Vraag

Pay&Go verlengen

  • 10 November 2022
  • 35 reacties
  • 391 Bekeken

Reputatie 1

Hallo, voor mijn hoogbejaarde moeder heb ik een Pay&Go kaart in een noodzender geïnstalleerd.
Nu is het net over de periode om jaarlijks te verlengen en zou dat niet meer kunnen, het nr is “uit het systeem van Proximus”.

Het kan toch niet zijn dat men op minder dan twee weken een nr dat een jaar in gebruik is zomaar er uit gooit ?

Door de noodzender heb ik geen controle op eventuele binnengekomen waarschuwings-smssen.

Is er een mogelijkheid dit nr toch terug te kunnen gebruiken ?


35 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Marc_0360 

 

Kan je het GSM nr. van deze kaart toevoegen aan je profiel, dan kijken we dit na.

 

Groeten

Geert

Reputatie 1

Ok Geert, ik heb dat nr net toegevoegd in mijn profiel.


Alvast bedankt voor de moeite !

 

Reputatie 7
Badge +3

@Marc_0360

de kaart staat inderdaat in DEACTVE modus, omdat deze te laat is herladen. 

We vragen intern even na of we dit nog kunnen aanpassen.

 

 

Geert

 


 

 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Marc_0360 onze diensten doen vandaag het nodige en dat moet vannacht ‘doorstromen’. Je zult morgen het nummer wel opnieuw moeten identificeren alvorens te herladen. Groetjes, Heidi

Reputatie 1

Hey Heidi, héél erg bedankt voor de moeite.
Ik probeer morgen en laat iets weten, Marc

Reputatie 1

Ondertussen is alles in orde geraakt.

Bedankt voor de support !

Reputatie 7
Badge +3

@Marc_0360 Fijn om te horen dat alles is opgelost.Groetjes,Joel

Reputatie 1

Hallo, toen ik gisteren bij de Oma was heb haar even mij laten bellen via de noodzender.

Direct de boodschap dat het krediet maar 1 euro niet meer is.

Ik heb die kaart nochtans opgeladen op 15 november met 25 euro = 83 minuten bellen of 208 sms'en.

 

Buiten wekelijks eens testen waarbij ze laat bellen maar er normaal niet wordt opgenomen en er een smsje wordt gestuurd is er geen verbruik zoals te zien:

 

November kan ik niet bekijken, via 'Filter Tabel - Periode’ krijg ik november even als selectiemogelijkheid maar die tabel verschijnt dan uiteindelijk niet.

 

Wat gebeurt er hier ?

Aangezien het een noodzender is voor de Oma van 90 jaar, die alleen woont, is betrouwbaarheid wel belangrijk.

Mvg, Marc

Reputatie 7
Badge +4

Ter info in afwachting van een reactie van een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum

Voor Pay&Go kunt u slechts het verbruik van de laatste 30 dagen (1 maand) terugvinden

Proximus vermoed ik zal ook niet meer verbruiksgegevens kunnen terugvinden via dit Pay&Go platform

 

Blijkbaar is er een verbruik om reden X of Y geweest in de loop van de 2e helft van november (15-27/11)

Veiligheidshalve Proximus vragen om alle diensten van derden te blokkeren voor het betrokken GSM nr

Reputatie 7
Badge +3

Marc,

ik heb een dossier opgemaakt en gevraagd of de details vh verbruik kan verstuurd worden. 

Zegt “content online sms” je iets?  het nr waar de kosten voor gebruikt zijn staat in je profiel

kan je haar sms’n nakijken naar verzenden en ontvangst?

groeten

Tina

 

Reputatie 1

Bedankt voor de reactie.

De noodzender is een EV-07BX-E

Met daarin enkel en alleen MIJN gsmnr, dus die kan niets anders doen dan naar mij bellen of een smsje sturen (het versturen via het internet van GPS-data naar ‘ergens’ een server heb ik geblokkeerd).

Het gebruik in november was hetzelfde als in december, wekelijks eens testen (laten bellen zonder opnemen) en daar een smsje bij.

“Veiligheidshalve Proximus vragen om alle diensten van derden te blokkeren voor het betrokken GSM nr” - ik zie dat niet staan in het menu in MyProximus - indien dat kan graag, maar ik zie niet in hoe in dit geval er diensten van derden zouden kunnen gebruikt zijn.

 

 

Reputatie 1

Dag Tina, vorige reactie was op die van vóór jou  🙂

 

De enige smssen die verstuurd worden zijn die met de GPS-informatie in waar de Oma zich bevindt op het moment dat ze in nood is, of met de tekst van de batterijstatus, zie voorbeeldje onderaan.

Ik heb enkel de cijfers van de coördinaten vervangen door x en y, kwestie van privacy.

Sinds 15 november zijn dat slechts 7 smsjes, ik kan die allemaal nu nog zien.

Help Me
Last Known:
Loc Time:02/12/2022 18:38:34
Alarm Time:09/12/2022 17:01:22
Speed:0km/h
Altitude:17.1
Battery:60%
www.google.com/maps?q=x,y

Reputatie 1

Oh ja, in MyProximus (die van de Pay&Go kaart) wordt bevestigd dat er geen data-verbruik is:

 

 

“Veiligheidshalve Proximus vragen om alle diensten van derden te blokkeren voor het betrokken GSM nr” - ik zie dat niet staan in het menu in MyProximus - indien dat kan graag, maar ik zie niet in hoe in dit geval er diensten van derden zouden kunnen gebruikt zijn.

 

ter info Bij wie kun je terecht over diensten door derden? | Proximus

Je kunt deze diensten blokkeren of limiteren.

Reputatie 1

En zoals te zien in de lijst van de “Oproep- en herlaadgeschiedenis” wordt er steeds maar naar één nr iets gestuurd, namelijk het mijne.
Ik heb er niet aan gedacht om mijn nr onzichtbaar te maken, maar voor mij stoort dat niet hoor, ik heb daar geen probleem bij  🙂

Reputatie 7
Badge +4

U kunt dit (blijkbaar) niet meer via MyProximus voor een Pay&Go nr (enkel door Proximus medewerker)

Als ik het bericht van @tina.b niet verkeerd begrijp is er blijkbaar onterecht een dienst door derden actief (premium/content sms) op het betrokken Pay&Go nr, wat vrij eigenaardig tot onmogelijk lijkt te zijn om wetens en willens te (laten) activeren via een dergelijke SOS GPS toestelletje

→ het lijkt mij aangewezen in dergelijk geval dat Proximus uitleg vraagt aan de betrokken dienstenleverancier X (en u het betrokken belkrediet teruggeeft cfr. toepasselijke wetegeving)

 

Reputatie 1

“ter info Bij wie kun je terecht over diensten door derden? | Proximus

Je kunt deze diensten blokkeren of limiteren

Bedankt Martin, maar dat gaat niet op de beschreven manier.
Iets wat ik spijtig genoeg dikwijls ervaar bij Proximus: software/menu's die wordt gemaakt maar niet voldoende uitgetest waardoor menu's niet werken of waar je in een lus terecht komt en steeds maar kan verder klikken zonder resultaat.

In dit geval klik ik op jouw link 'limiteren’, die link is

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_bill_mob_limits/particulieren/support/klantenzone/kosten-controleren/0900-betalende-sms-en-en-apps/hoe-uw-limiet-voor-mobiele-betalingen-aanpassen.html

 

Daar ga ik verder:

Ik ga daar naar naartoe:

 

Onderaan bij ‘Andere’ gaat het echter enkel over anoniem bellen:

Daar staat niks van mobiele betalingen.

Reputatie 1

Bedankt voor de reactie "Micro” (ja, ik vind op mijn toetsenbord niet direct het symbooltje voor micro 🙂), de medewerkers van Proximus mogen dat zeker blokkeren, maar zoals je zelf zegt kan er in principe gewoon geen dienst door derden actief zijn.

µ kan via 

Alt 0181

 Met de linker Alt toets en numeriek toetsenbord

of 

AltGr m

 Met de Alt Gr-toets

 

Reputatie 1

Om eerlijk te zijn Martin heb ik hier Windows Character Map  ..  maar ik vond het een leuk grapje  😊

 

Die ‘AltGr m’ is wel een goede tip, de toets kende ik al voor ‘tot de tweede of de derde macht’, met dan AltGr 2 of AltGr 3

:-))  👍 inderdaad ik mis hier wel af en toe eens een grapje…...

Reputatie 1

Goeiemorgen, aan allen beste wensen voor 2023

 

Is er ondertussen enig nieuws over dit topic ?

 

Momenteel werkt de noodzender niet omdat er geen voldoende krediet opstaat en aangezien de er op geplaatste 25 euro zomaar verdwenen is heeft het ook al geen zin om er opnieuw te gaan bijplaatsen.

 

Toch nog even vermelden, het gaat over de NOOD-zender van een vrouw van 90 jaar die alleen woont !

Reputatie 7
Badge +3

@Marc_0360 

ik contacteer de dossierbeheerder om dringend na te kijken

excuses

mvg,

Tina

Reputatie 1

Bedankt Tina.

Reputatie 1

Euh  ..  ondertussen terug een week verder.

Mag ik nog even herhalen dat het over een NOODzender gaat voor een alleenwonende vrouw van 90 jaar oud ?

Door een verkoudheid heeft zij dit weekend een zware hypo ondergaan (diabetes) wat haar als hartpatiënte dubbel in gevaar brengt.

Reageer