De pagina in kwestie geeft een foutmelding na lange tijd wachten…
Indien ik mijn belkrediet terug wil nadat ik mijn Pay and Go-nummer overdraag in abonnement andere provider, heb ik dan recht op de terugbetaling van het volledige krediet (€ 36,17)? Als ik vandaag andere sim activeer en ik moet de aanvraag doen (bij deze) binnen 2 weken, dan zijn we augustus… In orde, toch?
Dag @Evi Di er is nog geen bevestiging dat dit vanaf augustus mogelijk zal zijn, best gebruik je dit krediet dus eerst verder op. Groetjes, Heidi
Dit is me toch wel weer een typisch voorbeeld van hoe ons land bestuurd wordt door politiekers die overal “een graantje meepikken” (zeker nu, :o)) en het bewust nalaten om een KB te publiceren, waardoor elke seconde dat ze hieraan verzaken, ik financieel nadeel ondervind.
Voor zover ik het goed begrepen heb, heb je nu 31 dagen de tijd om de aanvraag te starten nádat je bent overgeschakeld naar een andere provider.
Als je beltegoed groter is dan € 9,61, dan kom je in aanmerking voor terugbetaling…
Ik kon de aanvraag starten, kwam op deze pagina terecht:
Daarna kreeg ik een “beveiligingscode” aan via sms…
Na deze te hebben ingegeven, kwam er een melding dat er geen terugbetaling mogelijk was van het belkrediet (zonder verdere uitleg).
...
Als je dan gaat lezen in de bijzondere voorwaarden voor mobiele telefonie, staat er onder 8.14 het volgende:
“Proximus zal het verzoek tot terugbetaling weigeren in geval van fraude of misbruik, zoals bepaald in artikel 4.”
Maar dán:
“Fraude of misbruik wordt ook geacht te hebben plaatsgevonden indien de Klant op het ogenblik van het verzoek niet ten minste 50% van de belwaarde die gedurende de afgelopen 6 maanden daadwerkelijk werd gekocht, heeft gebruikt.”
Kan Proximus dit eens uitleggen waarom je fraude zou plegen in dit (lees: mijn) geval?
Toen ik het vandaag opnieuw probeerde, verscheen er al een foutmelding na het klikken op ”paswoord versturen”. Waarschijnlijk
Dus, ik herhaal mijn vraag aan Proximus:
Kan Proximus dit eens uitleggen waarom je fraude zou plegen in dit (lees: mijn) geval?
Hoe gaan jullie dat resterende bedrag alsnog vergoeden (36,17 - 9,61 = € 26,56)?
Mvg,
Evi Di.
Er hieromtrent nog steeds geen KB met modaliteiten hieromtrent gepubliceerd door de verantwoordelijke minister van telecom (Mevr De Sutter) en op de website van het BIPT is sindsdien dienaangaande ook niets meer verschenen (geen resultaten raadpleging noch een beslissing)
Dag @Evi Di ik vraag het na bij de bevoegde dienst. We houden je op de hoogte. Groetjes, Heidi
Dag @Evi Di de pagina’s voor een terugbetaling staan online al klaar, maar wij wachten nog op de publicatie van het KB… er is dus nog geen terugbetaling voorzien. Groetjes, Heidi
Is er ondertussen al een KB verschenen? Moet ik dan de Belgische regering aangeven bij de Europese Commissie als zijnde in gebreke blijvend? Mvg, Evi Di
Dag @Evi Di De wet over “Terugbetaling van het tegoed op een prepaid kaart in geval van verandering van operator” werd gepubliceerd op 03/10/2022. Deze wet maakt het voor prepaid klanten mogelijk om een terugbetaling te vragen van het resterende krediet op hun prepaid kaart vanaf 03/01/2023. Met vriendelijke groeten, Heidi
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.