@gerdac Ik heb dossier 51363810 opgemaakt en doorgestuurd naar de bevoegde dienst.Deze gaan het nakijken en zelf terug contact met u opnemen.Groetjes,Joel
Ik heb hetzelfde probleem voorgehad. Mobifun, Jess Media, etc., heel wat geld kwijtgeraakt.
Kan er voor mij ook een ticket worden geopend?
Alvast bedankt.
@tina.b
zie mijn bericht van 28 september.
Zopas voor de 3e week op rij geld gestolen door die befaamde Mobifun. komt dus al op 18€.
Ik heb de dossierbeheerder nog niet gehoord.
Kunnen jullie niet onmiddellijk onze simkaart instellen zodat ze geen sms meer kunnen ontvangen van die frauduleuze firma? Dit wordt echt dringend, want ons saldo is al minder dan 5€ geworden.
alvast bedankt
@Matthias Verlinden Kan u het gsm-nummer in uw profile vermelden.Dan kan ik het laten nakijken/onderzoeken.Groetjes,Joel
@AdeDej Excuses dat het langer duurt dan in normale omstandigheden.Ik heb de extra info doorgegeven in uw dossier 51342000 en dit met hoge prioriteit.Groetjes,Joel
@Matthias Verlinden Kan u het gsm-nummer in uw profile vermelden.Dan kan ik het laten nakijken/onderzoeken.Groetjes,Joel
@Joel M Ik heb mijn profiel bijgewerkt!
@Matthias Verlinden Dossier 51412478 aangemaakt en doorgestuurd naar de bevoegde dienst voor verder onderzoek.Zij gaan erna zelf terug contact met u opnemen.Groetjes,Joel
@Matthias Verlinden Dossier 51412478 aangemaakt en doorgestuurd naar de bevoegde dienst voor verder onderzoek.Zij gaan erna zelf terug contact met u opnemen.Groetjes,Joel
@Joel M Excuseer, weet u of er al vooruitgang geboekt is? Na meer dan twee weken heb ik nog niets gehoord...
Dag @Matthias Verlinden het dossier is nog in behandeling, de dossierbeheerder zal je verder informeren. Groetjes, Heidi
Geduld is een schone deugd. Ik wacht reeds sedert augustus. Nog geen dossierbeheerder gehoord. Ik heb zelf 43 jaar voor proximus gewerkt. Nooit meegemaakt. Met vriendelijke groeten, Fons (sectiechef op rust).
@Fons02
beste
ik heb opnieuw een dossier 51519717 opgesteld voor de correcte groep
Het vorige zat in het verkeerde systeem en werd afgesloten als onoplosbaar.
Zelf kan ik niet in je facturatie: wat is het betwiste bedrag aub?
vriendelijke groeten
Tina
Hallo Tina,
Er werd 2 maal 6€ (totaal 12€) van mijn Pay & Go krediet genomen.
Met vriendelijke groeten,
Fons
Dear all,
I’ve encountered the exact same situation /Mobifun/ few days ago, and 12euros have been deducted from my P&G card.
Can I also please get a file created for my number @HeidiE and @Luc.M
Thank you in advance,
Dani672
Exact hetzelfde voor met de Pay & Go van de dochter. Vandaag aangezet (na een week platte batterij), en ineens 2 SMSen kort na elkaar en krediet volledig op.
In MyProximus staan echter ‘onbepaalde’ oproepen staan toen de GSM al een paar dagen plat was. Dus blijkbaar is dit iets wat niet eens via de GSM zelf gebeurt(!).
Gaat dus duidelijk over iets malafide, dus je zou toch verwachten dat Proximus hier stappen tegen zou ondernemen om dit te vermijden (ipv voor elke afzonderlijke klacht een dossier te openen).
@Fons02
toegevoegd aan je dossier
de dossierbeheerder zal je later contacteren
groeten
Tina
@Dani672
can jou provide us more info about the company? Is it Mobifun? short number used? other company name? thanks, kr, Tina
@Hairyken
als je het bedrag wil betwisten hebben we meer informatie nodig
Deze diensten dienen een heel reglement te volgen: bij klacht kijken we na of deze GOV regels gerespecteerd zijn, indien niet wordt het bewiste bedrag teruggegeven.
Graag in je profiel het betrokken nummer, betrokken verkort nummer of firmanaam… en laat ons weten als dit is aangevuld.
Ter info: Forum Profiel
klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen, en
> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten
vriendelijke groeten
Tina
Graag in je profiel het betrokken nummer, betrokken verkort nummer of firmanaam… en laat ons weten als dit is aangevuld.
@tina.b
Profiel is aangevuld, gaat om exact hetzelfde scenario als OP:
- SMS van 8695 van “Jess Media” om te abonneren op “Mobifun”
- 2 minuten daarna SMS van 8695 dat de dienst geactiveerd is
- Praktisch tegelijk alle belkrediet opgebruikt
Zelfde ‘onbepaald’ verkeer te zien, alleen gedateerd op de dag voordat de bewuste SMSen toegekomen zijn (GSM stond toen af).
Misschien nog bij vermelden: als het effectief over Simjacker gaat zoals OP aangeeft, dan is het echt alleen de operator die daar iets aan kan doen.
@Hairyken Ik heb hiervoor dossier 51557635 overgemaakt aan de bevoegde dienst.Zij gaan het nakijken en zelf terug contact met u opnemen.Groetjes,Joel
Hallo,
Bij de P&G kaart van mijn moeder net hetzelfde zoals iedereen hier. Kaart herladen en na een maand helemaal leeg. We hadden het nog niet door, tot gisteren. Toen ik op “Mobifun” zocht op internet, kwam ik al snel dit forum tegen met nog een hoop slachtoffers.
Op enkele maanden tijd ongeveer 40 euro kwijt.
Kan hier een dossier voor aangemaakt worden? De GSM nummer staat in het profiel.
Is er een mogelijkheid om dit tegen te gaan zonder een abonnement te moeten aangaan? Want dat is gewoon veel te duur voor maar af en toe enkel te bellen, zonder internet en sms’en.
Mvg
Dag @Wim19 ik maak dossier 51766498, de bevoegde dienst zal jullie verder informeren. Groetjes, Heidi
@LesleySchepens dossier 51798958 is in behandeling. Groetjes, Heidi
@Dani672 case 51799113 is in treatment. Kind regards, Heidi
Dat ik dit nu pas ontdek is grappig: Ik kreeg zo nu en dan van m’n werkgever op mijn oren dat mijn Telematics uit stond/staat, en ze me verdenken van niet te zijn waar ik verondersteld ben te zijn.
Na lang zoeken, stel ik vast dat het belkrediet op mijn Prox. P&G sim die als backup dient smelt als sneeuw voor de zon, terwijl dat nummer nagenoeg nooit gebruikt wordt. Onverklaarbaar, want gebeld door mijn eigen nummer volgens de call-history.
Hiervoor heb ik in Oktober tot December enkele keren contact gehad met de helpdesk, onze Proximus contacten op het bedrijf, de online assistant… Geen éne die zogezegd van iets afweet. Het moet wel mijn fout zijn… Tot ik per toeval op dit topic bots, en jawel hoor: ‘t is van datte.
Het gaat me niet om die paar euro, het is gewoon idioot dat mijn diensten uitvallen door iets waar Proximus fout aan heeft, en waar ze te tam voor zijn om het aan te pakken. Ik verdenk ze zelfs van dit oogluikend toe te staan om mensen weg te pesten van hun P&G abbo.
De eerste Proximus tech die nu bij ons op de firma langskomt gaat zich best stevig kleden, want die krijg de volle laag, dat beloof ik je nu al :)
@Proximus-Formmedewerkers zie ook @George.be zijn bericht in dit verband → hier
Namelijk:
Ik had hetzelfde voor. Op het voorlopige einde van de zoektocht kom ik uit op :
“Jess Media“ die me zonder toestemming abonneert op “Mobifun”, en Proximus weet zogezegd van niets. Zonder schaamte, die bedrijven :)