Vraag

Overdracht nummer van Telenet naar Proximus

  • 21 May 2023
  • 4 reacties
  • 336 Bekeken

Ik heb gisteren mijn nummer laten overzetten van Telenet naar Proximus. Volgens Telenet is de aanvraag goedgekeurd, maar zit nog steeds op Telenet. In de winkel zeiden ze mij dat dit max 2 tal uren kon duren. Langs de kant van Telenet is het in orde, alleen bij Proximus is er iets mis. (denk ik) Wat kan ik doen om dit in orde te krijgen?


This topic has been closed for comments

4 reacties

Ter info: Dat kan wel een paar dagen duren tot de overdracht in orde is, (± 2 werkdagen zouden moeten volstaan).

Eens je bij proximus zit → (Common Reference Database Centre (CRDC) for Number Portability), kan het zijn dat je eens de gsm moet opnieuw opstarten.

Bedankt voor uw reactie Martin.

Ik heb daarstraks telefonisch contact opgenomen met Proximus en blijkbaar was er iets mis met indentificatie. Die medewerker heeft dit in orde gebracht via Itsme en het zou in orde moeten zijn. Binnen 1a 2 uur zou ik overgezet zijn. Afwachten...zal wel in orde komen zeker…

Reputatie 7
Badge +4

Ik vermoed dat deze overdracht pas op maandag zal worden uitgevoerd

Concreet:

betreft het een éénvoudige overdracht” die vanaf maandag tot en met zaterdag wordt uitgevoerd (feestdagen uitgezonderd)

beschikt de donoroperator (Telenet) over max. 1 dag (maandag tot en met zaterdag) om de overdracht te aanvaarden of (gemotiveerd) te weigeren 

beschikt de recipientoperator (Proximus) bij aanvaarding door de donoroperator over 8 dagen (van maandag tot en met zaterdag) om de overdracht effectief uit te voeren 

 Ref.

Annex 2 - MNP PT3 (bipt.be)

 

 

Bedankt voor jullie feedback. Het is in orde.