Beantwoord

Prepaidkaart aanschaffen

  • 2 November 2020
  • 9 reacties
  • 140 Bekeken

Beste,
 

Mijn moeder zou graag enkele keren videochatten met familieleden tijdens de coronacrisis. Nu is het wel moeilijk dat zij niet over wifi beschikt in huis. Wij vinden het dan ook niet echt nuttig om een wifi installatie bij haar thuis te installeren omdat zij het ook amper zal gebruiken. Wij dachten om een prepaidkaart te gebruiken waarbij we telkens om de maand 15 euro opladen en die ze dan gebruiken voor data. Natuurlijk is mijn moeder ook al van leeftijd en beschikt ze nog niet over een simkaart. Is het ook überhaupt mogelijk om enkel met een prepaidkaart data te verbruiken of is er nog een andere manier? 

 

Optie die wij dachten:

https://www.proximus.be/nl/id_cr_prepaid_cards/particulieren/mobiel/prepaidkaarten.html#/databoost

 

Om telkens 15 euro op de kaart te plaatsen en met die 15 euro nog 3Gb bij te kopen en zo bekom je 6Gb per maand. Natuurlijk is dit voor haar tijdelijk, want na de coronacrisis heeft ze dit niet meer nodig.

 

Met vriendelijke groeten,

Rik 

icon

Beste antwoord door M_016 2 November 2020, 20:19

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Tarieven Pay&Go+:

  • Bellen naar vast en mobiel: € 0,30/min
  • Sms'en: € 0,12/sms
  • Mms'en: € 0,50/mms
  • Surfen: € 0,50/MB

Inderdaad  bij online opladen is er een bonus van 3GB (1 maand geldig) en kunt u belkrediet omzetten in data

Uiteraard  kunt u zich beperken tot enkel het gebruik van data (u hoeft niet te bellen of te sms’en

In hoeverre 3 GB of 6 GB per maand volstaat kan enkel het toekomstige gebruik uitwijzen 

Eventueel op de smartphone een datalimiet/waarschuwing instellen zodat tijdig kan opgeladen worden en/of een dataverbruik à rato van 0.5 €/MB eens de 3 of 6 GB opgebruikt zijn, kan vermeden worden

 

Voorlopig heb ik nog geen gsm-nummer voor mijn moeder, maar kan ik deze in corona tijden nog aanvragen?

We zouden de prepaidkaart gebruiken in een tablet, ik veronderstel dat dit ook mogelijk is. In mediamarkt wist een werknemer me te zeggen dat dit enkel lukt met een abonnement, maar dit betwijfel ik me toch. 

Reputatie 7
Badge +4

Dit lukt perfect inderdaad normalerwijze perfect in/met een tablet

Pay&Go+ kaarten met sim-kaart en telefoonnummer zijn voorhanden in diverse supermarkten evenals in de Proximus-centers

https://www.proximus.be/nl/id_ar_poslocator/particulieren/r-orphans/vind-een-proximus-shop.html

 

@RikS die prepaid kaart trekt er zich niks van aan in welk toestel het zich bevindt :slight_smile:

laat eens weten of die videochat werkt via de aangegeven link (de meesten hebben er problemen mee)

https://www.proximus.be/nl/id_ar_poslocator/particulieren/r-orphans/vind-een-proximus-shop.html

@Martin met wat hebben de meeste mensen problemen? Ik snap niet precies wat de link is tussen het websiteadres en het videochatten. 

met videochat die je kunt aanvragen via deze link

Reputatie 7
Badge +4

Martin bedoelt dat er (soms) problemen gemeld worden voor “videogesprek met een verkoper”

Jouw gezondheid is belangrijk voor ons, daarom blijven onze verkooppunten enkel beschikbaar op afspraak.

Natuurlijk blijven onze diensten beschikbaar. Je kunt onze producten op elk moment van de dag online bestellen. Of een afspraak plannen via videogesprekNieuw venster / in een shop. We doen er alles aan om op tijd te leveren en te installeren.

 

P.S.

SIM voor P&G kaarten konden -  in tegenstelling tot  deze voor abonnementen - konden in in het verleden door Proximus-medewerkers niet opgestuurd worden en dienden te worden afgehaald in de shops

Vriendelijk bedankt!

Reageer