Vraag

Overdracht gsm-nummer

  • 28 January 2022
  • 3 reacties
  • 772 Bekeken

Vorige week donderdag ben ik een Proximus winkel binnengestapt om een abonnement aan te gaan voor mijn gsm. Op dit moment ben ik via een Prepaid kaart klant bij Base. De verkoper zei dat dit geen enkel probleem was, ik kreeg alvast een simkaart mee van Proximus en het nodige werd gedaan om mijn nummer over te brengen naar Proximus. Dit zou maximaal 48u duren. 

 

Zaterdag was dit nog niet gebeurd dus stapte ik opnieuw een Proximus winkel binnen. Deze keer in Nieuwpoort. Ze controleerden alle ingevulde gegevens en deze klopten. Ze maakte een ticket aan voor technische hulp. Maandag zou ik dan gecontacteerd worden.

 

Maandag werd ik opgebeld. Deze vrouw was niet op de hoogte en vroeg me nogmaals wat het probleem was. Ik heb dit uitgelegd en ze zou het verder onderzoeken en me opnieuw contacteren. Ik heb haar niet meer gehoord.

 

Woensdag heb ik dan maar zelf de klantendienst gebeld. Na heel lang wachten moest ik opnieuw mijn verhaal doen. Mevrouw zou het nakijken en mij terugbellen. Dit deed ze ook, ik werd opnieuw in wacht geplaatst en er werd opgehangen.

 

Donderdag belde ik opnieuw, een ticket werd opnieuw aangemaakt. Ik gaf aan dat ik recent van werkgever ben veranderd en daarom bij Base op een prepaid kaart gevallen was waar ik geen geld op had gezet omdat ik meteen daarna de Proximus winkel in Mechelen was binnen gestapt. Met als gevolg dat ik dus zelf niet kon bellen of sms'en. Ik zou per mail gecontacteerd worden.

 

Vrijdagmiddag krijg ik een sms om te zeggen dat het opgegeven simkaart nummer niet klopt en of ik per sms het correcte nummer kon bezorgen!!?? Eerst en vooral is het simkaartnr correct, ten tweede kon ik op deze sms niet antwoorden zoals aangegeven.

 

Vandaag vrijdagavond, ondertussen al een week zonder gsm, bel ik opnieuw de klantendienst. Er wordt gezegd dat Proximus niets kan doen en dat ik eerst bij Base moet opzeggen. Dit lijkt me compleet verkeerde info van een vrouw die jammer genoeg heel onbeleefd was.

 

Ook via de online chat krijg ik geen antwoord. De chat zou doorverbonden worden naar een collega maar na 2 uur wachten was dit nog steeds niet gebeurd.

 

Kan iemand me aub verder helpen? Ik weet niet meer hoe ik dit in orde krijg…

 

 


3 reacties

Het basisprincipe is dus dat de oude SIMs actief moeten blijven tot de overdracht (execute) uitgevoerd is en
uiteraard dient tegen dan gebruik te worden gemaakt van de nieuwe Proximus SIMs.
 Het is zo dat bij nummeroverdracht van operator A naar B u de vraag voor overdracht stelt aan
uw nieuwe operator B (receptor) en deze contact opneemt met uw oude operator A (donor).
Indien er een OK van de donor geven wordt (normaal binnen 1 werkdag)
kan de receptor de overdracht effectief laten uitvoeren (execute), tot dan blijft uw nummer actief bij uw oude operator.
(daarom dat je best niet opzecht (hebt opgezegd) bij uw oude operator want dit kan/zal het verlies van uw nummer tot gevolg hebben)
www.1299.be of www.crdc.be geeft aan wie op dit ogenblik uw netwerkoperator is.

Het is evenwel niet normaal dat bovenstaande zolang duurt (± 2 werkdagen zouden moeten volstaan),

NB: Iemand die van Proximus zelf is, komt hier niet langs op het forum tijdens weekends en feestdagen.

Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie zetten zoals het simkaartnummer, bevat 13 cijfers en begint met 2100.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen maandag.  

PS: ☎️📞 0800 22 800 (gratis) blijft wel bereikbaar tijdens weekends en feestdagen.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Desiree D'Hondt

wat ik nu zie in het dossier is dat men de juiste simkaart bij Base nog eens opvraagt

en geef voor alle veiligheid ook het simkaartnummer mee van proximus!

dan kunnen we alles nakijken, aub?

 

laat iets weten als het nummer is ingevuld

het nummer moet inderdaad actief blijven, anders kunnen wij het niet overnemen!

groeten

Tina

update 16u er zijn aanpassingen in het order gebeurd en order lijkt goed door te stromen? fingers crossed...

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Desiree D'Hondt je nummer staat in dienst, het toestel eens herstarten kan nodig zijn om te activeren! Groetjes, Heidi

Reageer