Een kort chronologisch overzicht:
- 3/10: bestelling online van 2 Proximus Mobile Maxi abo’s met vraag naar behoud van de nummers
- 6/10: ontvangst 2 sim-kaarten van Proximus met begeleidende brief waarin staat sim-kaarten pas te plaatsen na wegvallen signaal Telenet
- van 10/10: ettelijke tel. contacten met klantedienst van Telenet
- Info van Telenet: verschillende versies tot 16/10: overdracht loopt voor de nrs., dan weer “geen vraag tot overdracht ontvangen”, overdracht opgestart maar orders zijn ‘vastgelopen’ (dossier moet naar achterliggende dienst), het vastgelopen order heeft betrekking op een ander dienst die u stopgezet hebt (Streamz), u moet uw sim-kaart van Proximus activeren (dit is enkel voor P&G- kaarten blijkbaar) tot tijdens laatste tel contact op 16/10: we hebben geen vraag ontvangen voor ‘deportatie’ van deze nrs.
- Info van Proximus: enkele dagen geduld (na een week nog niets veranderd), bij ons is alles OK, correcte info dat activatie van sim-kaarten niet aan de orde is, we zelf TN eens contacteren, 1 tel. later van operator vernomen dat Proximus en Telenet mekaar nooit contacteren, …
- Resulaat op 17/10 (na 2 weken): nul ofte nihil. Ik zit nog altijd ogeschept met Telenet waar al herhaaldelijk alle services uitgevallen zijn (voor de andere diensten is het enkel nog wachten op glasvezel vooraler Telenet hier de bons krijgt voor alle diensten).
- 17/10: klacht naar ombudsdienst nadat de ICT dienst van mijn nog contact gehad heeft met Telenet. Laatste wat zij vernomen hebben is dat de orders voor de deportatie van de 2 nrs opgestart zijn maar nu de status ‘aborted’ hebben. Hoe kan het dat er geen vraag is naar overdracht van de nrs als automatische processen opgestart zijn door Telenet? Ben van de kast naar de muur gestuurd zonder oplossing. Nu afwachten wat ombudsdienst zegt. Vrees dat ik nog enkele weken zoet zal zijn …
- Heb er al aan gedact TN abonnement voor beide nrs gewoon op te zeggen maar dan ben ik ze ook kwijt …
- Dit is dan de hoogtechnologische dag van vandaag waarin we leven ...