heidi

Dankuwel!

 

:)

Reputatie 7
Badge +3

Graag gedaan!

Beste, 

 

Inmiddels alweer een goeie week verder. Dit sleept in totaal nu al een maand aan. Wat kan er nu zo moeilijk zijn om mij toe te laten van abonnement te veranderen? 

 

Ik ga inlichtingen inwinnen bij een andere provider en overschakelen, tenzij het alsnog in orde komt.. Het zal daar misschien vlotter gaan. Telefonisch niet geholpen, via chat niet geholpen, meerdere face-to-face bezoeken in een Proximus shop: niet geholpen. Echt triestig. En dat voor iemand die klant is sinds 1997. 

Reputatie 7
Badge +3

@Chris375 

beste,

ik begrijp maar al te goed je frustratie.  jammer dat het zo loopt.

Er zijn nu enkele mails verstuurd naar collega’s met de vraag om dit te laten uitklaren/oplossen.

Hopelijk krijgen we snel reactie !  Excuses.

Groeten,

Tina

Beste Tina, 

 

Bedankt voor jouw reactie. Ik ben echter ten einde raad. 

 

Mvg, 


Christophe

Met dank aan Caro van het algemene nummer is het euvel abonnement zonet verholpen! 

Dank je Caro!!!

Reageer