Ik ben eind december overgestapt van een ander provider. Sindsdien kan ik enkel noodoproepen maken, en ben ik onbereikbaar. Er moet een probleem ergens zijn, maar na 5 dagen vragen, krijg ik geen hulp of antwoord. Ik ben al in de winkel geweest, en zij konden ook niet helpen. Ik wil kunnen bellen en sms'en. Via de chat word ik genegeerd. Ik kan niet bellen naar de klantendienst...want mijn simkaart werkt niet.
Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bvb. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.
Ik begrijp dat u eind december van operator X overgestapt bent naar Proximus maar dat u nog steeds niet met uw nieuwe Proximus SIM-kaart bereikbaar bent op het Proximus netwerk
Wie is uw huidige operator cfr link hieronder
Common Reference Database Centre (CRDC) for Number Portability
Normalerwijze - cfr toepasselijke wetgeving - moet u bereikbaar blijven via uw oude operator X met uw oude SIM-kaart tot de overdracht effectief uitgevoerd is (porting execute)
Een nummeroverdrachtsprocedure voor een GSM-nr neemt evenwel normaal slechts maximum 1 à 2 dagen in beslag
Het is evenwel uw nieuwe operator (Proximus dus) om alles tijdig in goede banen te leiden (en problemen op te lossen)
Vermeld uw GSM-nr en uw Proximus SIM-kaartnr ( en best ook indien nog voorhanden uw SIM-kaartnr en uw klantnr van uw oude operator) in het vrije veld “ticket” van uw forum login profiel aldaar enkel zichtbaar voor Proximus medewerkers (moderatoren)
In de winkel belden ze zelf voor mij naar proximus, en werd er gezegd dat het 1 dag zou duren, maar het zou in orde komen. Dat was vorige week vrijdag. Zondag opnieuw gebeld, en niemand wist van iets, ze gingen het noteren. Ik heb dan dinsdag met iemand anders zijn telefoon gebeld, en kreeg te horen dat mijn simkaart als actief staat bij Proximus, terwijl als ik zelf kijk, mijn nummer nog steeds bij Mobile Vikings is. GSM uitzetten, simkaart eruit, er terug in, gsm opnieuw opstarten...niks. Het zou ook doorgeven zijn, dat ik problemen heb daarmee. Vandaag op het werk mogen bellen, kreeg ik te horen dat het 5 dagen zou duren voor het opgelost was, en er zou een ticket aangemaakt worden. Ik ben sinds 23.12.21 niet bereikbaar via mijn gsm. Ondertussen zit ik elke dag in de chat, op de app van Proximus zelf, en word ik daar ook niet geholpen.
mijn nummer nog steeds bij Mobile Vikings is
en kan je dan niet meer bellen met die simkaart van MV
Ik heb die niet meer. Zaterdag nog eens gaan vragen voor hulp in de winkel, en mijn kaart is geblokkeerd of zoiets. Dus ik geraak niet verder.
Essentiëel voor een mogelijke oplossing hierbij is voor u te weten:
- of uw huidige netwerkoperator Viking Mobile of Proximus is (cfr mijn vorig bericht)
- of omwille van foutieve gegevens (SIM-kaartnr bv.) de portering geweigerd werd door Viking Mobile of het probleem “blokkring” zich intern bij Proximus stelt (om redenen x of y toe te lichten)
- indien Viking Mobile nog steeds uw operator is kunt u een nieuwe SIM-kaart voor uw GSM-nr (om terg te kunnen bellen en de portering naar Proximus eventueel verder te zetten)
- indien Proximus uw operator is, kunnen Proximus-medewerkers op dit publieke forum proberen u zo snel mogelijk een oplossing te verzorgen
Aan de telefoon zeggen ze dat mijn kaart actief is, in de winkel niet. Als ik het opzoek, is proximus niet mijn provider. Ik geef het op, dit is niet wat ik verwachtte van proximus. Hoeft voor mij niet. Toch bedankt voor je antwoorden, ik weet meer via u als van hun zelf.
Dag
Ik kan eindelijk terug bellen en gebeld worden. 19 december deed iemand moeite om uit te zoeken wat er scheelde. Blijkbaar stond ik 2x in het systeem. Dat dat dat lang duurt dan...Onbegrijpelijk
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.