Beantwoord

Pay & Go: Korte datasessies

  • 7 februari 2020
  • 31 reacties
  • 376 Bekeken


Toon eerste bericht

31 reacties

juist daarom dat er aan alles een keerzijde van de medaille is, in het kort privacy == verstoppen 

verstoppen zowel in de positieve als negatieve zin !!!

Reputatie 7
Badge +3

@familievandesype dergelijke gegevens worden voor zover mij bekend niet bijgehouden (tenzij op gerechtelijk bevel), dus normalerwijze per datasessie enkel start/volume/…

de exacte reden voor dergelijke korte datasessies zal dus moeilijk of niet te achterhalen zijn teznij door de auteur zelf of doorr een grondig (observatie)onderzoek van de afwikkeling van het toekomstige verkeer van de auteur (mits akkoord van beide partijen & kostprijs?)

 

Moest er geweten zijn naar welke servers er contact gemaakt werd tijden die korte datasessie dan zou je trouwens al iets kunnen afleiden …..

Zelf al is je verkeer de zelfde, zoals bij mij en mijn pa ook trouwens is het inderdaad zeer moeilijk te achterhalen,  temeer dat dit nu niet meer voorvalt en we gebruiken onze toestellen nog altijd op de zelfde manier, geen apps of iets dergelijks bijgeplaatst of verwijderd enz… (zoals ik reeds hier vroeger uitgelegd heb) ook geen prog’s geïnstalleerd om apps te controleren of te blokkeren ….

En nog even ter zijde:  die privacy wet brengt nog mee dat als je iets te weten moet komen het een dure affaire zou kunnen worden ….. ik kan er nu op het huidige moment trouwens van meespreken ….. ik had hier trouwens gezegd dat dit mes kan aan twee kanten snijden maar aan mijn kant snijdt het toch serieus meer in mijn geldbeugel :frowning2:

 

Reputatie 5
Badge +2

@M_016  : Je hebt hoogstwaarschijnlijk gelijk. Het moet natuurlijk eerst ontvankelijk verklaard worden door de Data Protection Officer. De informatie zal wel voor een bepaalde tijd in de logbestanden worden opgeslagen.

Heren

Voor de dag in kwestie kan ik zeggen dat de volgende applicaties mobile data hebben verbruikt over de ganse dag:

Browser (4MB), Pocket (654KB), Mail Client (553KB), Messaging App (321KB), XDA labs (95KB) System (66KB) nog een hele hoop met een verbruik met minder dan 100KB (Voor in totaal 6MB) Voor zover ik kan zien zijn er bij de apps die minder dan <100KB verbruikten zijn dit allemaal zaken waarvan ik verwacht dat die dit doen (zoals bv kalender , system). Misschien interessant de 4.83MB die in grotere sessies werd aangerekend zijn volgens mij 2 browser sessies.

@familievandesypeer zit niet onmiddellijk iets tussen waarvan ik zeg dit mag echt niet dus de firewall suggestie zal me niet veel verder helpen helaas. Ik geef toe mocht het mijn doel zijn om geen data te verbruiken ik inderdaad wat minder apps zou kunnen laten syncen of poll rate naar beneden halen ;)

@Martineigenlijk ben ik best blij dat Proximus niet zomaar kan zien welke apps ik allemaal gebruik. Ik wou met deze thread eigenlijk vooral te weten komen hoe deze korte sessies tot stand kwamen. @HadewychT heeft hiervoor de push berichten aangehaald (iets waar ik me niet echt in kan vinden zeker omdat het dan niet consequent te zien is doorheen mijn verbruik). Maar tot nu toe merkte ik weinig extra vragen van hun kant om te kijken waar het probleem zat of hoe ik het kon oplossen (u en @familievandesype probeerden wel samen met mij een antwoord te vinden en reikten ook stappen aan om dit in de toekomst te voorkomen). Ik snap dat een probleem dat sporadisch opduikt en zichzelf blijkbaar ook oplost niet hoog op de prioriteiten lijst van Proximus staat, maar had toch ergens op vragen om meer details of een beter antwoord gehoopt van Proximus.

Ik was eerlijk gezegd op dat gebied verwend van mijn vorige provider (10jaar klant, met 1 jaar mindere ervaring met hun behulpzaamheid toen ze aan het overschakelen waren van netwerk gecombineerd met 1 jaar belabberd bereik in mijn woon en werk gebied op het nieuwe netwerk). Dit belabberde bereik is dan ook de reden geweest waarom ik naar Proximus ben overgestapt, deze staan namelijk gekend om hun goed netwerk (Wat ik ook kan beamen in het gebied waar ik woon en werk).

@M_016verder onderzoek met Proximus zal niet meer mogelijk zijn, ik heb vandaag mijn nummer overgedragen aan een andere provider. Ik ben terug overgestapt naar het netwerk waar ik 9 jaar tevreden ben mee geweest en dit gedrag nooit geobserveerd heb. Ik ben na een week mijn bereidwilligheid om hier nog veel tijd in te stoppen een beetje kwijt. Ik verwacht als ik mijn verbruik open vooral dat wat ik zie een bevestiging is van wat ik denk, wat me tot 7 februari altijd goed gelukt is. Indien dit niet het geval was was dit probleem altijd makkelijk te herleiden naar bv. een app die veel meer data verbruikte dan ik verwachte opdat de settings niet correct stonden etc.

Een andere optie was het aanzetten van data pakket eenmaal mijn herlaadbonus verviel, dan voel je dit fenomeen niet in uw portefeuille.

@Proximus, mochten jullie verdere details nodig hebben, ik volg dit topic nog even. Indien niet mag dit voor mij gesloten worden. @HadewychT heeft mijn vraag beantwoord. (Hoewel ik wel verwonderd was door dit antwoord en vind dat het niet consequent wordt toegepast.)

zowel bij mijn pa als ik hebben we ook nooit kunnen terugvinden welke app(’s) de orzaak zou kunnen geweest zijn van deze korte datasessie net zoals u aangeeft en van Proximus heeft mijn pa dan op de vraag of het eventueel een fout zou kunnen zijn in hun systeem, het antwoord gekregen dat dit zou kunnen maar dat de specialisten niks gevonden hebben dat de aanleiding zou kunnen geven van deze geregistreerde korte datasessies!

Reageer