overzetten gsm abo, eindeloos verhaal

  • 12 December 2023
  • 23 reacties
  • 193 Bekeken

Reputatie 1

2/11 ingeschreven op pack Proximus als nieuwe klant, internet / tv / 3 mobiele telefoons, kom van Scarlet.

Kastje na een paar dagen ontvangen, simkaarten idem. Niet veel later komen installeren, alles ok met internet en tv, direct hierna proberen de simkaarten te activeren. En bij dit laatste loopt het helemaal mis, krijgt men gewoonweg niet klaar.

het is nu 12/12, en nog steeds geen overzet mogelijk, 16 keer hiervoor met Proximus gebeld, na mijn laatste telefoontje van vandaag meegekregen dat te laatste morgen alles in orde zal zijn, fingers crossed. Intussen zowat de hele support dienst de laatste anderhalve maand aan de lijn gehad, het totale gebrek aan kennis en communicatie is schrijnend. Annulatie order ook aangevraagd, maar zit door het pack en de eindejaarsacties de komende 2 jaar vast aan Proximus, niet dat Telenet het zo goed doet momenteel, maar had hier toch wel wat meer profesionalisme verwacht, al was het maar escaleren naar iemand met kennis van zaken.

Hoop echt dat dit op KT in orde gaat zijn, dan kan ik beginnen Scarlet te contacteren, klaarblijkelijk worden nog steeds de kosten van mijn pack daar doorgerekend, laat staan de meerkosten abo indien deze niet meer gelinkt zijn aan een pack.

Korte samenvatting, zeer gefrustreerd, had graag mijn uren kunnen doorfactureren, dan kon ik een aantal maanden gratis van Proximus “genieten”.

 


23 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@ger555 Hopelijk is ondertussen alles in orde gekomen.Indien niet, laat het ons zeker weten.Groetjes,Joel

Reputatie 1

Hoop doet leven, ik ben dus dood, drama, niets, geen enkele feedback, koppijn, hang momenteel weer aan de lijn met Proximus, arme supportteam, ben echt niet meer te genieten in m’n communicatie !

Ergste, telkens opnieuw het hele verhaal, moet nu weer de betroffen nummers doorgeven… ticket systeem? Historiek? Waar moeten jullie mensen mee werken? Ik draai meer uren op de helpdesk dan de medewerkers daar, telkens opnieuw het hele verhaal, dodelijk vermoeiend.

Graag zou ik echt m’n abo opzeggen (na 1.5maand), wie kan me hier in helpen? Zonder extra kosten, natuurlijk, beschouw dit als contractbreuk Proximus, niet leveren diensten.

 

ZEER ONTEVREDEN, hoe kan een simpel iets als het overzetten van abo’s zo moeilijk zijn????????.?K?K????

Reputatie 1

Verbinding verbroken met helpdesk, oproep 18 krijgt hier dus zijn aanvang, en zoals steeds, beginnen bij het begin, geen enkele data beschikbaar naar historiek problematiek.

 

WAAAUUUUUUWWWWW

 

TOPPERS !!!

 

FRUSTRATIES, hoofd staat op ontploffen……...

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@ger555 

ik zie idd het order voor toevoeging van de mobiles en dat lijkt afgewerkt… dus we moeten elders zoeken wrm ze niet werken?

Kan je in je forum profiel de gelinkte nummers van de simkaarten doorsturen? aub? ik contacteer alvast de collega’s van importnummers.

Excuses

Tina

 

 

Reputatie 1

Klaarblijkelijk is m’n domiciliërings opdracht NOK?! Moet langs een Proximus winkel om in orde te zetten…

Frappant, want Proximus is wel al fijntjes geld van m’n rekening aan het halen via een opdracht; laatste aanrekening 8/12: 7352547411

Soit, een bezoekje is eens wat anders dan eindeloos lang aan de lijn hangen en niet vooruit geraken.

Hoop dat ik me een beetje gedraag, Proximus brengt momenteel het slechtste in me naar boven…. 

Kalm blijven, take it easy, alles komt goed, je bent er bijna, niet opgeven, yes you can → beetje zelfmotivatie om de volgende horde proberen te nemen, nu ja, heb nog geen horde kunnen nemen, 1 zou al fijn zijn ipv ter plaatse te staan trappelen.

Redelijk zeker dat dit verhaal een vervolg krijgt, helaas.

Reputatie 1

gelinkte nummers van de simkaarten doorsturen  → simkaartnummers of mobiele nummers? FF gezocht waar maar geen idee waar ik deze moet registreren. Zijn natuurlijk ook niet gelinkt aan een prox abo, dus op my prox kan ik hierrond ook niets zien.

 

Reputatie 1

Beste, heb de SSN nrs van de 3 mobieltjes op mijn profiel genoteerd bij tab “TICKET” op mijn profiel, hoop dat dit zichtbaar is voor jullie. Indien NOK, graag iets betere instructies van waar te noteren.

Reputatie 1

Domiciliering lijkt toch in orde denk ik dan.

Reputatie 7
Badge +3

@ger555 

ik heb de gsm nrs bij in het ticket gezet zoals ze ingeleid zijn met de simkaarten

dit wordt ook zo doorgegeven 

zo steken ze ook in de toestellen?

groeten

Tina

 

Reputatie 1

Als ze in de toestellen zaten hadden we al 1,5 maand niet kunnen bellen. Eerste weken regelmatig de PROX simkaart in de gsm gestoken, maar nooit naar PROX als provider doorgegaan. Laatste weken zelfs niet meer geprobeerd, zou ook eerst een bericht krijgen van zodra ik simkaarten moest omzetten. Nooit niets gezien…… Zal de simkaarten omsteken als de dames terug zijn, eens zien wat het geeft.

Net bericht gehad voor 1 nummer, helaas 1 van Scarlet, ga van pack naar individueel abo, na 1.5 maand hebben ze dan wifi TV afgezet? Of is dit door dat er nu effectief een aanvraag van Proximus doorgezet is? Waar kan ik dubbele aanrekeningen op verhalen? Laatste aanrekening Scarlet is van 7/12, nog op volledig pack en abo’s; durfde niet niet te betalen, naar het schijnt geven ze nummers niet vrij indien er betalingsachterstanden zouden zijn...

Vermoed geen domiciliërings issue? Was net naar ESSEC Heusden zolder gereden, gesloten, moet ik nog bij een winkel langsgaan?

 

 

Reputatie 1

Weet je wat straf is, als je belt met helpdesk, geraak je niet verder, als je je beklag doet op een forum waar anderen kunnen meevolgen, komt er opeens wel iets in beweging. Heb in ieder geval hier uit geleerd dat ik zeer open zal blijven communiceren met Proximus, we zijn er momenteel nog niet, enige verschil na vandaag is m’n abo aanpassing op scarlet, vermoed dat ik nog een tijdje alles dubbel ga betalen. 

Tijd om een topic op het Scarlet forum op te starten. Misschien geraakt alles nog in orde in 2023. Dan zitten we net binnen de 2 maand.

Reputatie 1

Net Scarlet aan de lijn gehad, hier al even de betalingen overlopen, zeer vriendelijke dame, zeer behulpzaam, weet waar ze mee bezig, is. Correctie overgefactureerd bedrag wordt verrekend op volgende aanrekening, spijtig dat er een volgende aanrekening komt, was al geweest had Proximus iets beter z’n werk gedaan. Soit, naar telefonische communicatie en support door Scarlet was het een aangename afwisseling in behulpzaamheid. Nu ja, niet dat ik in de laatste telefoons met Proximus een aangename gesprekspartner ben geweest, maar dat kan je ook niet blijven als je van het kastje naar de muur gestuurd wordt.

To be continued, helaas

 

Reputatie 7
Badge +3

@ger555 Ik heb bericht gekregen dat vanaf morgen in de loop van de dag al de 3 simkaarten/gsm-nummers gaan werken.Ze hebben een nieuwe inleiding hiervoor gedaan.Excuses nogmaals voor het ongemak.Groetjes,Joel

Reputatie 1

Joel, het wachten is zeer vervelend, maar gelukkig geen functionaliteits problemen gehad, tot nu toe steeds kunnen bellen. Mijn issue is hier vooral:

  1. opvolging volledig door klant, ik bestel een pack met mobiel, krijg er een zonder, om wat reden dan ook, wat als ik nu met abo bij Scarlet blijf, krijg ik dan een factuur voor de eindejaarsactie die een simkaart vereist om te krijgen?
  2. 18 keer bellen met als resultaat, NIETS, minimum in totaal een werkdag met PX aan de lijn gehangen; denk de laatste 1.5 maand ook een dag bezig geweest met simkaarten uit te wisselen, te wachten op connectie, om dan weer alles terug te moeten steken, dat doe je niet tijdens een fijne uitstap, nee, daarvoor blijf je thuis, en moet je iedereen thuis houden.
  3. Dan maar in de pen kruipen, vooralsnog veel beloftes, maar die heb ik over de telefoon ook gehad.   

Stel dat het morgen in orde is, verwachten jullie dan complimentjes? Stel dat het morgen in orde is, verwachten jullie dan dat ik Proximus ga aanraden bij anderen?

App TV, internetverbinding, extra krant optie; zeer tevreden. Aanbod pack; concurrentieel geprijsd. Dekking Proximus, super (tel via werk, vandaar voorkeur PX, zeer goed en stabiel), maar dit is momenteel allemaal niet meer de boodschap die ik emotioneel de wereld in zal sturen, het enige waar ik nu nog aandacht voor heb is de service, en vooral het gebrek hieraan. Nochtans wordt de service dienst ook betaald met ons abo, dus eigenlijk zijn jullie een beetje onze werknemers, zo voelt het echter allesbehalve aan. 

 

Soit, voorlopig ga ik even verder moeten met excuses en de hoop op een positief vervolg morgen. 

 

Zoals steeds, to be continued.

 

 

 

Reputatie 1

Deze avond nog eens wat simkaarten omgestoken, vooralsnog zonder effect. Dus terug via Scarlet dan maar. Had goede hoop nadat ik (eindelijk) een bevestigingsmail PX had ontvangen met de 3 tel nummers en sim nummers op vermeld. 

 

Omdat ik niet zeker ben van wat de doorlooptijd is voor mutatie, maar even aan het zoeken geweest, “bipt” is daar duidelijk in: 24u,/ binnen 1 dag:

Eén werkdag

Na je bezoek aan de winkel of de website van je nieuwe operator of vóór de afgesproken datum van de nummeroverdracht, kijkt de nieuwe operator met de oude operator na of alles technisch in orde is om het nummer over te zetten.

Na de technische validering duurt de nummeroverdracht hoogstens één werkdag.

Wat als er vertraging is?

Als het overzetten met meer dan één werkdag uitloopt ten opzichte van de vastgelegde datum, heb je recht op een schadevergoeding van 3 euro per dag vertraging. Soms ligt het bedrag ook op 5 euro per dag vertraging.

Vraag deze vergoeding altijd aan bij je nieuwe operator. Ook al weet je of denk je dat het probleem bij de oude operator ligt.

Doe dit binnen 6 maanden na de nummeroverdracht.

https://www.bipt.be/consumenten/faq/hoe-lang-duurt-het-om-van-gsm-operator-te-veranderen#:~:text=Na%20je%20bezoek%20aan%20de,de%20nummeroverdracht%20hoogstens%20%C3%A9%C3%A9n%20werkdag.

 

dus 3 gsm nummer, overeenkomst PX sinds 2/11, sim kaarten ontvangen (moet ik gokken, maar snel)  ± 8/11; vandaag 20/12, laat zeggen afgerond 40 dagen;  dat voor 3 simkaarten totaal 120 dagen, zou dit betekenen 120 * 3 = 360 euro best case, of 120 * 5 = 600 euro worst case schadevergoeding.

Ik krijg opeens zin om PX niet onder druk te zetten, maar mopet erop letten de 6 maand niet te passeren, dan ben ik te laat voor claims door te zetten. 

 

Dus Proximus, geen haast, maar wel graag licht aan het eind van de tunnel.

 

PS: als dit even kan aanhouden kan ik dit schrijven misschien in boekvorm uitbrengen, Telenet kan naar het schijnt wel wat afleiding gebruiken van eigen issue’s, dus een uitgever is misschien snel te vinden.

 

Volgend hoofdstuk van dit avontuur komt eraan, tot snel lieve lezers.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @ger555 de drie nummers staan sinds vannacht actief op het Proximus netwerk. Je toestel(len) een paar keer herstarten kan nodig zijn om de activatie te triggeren. Ik maak een dossier voor de achterliggende dienst, voor het berekenen van de compensatie. Mvg, Heidi

Reputatie 1

Dag,

gsm nr’s waren idd actief dag erna. Weet nog altijd niet waarom dit nu zo moeilijk was, het zo lang heeft moeten duren. 

Dat iets misloopt, dat kan ik goed begrijpen, MAAR dat je zoveel energie moet steken in het vinden van een oplossing binnen de firma, daar kan ik niet bij. Wel tevreden om op het forum hier er rondom dit issue niet veel terug te vinden is, dus bijna altijd zal het wel goed gaan, desalniettemin zeer spijtig dat ik dit heb moeten doormaken.

Hoop dat PXS hier iets uit geleerd heeft naar voorkomen toe...

 

 

Reputatie 1

Beste,

 

wat betreft dossiers / issue’s, bestaat hier een ticketsysteem rond? Wordt er iets van dossiernummer gecommuniceerd? → Ik maak een dossier voor de achterliggende dienst, voor het berekenen van de compensatie. Mvg, Heidi

Zou zeer leuk zijn als er een mogelijkheid was om info gepusht te krijgen naar de klant, met een statusupdate naar een mailbox van de klant. Ik kom nu om de zoveel dagen eens kijken op het forum of er iets beweegt, niet het geval, maar kan ook niet ergens navragen met ref hoe het hiermee staat.

 

Reputatie 7
Badge +3

@ger555 

Men heeft ons verteld dat je via MyProximus een lopend dossier kan volgen? k heb zelf ook test gedaan…

Ben je daar gaan kijken?


er is nog een lopend dossier ivm compensatie…
Hopelijk snel goed opgelost.
Groeten
Tina​​​​​​​

 

Reputatie 1

Hey Tina,

vandaag gecontacteerd geweest door PXS, zeer vriendelijke dame, alles afgehandeld. Voor mij is dit issue dus afgesloten.

Wat betreft verbeteren service naar klant toe, ik blijf hier toch wat op m’n honger zitten. Wat je hierboven toont, waar vindt ik dit terug? Heel MyProximus doorlopen, ik zie het niet… Ben geen jonge snaak meer die alles met de paplepel heeft meegekregen naar technologie toe, maar kan meer dan m’n weg vinden. Kan me voorstellen dat dit voor veel mensen ook niet evident zal zijn om terug te vinden, toch zeker de betalende (dus niet de kids). Dus graag even duiden.

Idem over geïnformeerd te worden bij statuswijzigingen dossier, dit kan toch ook doorgemaild worden, al is het maar de info dat er een statusupdate is in je dossier via mail  (push, not pull). 

Verder is er naar dossier identificatie toe geen enkele communicatie, noch via dit forum (zie soms tickets in andere dossiers op dit forum), noch naar tickets na een telefoontje met helpdesk; dit ondanks een behoorlijke check identiteit bij elke nieuwe telefoon hier. Indien iets niet is opgelost moet je dus je verhaal telkens opnieuw brengen, want naar ik ervaar, de helpdeskmedewerker heeft hier ook geen zicht op, en start telkens vanaf 0. 

Ik heb hier veel energie in gestoken om afgehandeld te krijgen, PXS dus ook, met een (gecommuniceerd) ticketsysteem denk ik dat we beide een hoop tijd en energie (en dus geld) bespaard hadden.

Maar zoals hierboven ergens ook aangegeven. Altijd tevreden geweest van de functionaliteit, blij dat ik op dit moment klant ben, ik probeer mezelf telkens nog te verbeteren, PXS, stop hier ook niet mee, stilstaan is achteruit gaan !

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@ger555 

normaal vind je dat na login onder het tab blad Opvolging

ik neem je bericht mee naar de coaches

Het is de bedoeling dat collega’s die dossiers behandelen ook sneller klanten informeren over statuswijziging (via tel of mail… ), maar dat wordt nog niet altijd toegepast, jammer genoeg.

blij dat ondertussen ook alles is opgelost.

mvg,

Tina

Reputatie 1

Dag Tina,

ff gecheckt, was ook al op deze pagina terecht gekomen, noemt follow-up in mijn account, ook al sta ik niet in het Engels. Zie allen maar orders, geen, laat staan klantentevredenheid vragen / tickets hier verschijnen. Dus nergens volgens mij historiek terug te vinden. Soit, alles ok terug, graag toch beter feedback naar klanten beschikbaar maken, spaart jullie een hoop geld uit.

 

 

Mvg

Gerard

 

Louter ter info: op →, MyProximus kun je dan niet rechtsboven “NL” kiezen.

Reageer